2025-ben már negyedik alkalommal adjuk át a Green Awards powered by Green Cloud egyes kategóriáiban legkiemelkedőbb vállalatoknak, intézményeknek, programoknak, személyeknek járó elismeréseket.
A jelentkezési időszak lezárult. A nyerteseket szeptember 4-én csütörtökön hirdetjük ki a Sustainable World 2025 konferencián.
A zöld gazdaság kiépítése mára az EU valamennyi tagállama számára kiemelten fontos célkitűzéssé vált. A fenntarthatóság egyre mélyebben gyökerezik az üzleti szektor működésében, a klímaváltozás fizikai kockázatait egyre többen megtapasztalják, és az egykor távolinak tűnő zöld célok lényegében megérkeztek az üzleti világ jelenjébe. A leginkább tapasztalt piaci szereplők szerint a zöld átállás nem pusztán egy új trend, hanem az egyetlen lehetőség a hosszú távú fenntartható működésre, a versenyelőny megtartására és a gazdasági stabilitás biztosítására. Vannak globális kihívások, nehezítések, ellentétes hangok és visszalépések, de az egyértelmű, hogy az elodázás, az esetleges tagadás, nem fog segíteni megszüntetni a klímaváltozáshoz köthető, egyre gyakrabban felbukkanó jelenségeket. Azokat, amelyek a társadalmunkat, a gazdaságunkat egyaránt érinti.
A beruházási kényszer, az innovációs nyomás, a szabályozói megfelelés és a változó tőkepiaci környezet és a geopolitika törékenysége egyre összetettebbé teszik a vállalatok zöld átállási útját. Mi ilyenkor a legjobb lépés? Hogyan reagálnak a vállalatvezetők az újabb és újabb kihívásokra? Van-e megtorpanás a piacon, vagy más címke alatt folytatódnak az amerikai programok, míg az európai vállalatok most a szabályozási könnyítés miatt tényleg a cselekvésre fókuszálhatnak? Hogyan érinti Magyarország gazdaságát a zöld átállási cél, és milyen területeken pörögnek fel a beruházások?
A tőke-, és hitelpiacon új szelek fújnak: zöld befektetési termékek terelik a szereplőket a zöld beruházásokat támogató világ felé, a központi bank zöld szemüvegen keresztül vizsgálja a piacokat, a kereskedelmi bankok hitelkihelyezésekor pedig a saját vállalati érdekük is, hogy fenntartható projektet, a barnából zöldre váltást támogassák financiálisan. Kezdünk elfordulni attól a nézettől, amikor a zöld projektek csak költségoldali teherként voltak számon tartva, egyre nő ugyanis azok csoportja, akik az évek folyamán pénzben mérhető előnyöket realizáltak a fenntartható működés, a zöld beruházások után. Már nem kell senkit meggyőzni, elég csak a legjobb megvalósításokat, a lehetőségeket megmutatni.
Milyen klímakockázatokkal (fizikai és átállási) számol és modellezik a pénzügyi szektor? Milyen új kockázatokat kell beárazni? Milyen lépésekre készül a központi bank és mi a kereskedelmi bankok hitelkihelyezési stratégiája? Melyek a finanszírozók kedvenc zöld beruházásai, projektjei?
Az ESG gyakorlati megvalósításában minél mélyebbre ásunk, annál trükkösebb problémákat gördít elénk. A legnagyobb vállalatok régóta tanulják a folyamatot, de idén először be is mutatták az első CSRD szerinti jelentéseiket, ezzel példaként is szolgálva a következő évekre. Bár az omnibusszal kétéves türelmi időt kaptak a következő hullámhoz tartozó vállalatok, sokan nem pihenőként tekintenek ezekre az évekre, hanem a próbariportok tökéletesítésének időszakaként.
Melyek most a riportkészítés legnagyobb kihívásai a fenntarthatósági szakértők szerint? Hogyan segít a digitalizáció az adatgyűjtésben? Hogyan foghatók meg a társadalmi szempontok vagy éppen a CSR-programok üzleti haszna a jelentésekben? Milyen előnyökkel járhatnak az ESG-minősítések a szervezetek számára?
Az ESG-riportálás új korszakát képviseli egy olyan adatminősítői megközelítés, amely nemcsak az egyes vállalatok szállítóminősítési folyamatait támogatja, hanem a teljes magyar piac számára is értéket teremt. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a vállalatok saját beszállítói ESG-riportjaikat hatékonyan használják és bővítsék, miközben az általuk gyűjtött adatok más piaci szereplők számára is elérhetővé válnak.
ESG a kékgallérosok világában
A lehető leghatékonyabban és zölden. Ez most a nemzeti, vállalati és a lakossági szektor elsődleges célja az energiapiacon. Az elmúlt évek hullámvasútja az árakban továbbra is a prioritási lista elején tartja az energiapolitikát, de közben a vállalati oldal és a lakosság is maximumra járatja a napenergia adta lehetőségeket. A hálózatok terhelése, a rugalmasság megtartása kiemelt fókuszban kell, hogy legyen, ha a megújulók arányát a jövőben is növelni szeretnénk, de emellett kritikus célként kell kezelni a kereslet csökkentését, az energiahatékonysági beruházások ösztönzését. Tervek, különböző utak és lehetőségek vannak, csakúgy, mint kihívások is az infrastruktúra-fejlesztésben, a 2030-as célszámok elérésében, az időjárás-függés leküzdésében, az energiahatékonyság növelésében.
Mi lesz Magyarország számára a tökéletes energiamix 2030-ban? Milyen fejlesztésekre érdemes most koncentrálni? Mi lesz a megújulóenergia-piacon az új trend? Hogyan fog megvalósulni az évek óta áhított nagy hálózatfejlesztés? Újraéledhet az EKR-piac az energiahatékonysági törvény módosítása után? Hogy alakulnak a szeptemberi EKR-aukció árai? Hogyan lehet fokozni az energiahatékonysági beruházásokat, elérni a kisebb energia használatot?
Az ellátási láncok zöldítése komplex kihívást állít a termelő és nem termelő vállalatok elé is, nem csupán az alapanyagokról, csomagolásokról, beszerzésekről, vagy a fenntartható szállítmányozásról van szó, hanem arról is, miként tarthatók körforgásban az anyagok, a hulladékgazdálkodás miként valósítható meg a legoptimálisabban, és legyen szó bármilyen tevékenységű vállalatról, az értéklánc legfontosabb elemei - a munkavállalók - hogyan lesznek értékes részesei a vállalat működésének, céljainak.
Hogyan teljesít Magyarországon a DRS-es és az azon kívüli anyagok körforgásban tartása? Melyek a jó példák és gyakorlatok? Hogyan lehet fenntarthatóvá alakítani a szállítmányozást vagy éppen a beszerzést? Milyen kihívások jelentkeznek munkavállalói oldalról?
Distributors are playing an increasingly important role in promoting sustainability by aligning their expectations with those of environmentally conscious customers and encouraging manufacturers to adopt greener practices. This presentation explores how distributors influence upstream supply chain decisions, respond to evolving market demands, and deliver added value to consumers through transparency, eco-conscious product selection, and responsible logistics. Discover how distribution can contribute to shaping a more sustainable future.
Az ÜHG-kibocsátások csökkentése sem kis feladat, és épphogy elindultak a cselekvések ezen a téren, máris egy új feladatra hívják fel a klímaszakértők a figyelmet: klímaalkalmazkodás. Nem elég csökkenteni vagy megpróbálni megállítani bizonyos folyamatokat, fel kell készülni az egyre gyakrabban jelentkező éghajlati változásokból (is) fakadó problémákra, azok pénzpiaci következményeire, vállalati működési kockázataira. A klímaadaptáció nem más, mint stratégiai alkalmazkodás, az ellenálló képesség növelése – vállalati, városi és egyéni szinten egyaránt. A szekcióban szó lesz arról is, hogy az átállás pozitív aspektusa sokszor kisebb hangsúlyt kap a fenntarthatósághoz kötődő kommunikációban, noha a pozitív jövőkép tömegeket képes megnyerni, és a fiatal generáció aggodalmát sem erősíti. Milyen a fenntartható kommunikáció? Hogyan tud egy vállalat hitelesen, átláthatóan és felelősen kommunikálni kívülre és a belső érdekeltek felé?
A Future-Proof Lounge lehetőséget biztosít arra, hogy kötetlenebb formában, mélyebben beszélgessünk a klímakockázatokról, az adaptáció fontosságáról, valamint a fenntarthatósági kommunikációról.
Az üzleti sikeresség, a vállalati működés fenntarthatóságában a rugalmasság, az alkalmazkodás és a jövőben is értékes skillek, innovatív technológiák, hosszú távú beruházások kulcskifejezésnek számítanak. A tét nem kisebb, minthogy a klímaváltozásból adódó pénzügyi, működési, vagy akár fizikai kockázatok megfelelő kezelésével jövőbiztos vállalatokat formáljunk. De mitől lesz egy vállalat jövőbiztos? Mit ad a mesterséges intelligencia, a digitalizációs eszközök a fenntartható vállalati működéshez?
Hogyan lehet a leghatásosabban bevonni a vállalatokat, a partnereket, a munkavállalókat, a Gen Z-t a fenntarthatósági lépések megvalósításába? Mennyire fontos a vállalatvezetők elköteleződése? Hogyan kommunikáljon egy vállalat a céljairól? Milyen jövőre készüljünk?
Képzeld el, milyen érzés úgy felnőni, hogy a világ már gyerekkorodban bizonytalannak és veszélyesnek tűnik. A Z generáció számára ez nem elmélet, hanem mindennapi tapasztalat. Egy olyan korszakban szocializálódtak, ahol a jövőt fenyegető, átláthatatlan és irányíthatatlan krízisek – mint a klímaváltozás – állandó háttérzajként vannak jelen. Ebből a mentális állapotból születik meg a klímaszorongás, amely mára sok fiatal életét alapvetően átszövi. Ez nem múló félelem, hanem létbizonytalanság. Ebből a perspektívából a fenntarthatóság már nem opció – hanem elvárás. Nemcsak a környezeti, hanem a szervezeti működés, a munkahelyi kultúra és a fogyasztási minták szintjén is. A generációs alapélménybe való belehelyezkedésen túl konkrét vezetői és HR praktikákat is vizsgálunk az előadásban.
A Green Awards különböző kategóriáit már negyedik alkalommal adjuk át, a Green Cloud és a Portfolio Csoport közös támogatásával. A díjak célja, hogy 2025-ben is méltó elismerést kaphasson a hazai vállalatok különleges fenntarthatósági teljesítménye, programja vagy innovációja.
Az egész napos szakmai programot egy kötetlen állófogadással zárjuk, ahol pezsgő mellett gin- és rumalapú koktélok, valamint a Jammertal Borbirtok kiváló borai kísérik a beszélgetéseket. A kellemes estéről nemcsak a finom italok, hanem DJ is gondoskodik.
Találkozzon és koccintson velünk a fenntarthatóság jegyében!
