A régiós társakhoz képest is jól állunk az informatikában (x)

Portfolio
A magyar cégek 36%-a jelez előre növekedést az IT büdzséjében a következő évekre. Az informatikai kiadások stabilan emelkednek nemcsak Magyarországon, de a közép-kelet-európai régió más országaiban is - ez derül ki a Kapsch BusinessCom, a régió egyik vezető infokommunikációs vállalata által készített átfogó tanulmányból. Az ICT piac érettségét tekintve Magyarország negyedik a rangsorban. Az infokommunikációs piac fejlődési indexét - a jövőre vonatkozó előrejelzésekkel foglalkozó mutatószámot - vizsgálva Magyarország a harmadik helyen áll.
A megkérdezett csaknem 900 IT menedzser közül 34% számolt be büdzséemelésről az elmúlt három évben. Magyarországon a várakozások optimistábbak, mint a környező országokban: míg azon cégek átlagos aránya, akik azt állítják, a büdzséjük emelkedni fog, 36% (valamennyi vizsgált ország átlagos értéke), "erős" vagy "nagyon erős" növekedést 30% remél, ami magasabb, mint a régió országaiban (átlagosan 27%).

A Kapsch által megalkotott ICT Market Readiness Index az egyes országok jelenlegi teljesítményét hasonlítja össze: Magyarország a negyedik helyen szerepel, de a jövőbeli várakozásokat vizsgáló index összehasonlításánál már a harmadik helyen áll. A Kapsch megbízásából készített felmérés keretében osztrák, cseh, magyar, lengyel, román, szlovák és török IT vezetőket kérdeztek a különféle infokommunikációs kihívásokkal és a büdzsével kapcsolatos álláspontjukról.

A felmérés fontosabb megállapításai, üzenetei:
  • Magyarország listavezető az IT outsourcing szegmensben és az outsourcing szolgáltatók iránti elégedettség nagyon magas értékeket mutat,
  • A megkérdezettek 46%-a használ virtualizációt feltételező megoldásokat, Magyarországon ez az arány csupán 38%,
  • A megkérdezettek 27%-a válaszolta, hogy használ felhőalapú szolgáltatásokat,
  • A magyar cégek a helyi privát felhőalapú szolgáltatásokat választják nagy arányban (47%),
  • Az összes cég 44%-a szervezi ki az IT szolgáltatásait, csaknem háromnegyedük (72%) helyi szolgáltatóval dolgozik. Az IT vezetők által az outsourcing mellett felhozott legfőbb érv a minőség javulása volt.
  • A felmérésben résztvevők mindössze 21%-a végez strukturált elemzést a céges adatokban. A magyar IT menedzserek 61%-a még nem látja az üzleti analitikai megoldások előnyeit, saját bevallásuk szerint nincs szükségük ilyen jellegű eszközökre,
  • Az összes megkérdezett 56%-a úgy gondolja, hogy a következő három évben több pénzt fognak költeni biztonsági megoldásokra,
  • 42% azon cégek aránya, ahol az e-mail mellett más IT alkalmazások is elérhetők mobil eszközökön, ám csak 11%-uk engedi valamennyi munkatársa számára a hozzáférést.


“A tanulmány is megerősíti, hogy a szektor további árbevétel-növekedést fog elérni. A fejlődésből a lehető legnagyobb előnyt szeretnénk kovácsolni, ezzel összefüggésben pedig az egyik adat nagy figyelmet érdemel: számos területen, mint például az outsourcing, a megkérdezett cégek képviselői előnyben részesítik az erős helyi jelenléttel bíró szolgáltatókat a nagy nemzetközi cégekkel szemben. Ez is mutatja számunkra, hogy helyes stratégiát választottunk a környező országokban, ahol az Ausztriában már bevált gyakorlatot folytatjuk" - magyarázza Jochen Borenich. A Kapsch 1991 óta van jelen a magyar piacon. A Kapsch BusinessCom Kft. a magyar infokommunikációs piac egyik meghatározó szereplője, professzionális ICT szolgáltató partnerként teljes körű megoldásokat kínál az IT és távközlés területén.

(x)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF