Idén is záporoznak majd a nagy magyar útátadásokról szóló hírek

Portfolio
A közúthálózat bővítése idén is folytatódik, hiszen mintegy 160 kilométernyi útfejlesztést adnak majd át, amelyek összértéke mintegy 390 milliárd forint – emeli ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium ma reggeli közleménye. A tárca emlékeztet rá, hogy a 2016 és 2024 közötti időszakban a közúthálózat korszerűsítésére szánt 3200 milliárd forint nagyobbik felét, 1800 milliárd forintot hazai forrásból, 1400 milliárdot pedig uniós támogatásból teremti elő és a fejlesztések eredményeként jelentősen javul a vidéki nagyvárosok gyorsforgalmi úthálózatba való bekötése, az ott élő emberek életminősége így javulhat, a vidéki gazdasági feltételek és a versenyképesség pedig jobbá válhatnak.

Miket adnak majd át idén?

A tárca közleménye felsorolja, hogy 2020-ban várhatóan az alábbi közlekedési fejlesztéseket adják majd át:

  • Megvalósul Eger bekötése az M25 déli, M3-ig tartó szakaszának átadásával
  • Kiépül Sopron gyorsforgalmi kapcsolata az M85 Csorna utáni folytatásával
  • Az M0 körgyűrűtől Abonyig elkészül az M4, tehermentesítve a 4-es főút főváros közeli szakaszait és a főút menti településeket
  • Befejeződik az autópálya Berettyóújfalu-országhatár szakaszának kivitelezése is, ezzel az M43 után a második sztrádakapcsolat jön létre Erdély irányába
  • Zalaegerszeg és az M7 közelében is elkészül az M76 egy-egy szakasza
  • Idén átadásra kerül a komáromi Duna-hidat, amely 60 kilométeres kerülőtől kíméli meg a teherforgalmat
  • Célba ér az M0 déli szakasz korszerűsítésének első üteme is.

A tárca rögzíti, hogy

a mintegy 160 kilométernyi idei útfejlesztések összértéke hozzávetőleg 390 milliárd forint.

Mi a stratégia és a várható eredmények?

A közlemény emlékeztet rá, hogy a kormány a fenntartható gazdasági növekedés alapfeltételeként kezeli a magas szolgáltatási színvonalú közlekedési hálózatok fenntartását, folyamatos bővítését. Azt is rögzíti: az Innovációs és Technológiai Minisztérium stratégiai célja, hogy az ország bármely településéről 30 percen belül elérhetővé váljon egy négysávos útszakasz.

2010 óta egyébként összesen mintegy 500 kilométer autópálya vagy autóút épült meg Magyarországon. A többi között megvalósult Salgótarján és Szombathely magas színvonalú összeköttetése, létrejött az első gyorsforgalmi kapcsolat Románia irányába. Az évtized elejétől 2019 végéig több mint 6000 kilométernyi útszakasz felújítása készült el 755 milliárd forintból.

Az Útprogram 2016-os elindításának idején a fent említett 30 perces elvárás a hazai települések kevesebb mint fele, a magyar emberek kevesebb mint háromnegyede esetében teljesült.

A megvalósult és tervezett fejlesztésekkel az idei év végéig ezek az arányok nagymértékben, a települések mintegy kétharmadára, a lakosság esetében pedig 86 százalékra javulnak

– vázolja a tárca közleménye.

Címlapkép forrása: MTI Fotó: Rosta Tibor

Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF