Kidugta az orrát - Honda Civic Type R
A Honda Civic 9. generációja nem aratott osztatlan sikert, elsősorban az 5-ajtós változat hátsó kialakítása osztotta meg a közönséget. A Type R esetében biztosan más lesz, mint a gyengébb változatoké, de ami a gyári fényképek alapján kétségtelen, az az autó orra. Ezt, az első kerékjárati ívet, illetve a műszerfalat tette közzé a Honda, mintegy előzetest, a nem egész egy hónap múlva, március elején tartandó premier előtt.
A sokak által várt műszaki adatok közül egyedül a végsebesség vált publikussá, ennek értéke eléri a 270 km/h-t a kétliteres turbómotor révén, melynek a teljesítménye 300 lóerő körül várható. A nagy kérdés, hogy mindez elegendő lesz-e a Honda vállalásához, miszerint a Civic Type R lesz a leggyorsabb elsőkerék-hajtású utcai autó a Nürburgring Nordschleife-n. A Renault és a SEAT már 8 perc alatt jár, tehát a léc igen magasan van.
Lehet, hogy ezért, lehet, hogy teljesen más okból, de a tapadásra nagy hangsúlyt fektettek a japán és európai mérnökök. Az autó egész padlója teljesen sík, amit oldalt mélyre nyúló szoknyaidomok, míg hátul egy emelkedő vonalú diffúzor zár. A versenysportban ezek megszokott megoldások, és jelentősen növelik egy jármű tapadását a nagysebességű kanyarokban, de egy utcai modell esetében mások szoktak lenni a preferenciák.
A gyári sajtóanyag szerint a "2015-ös Genfi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj Honda Civic Type R karosszériája számos hasznos, egyszersmind szemet gyönyörködtető formai megoldást vonultat fel, melyek szélcsatornában, számítógépen és versenypályán végzett tesztek eredményeként láttak napvilágot. Alkalmazásukkal jelentősen javult az egyenesfutás nagy sebességnél, és a leszorítóerő is jelentősen növekedett."
A Civic Type R Championship White, azaz "bajnokfehér" színben mutatkozik be a Genfi Autószalonon, ez az árnyalat a korábbi generációknál is igen sikeresnek bizonyult. A kiállítást követően az első tesztautókra sem kell sokat várni, de azok a szerencsések, akik már kipróbálhatták - köztük Michelisz Norbert a WTCC 2014-es 4. helyezettje, a legjobb Hondás versenyző, elismerően nyilatkoztak róla.
A sokak által várt műszaki adatok közül egyedül a végsebesség vált publikussá, ennek értéke eléri a 270 km/h-t a kétliteres turbómotor révén, melynek a teljesítménye 300 lóerő körül várható. A nagy kérdés, hogy mindez elegendő lesz-e a Honda vállalásához, miszerint a Civic Type R lesz a leggyorsabb elsőkerék-hajtású utcai autó a Nürburgring Nordschleife-n. A Renault és a SEAT már 8 perc alatt jár, tehát a léc igen magasan van.
Lehet, hogy ezért, lehet, hogy teljesen más okból, de a tapadásra nagy hangsúlyt fektettek a japán és európai mérnökök. Az autó egész padlója teljesen sík, amit oldalt mélyre nyúló szoknyaidomok, míg hátul egy emelkedő vonalú diffúzor zár. A versenysportban ezek megszokott megoldások, és jelentősen növelik egy jármű tapadását a nagysebességű kanyarokban, de egy utcai modell esetében mások szoktak lenni a preferenciák.
A gyári sajtóanyag szerint a "2015-ös Genfi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj Honda Civic Type R karosszériája számos hasznos, egyszersmind szemet gyönyörködtető formai megoldást vonultat fel, melyek szélcsatornában, számítógépen és versenypályán végzett tesztek eredményeként láttak napvilágot. Alkalmazásukkal jelentősen javult az egyenesfutás nagy sebességnél, és a leszorítóerő is jelentősen növekedett."
A Civic Type R Championship White, azaz "bajnokfehér" színben mutatkozik be a Genfi Autószalonon, ez az árnyalat a korábbi generációknál is igen sikeresnek bizonyult. A kiállítást követően az első tesztautókra sem kell sokat várni, de azok a szerencsések, akik már kipróbálhatták - köztük Michelisz Norbert a WTCC 2014-es 4. helyezettje, a legjobb Hondás versenyző, elismerően nyilatkoztak róla.