Több mint hét évtized után nem Adidas mezben fog játszani a német fociválogatott

Portfolio
Évtizedek óta a német fociválogatott mezét az Adidas szállítja. De már nem sokáig: a német futballszövetség és a Nike megegyezett, 2027-től az amerikai cég mezeiben játszik a német válogatott. A dealben sokan egy újabb német vereséget, a német gazdaság és a német vállalatok újabb kudarcát látják, a történet már politikai hullámokat is vetett.

A világ legnagyobb sportszövetsége, a német futballszövetség, a DFB hét évtizednyi együttműködés után nem az Adidas-t, hanem a Nike-t választotta mezszponzorként.

A DFB azonban anyagi gondokkal küzd, és nem is titkolta, hogy üzleti szempontból hozta meg a döntést, mert a Nike jobb ajánlatot adott.

Az amerikai sportszergyértó 2027-től 2034-ig lesz a hivatalos partnere a német futballszövetségnek,

A Nike lapértesülések szerint évente több mint 100 millió eurót fizethet a DFB-nek, a dupláját, mint amit eddig az Adidas fizetett.

A Nike a magas összegen felül azzal is meggyőzte a DFB-t, hogy egy komplex víziót állított össze arról, hogy hogyan támogatják és fejlesztik Németországban az amatőr és tömegsportot, és a németországi női labdarúgást.

Az Adidast meglepte a döntés, tegnap egy rövid közleményt tettek közzé, amiben az állt, hogy

A DFB ma tájékoztatott minket arról, hogy a szövetségnek 2027-től új beszállítója lesz.

A 2024-es Európa-bajnokságon a német férfi válogatott még az Adidas mezében fog játszani, a 2026-os világbajnokság az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban lesz a búcsú a német sportszergyártó számára a német válogatottnál.

A sportszövetség szerint ez a hatalmas összeg nemcsak a német férfi fociválogatottnak, de általában a teljes német futballnak nagy lökést adhat, de sokan inkább egy újabb német vereséget, a német gazdaság és a német vállalatok újabb kudarcát látják a történetben.

Az ügy már politikai hullámokat is vetett, Robert Habeck alkancellár a következőket mondta:

Alig tudom elképzelni a német mezt a három csík nélkül. Az Adidas és a fekete, a piros és az arany számomra mindig is összetartozott. A német identitás egy darabja. Kicsit több lokálpatriotizmust vártam volna el.

A német sportlap, a Kicker megszavaztatta az olvasóit,

a szavazásban résztvevők 89 százaléka hibának nevezte az adidas leváltását.

A piacnyitás előtti kereskedésben a Lang&Schwarz brókercég adatai alapján 3 százalék mínuszban áll az Adidas árfolyama, részben a szponzori szerződés elvesztése, részben pedig amiatt, hogy a nagy rivális, a Nike a bevételei csökkenésére figyelmeztetett.

Címlapkép forrása: Alex Grimm/Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF