Új front nyílt az árháborúban, senkit nem kímél a Magyarországon terjeszkedő kínai autóipari multi

Portfolio
Úgy tűnik, hogy a BYD nem elégszik meg azzal, hogy megelőzte a Teslát, mint a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója. A cég Kínában széleskörű árcsökkentést hajtott végre, amivel nagyon úgy tűnik, hogy Toyotát és Volkswagent is célba vette - írta a Bloomberg.

Újabb fejezetéhez érkezett a kínai autópiacon zajló árháború, miután a BYD az eddig látott egyik legagresszívebb árcsökkentést hajtotta végre. A gyártó szinte minden elektromos és hibrid modelljét kedvezményes áron kínálja egy olyan marketingkampány keretében, amely "a villany olcsóbbb mint az olaj" szlogennel fut.

A Bloomberg elemzése szerint a BYD több mint 100 meglévő modellváltozatának árát csökkentette, továbbá 70 új modellváltozatot indított alacsonyabb áron.

Kivételt csak az újonnan bemutatott, magas árkategóriás Yangwang márkájú szuperautó jelent, amelynek ára 1,68 millió jüan.

A BYD legolcsóbb modelljének, a Seagullnak az ára 5 százalékkal 69,800 jüanra (3,5 millió forint) csökkent. A Bloomberg megjegyzi, hogy ez a 10 000 dollárnak megfelelő ár, durván 50 000 dollárral van az átlagos amerikai EV-k ára alatt. A Qin Plus szedán indulóára még ennél is meredekebben, 20 százalékkal 79 800 jüanra csökkent.

Direkt módon nem igazán lehet összehasonlítani a kínai és az európai árakat. A Volkswagen ID.3 és ID.7 például durván fele annyiba kerül Kínában, mint Németországban, annak ellenére, hogy a specifikációkat tekintve, szinte teljesen ugyanolyan modellekről van szó.

A BYD ezzel a lépéssel azokat a vásárlókat is célba vette, akik kisebb városokban és vidéki területeken élnek, és korábban nem engedhették meg maguknak az elektromos járműveket. Ez komoly fenyegetést jelent más autógyártók számára, mint például a Toyota és a Volkswagen, amelyek lassabban álltak át az elektromos autók gyártására, amit az értékesítési számaik is megszenvedtek Kínában.

Ez az árháború második fordulója. A BYD a marzsokban megszerzett előnyét kihasználva támadja a piacot. Ha nekem több zsetonom van a pókerasztalnál, akkor megpróbálom a másik embert kiszorítani

- mondta Bill Russo, a sanghaji székhelyű Automobility tanácsadó cég alapítója és vezérigazgatója.

Az árcsökkentés hatására a BYD modellek - mint például a Qin Plus és a Seagull - az év első két hónapjában bekerültek az öt legkelendőbb modell közé. Ezzel szemben korábban például a Nissan Sylphy és a VW Lavida volt a piacvezető. A Morgan Stanley szerint a Sylphyre és a Toyota Corollára jelentik a legnagyobb fenyegetést a BYD árcsökkentései.

A BYD kedden közzéteszi 2023-as eredményeit, amelyekből kiderülhetnek az árharc pénzügyi hatásai. Bár a cég már korábban jelezte, hogy az éves profitja 29-31 milliárd jüan között alakulhat, a befektetők várhatóan a marzsok alakulását fogják figyelni.

Elemzők szerint egy hosszan tartó árharc csökkentheti a bevételt és felgyorsíthatja az iparág konszolidációját Kínában. Az HSBC elemzője szerint Kína autópiacán túl sok márka és modell van jelenleg forgalomban, ami előrevetíti egy lehetséges iparági konszolidációnak a szükségességét.

Címlapkép forrása: Lars Penning/picture alliance via Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF