Mintegy százmilliárd forint értékű beruházást jelentett be a BYD kínai autógyártó, amelynek keretében a cég a magyar fővárosba telepíti az európai vállalati és fejlesztési központját - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten. A tárcavezető a jelentős beruházás újabb részleteit azok után ismertette, hogy Orbán Viktor miniszterelnök és Wang Chuanfu, a BYD elnök-vezérigazgatója sajtótájékoztatón jelentették be a megállapodás részleteit.
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött egymással Magyarország és a BYD kínai járműipari vállalat, amely Magyarországra hozza európai központját. Mintegy kétezer új munkahelyet telepítenek Magyarországra, amely fejlesztéssel és szolgáltatásokkal foglalkozik a jövőben.
A BYD és a Tsingshan továbbra is érdeklődik chilei lítiumüzemek építése iránt, noha a helyi hatóságok állítják, a projektek meghiúsultak – jelentette a Bloomberg.
A BYD nagyot nőtt az elmúlt években, megerősödött Kínában, és elindult a nemzetközi terjeszkedés, amiben a szegedi BYD-gyárnak is fontos szerepe lesz, az európai terjeszkedést részben ennek az üzemnek a segítségével valósítják meg. Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke beszélt ma az autóipari trendekről, a BYD előtt álló lehetőségekről és kihívásokról, a szegedi BYD-üzemről egy háttérbeszélgetésen.
A kínai gyártású, szoftveralapú elektromos járművek terjedése komoly nemzetbiztonsági kockázatokat vet fel Európában – figyelmeztet egy új jelentés. Miközben az EU a dekarbonizációra törekszik, egyre sürgetőbbé válik a járművek kémkedési potenciáljának vizsgálata és a szabályozási lépések megtétele. A magyarországi gyárak miatt is figyelmeztetést adott ki a China Strategic Risk Institute (CSRI).
A BYD autóiból több mint 1500 megvásárlásához kértek eddig állami hozzájárulást az e-autó programban pályázó vállalkozások, írja az Energiaügyi Minisztérium (EM) Facebook-posztjában.
Elon Musk nettó vagyona két hónapja először csökkent 400 milliárd dollár alá, köszönhetően annak, hogy a Tesla részvényárfolyama jelentőset esett – írja a Bloomberg.
A BYD szegedi e-autógyárának munkaerő-ellátása komoly kihívást jelent a város és a régió számára. Botka László, Szeged polgármestere szerint bár jelentős helyi és környékbeli munkaerő-tartalék áll rendelkezésre, várhatóan külföldi munkavállalókra is szükség lesz a gyár működtetéséhez - írta az Index.
Tavaly a világ hetedik legnagyobb autógyártója lett az eladások alapján a BYD, és év végén voltak olyan hónapok, amikor világszinten a második volt. 2025-öt ott folytatja a cég, ahol 2024-et abba hagyta, idén januárban másfélszer annyi autót adott el a kínai cég, mint egy éve.
Miközben Európában az elektromos autók értékesítési számai messze elmaradnak a várttól, addig Kínában ennek épp az ellenkezője a helyzet: tavaly a világon itt nőtt a leggyorsabban az elektromos járművek iránti kereslet, sőt, 2024-ben Kína már a globális elektromosautó-eladások több mint 60%-át adta. A kínai elektromosautó-ipar a 2012-es 13 000 darabos termelésről 2024-re 1,2 millióra nőtt, s a mintegy 100 kínai elektromosjármű-márka immár a világpiac 76%-át foglalja el. Tíz évvel ezelőtt, kis túlzással, Kínán kívül még senki ismert olyan autómárkákat, mint a BYD, Geely, Chery vagy Nio, de napjainkra ez is megváltozott. Mint oly sok esetben, ha Kínáról van szó, e folyamatok mögött is a kínai államot kell keresnünk.
A brazil hatóságok 163 kínai állampolgárt találtak, akik embertelen körülmények között dolgoztak a BYD kínai elektromos járműgyártó vállalat egyik gyárának építkezésén Brazília Bahia államában. A munkaügyi ügyészség szerint a munkások rabszolgamunkához hasonló körülmények között"végezték munkájukat, ami súlyos munkaügyi jogsértésekre utal.
A csőben lévő három magyarországi óriásberuházás 2030-ig összesen 2 százalékkal emeli a GDP szintjét - így számol a Magyar Nemzeti Bank.
Természetesen nagyon csalódottan értékelik az elemzők a mai pocsék harmadik negyedéves magyar GDP-adatot, és ennek hatására nem csak az idei, hanem a jövő évi növekedési várakozásaikat is lejjebb adták.
Az Európai Unió jelentős lépésre szánta magát a kínai elektromos járművek importjával kapcsolatban. A döntés értelmében akár 45,3%-ra is emelkedhetnek a vámok, ami komoly hatással lehet az európai autópiacra és a nemzetközi kereskedelmi kapcsolatokra egyaránt - írja a Reuters.
Átadta az önkormányzat a kínai BYD szegedi elektromos autóüzemének építéséhez szükséges terület második részét a kivitelezéshez – jelentette be Botka László polgármester a közgyűlés pénteki ülésén.
Az Európai Unió elutasította Kína javaslatát az elektromos járművek minimális árára vonatkozóan, amely a kínai gyártók által Európában értékesített elektromos autók árát legalább 30 000 euróban határozta volna meg. A javaslat célja az volt, hogy elkerüljék az EU által tervezett, akár 45%-os vámok bevezetését a kínai elektromos járművekre. A tárgyalások folytatódnak, de az idő szűkös, mivel a vámok bevezetésének határideje október 31.
Évtizedek óta megy a fenyegetőzés, most jön el a nyílt háború pillanata?
A napi mélypontokról azért elmozdult a Dow és az S&P 500 is.
Csúnyán megromlott a szervezet renoméja.
Ha szeretnél a magyar gazdasági közbeszédre valódi hatással lenni, itt a lehetőség!
Az amerikai és az európai gyógyszerfelügyelet.
A gyepek és méhlegelők körül mindig forró a hangulat, de a tét sokkal nagyobb a lakók igazánál.
Körvonalazódik, mihez kezdtek a magyarok a felszabaduló megtakarításaikkal.
Eltűnik az egyik legfontosabb bevétel?