Határozottan bírálta szerdán a Kínai Autógyártók Szövetsége (CAAM), hogy az Európai Bizottság jelentős importvámmal sújtotta a kínai elektromos járművek importját, igaz egy tegnapi újabb lépéssel jelképesen csökkentették azokat három gyártó esetén.
A 30 milliárd forintos keretösszegű vállalati elektromos gépjármű támogatási pályázaton az igényelt támogatások összege már 16,3 milliárd forintnál jár, és a cégek 3200 személygépkocsi mellett már több, mint 1000 kisteherautóra is kértek támogatást – közölte csütörtökön az Energiaügyi Minisztérium. Sőt a tárca a Facebook-posztban szokatlan módon azt is felfedte, hogy milyen gépjármű típusból mennyire igényeltek már támogatást. Így derült ki az, hogy a kínai BYD különböző típusaira együttesen már 1083 darab támogatási igényt nyújtottak be a cégek, és ezzel messze ez a legkeresettebb minden márka közül.
Gyorsan növeli jelenlétét a magyarországi újautó-piacon a kínai BYD, a konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid (New Energy Vehicle (NEV) autók világelső gyártója tavaly októberi magyarországi megjelenése után az idén júliusban már a legtöbb eladott autóról számolt be az elektromos járművek (BEV) szegmensében.
A kínai akkumulátorgyártók 2024-re ismét nehéz időszakot várhatnak, mivel a túlkapacitás, a csökkenő kereslet és az áresés komoly kihívásokat jelent számukra. A BloombergNEF szerint a két legnagyobb gyártó, a Contemporary Amperex Technology Co Ltd. (CATL) és a BYD, több mint 50%-ot bír a piacon, ami a kisebb versenytársak számára különösen nehéz helyzetet teremt. Akár az európai új beruházásoktól is elállhatnak a kínai szereplők, mivel több éven át túlkínálat lehet a piacon, ami különösen rossz hír Magyarországnak.
A több piacra kiterjedő megállapodást kötött az BYD és az Uber, melynek értelmében a BYD kedvező árak mellett kedvező finanszírozási megoldásokat is kínál az Uber-sofőröknek. A két cég abban is megállapodott, hogy együttműködik a BYD önvezető technológiáinak fejlesztésében; ezek a technológiák az Uber hálózatában használt autókban jelennek majd meg először.
Az Európai Unió kötéltáncot jár a Kínával való kereskedelmi vitáinak rendezésénél, a kettősséget pedig jól tükrözi Giorgia Meloni olasz miniszterelnök látogatása is, aki egyszerre békülne Pekinggel, és érvényesítené gazdasági érdekeit. Az EU igyekszik befektetéseket vonzani az ázsiai országból, ugyanakkor szigorúan fellép a versenykorlátozó gyakorlatok ellen és csökkenteni próbálja az alapanyagfüggőségét. Brüsszel ezért egy olyan fegyveréhez nyúlhat, amely kikezdheti a magyar gazdaságot is.
A világ hetedik legnagyobb autóalkatrész-beszállítója, a Forvia, újabb mérföldkőhöz érkezett. A kínai BYD akkumulátor- és autógyártóval kötött partnerségét Európára is kiterjeszti, amelynek köszönhetően Magyarországon is együtt dolgoznak majd - jelentette be a vállalat kedden.
A Waberer’s legújabb, 18 milliárd forintból felépült ecseri logisztikai központja még júliusban megkezdi a működését, de hamarosan Debrecenben és más vidéki nagyvárosban is új beruházások indulnak. Az ingatlangazdálkodásukat és az ingatlanfejlesztéseiket is a fenntarthatóság és a költséghatékonyság mozgatja, az elektromobilitáshoz kapcsolódó logisztikai szolgáltatások pedig speciális infrastruktúrát és kompetenciákat igényelnek. A vállalat a fenntarthatóság és az ügyfélközpontúság mellett a multimodalitást helyezte stratégiájának középpontjába, a közelmúltban vasúti logisztikai szoltáltatásokat nyújtó cégcsoportban is többségi tulajdont szerzett, Szegeden, a BYD gyár tőszomszédságában pedig intermodális logisztikai fejlesztés kezdődik. Az end-to-end szolgáltatások fejlesztése érdekében a vállalat a tengeri szállítmányozást koordináló csapatot is felállított, de a légi áruszállításban is nagy potenciált lát. A külföldi terjeszkedés jegyében Szerbiában is komoly ingatlanberuházás várható, emellett pedig a régió más piacai is a célkeresztbe kerülhetnek. A Portfolio Szucsány Györgyöt, a Waberer’s ingatlanfejlesztési igazgatóját kérdezte a vállalat ingatlanberuházási stratégiájáról, a hamarosan megnyíló ecseri logisztikai központról, a vidéki nagyberuházásokról és a nemzetközi terjeszkedés lehetőségeiről.
A kínai autóeladások júniusban 6,9%-kal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest - az adatokból arra lehet következtetni, hogy a kormányzati ösztönzők nem tudták megfelelően felpörgetni a fogyasztói keresletet a dadogó gazdasági fellendülés közepette, írja a Reuters.
A kínai BYD 20%-os részesedést szerzett helyi forgalmazójában, a Rever Automotive-ban Thaiföldön.
A kínai BYD csütörtökön megnyitotta elektromos járműgyárát Thaiföldön, ami a cég első létesítménye Délkelet-Ázsiában, ahol a gyorsan növekvő regionális elektromos járműpiac domináns szereplőjévé vált. A két éve bejelentett gyár mintegy 490 millió dollárból valósult meg, gyártókapacitása évi 150 000 jármű lesz és mintegy 10 ezer embernek ad munkát - írja az MTI.
A francia Societe Generale bank autólízing részlege, az Ayvens (amely a LeasePlan és az ALD összeolvadásából jött létre), és a kínai BYD kedden bejelentette, hogy stratégiai partnerséget kötnek az európai piacon.
A gyengébb évkezdés után felpörögtek a BYD eladásai, a cég júniusban, a második negyedévben és az év első felében is új rekordokat ért el. A tisztán elektromos autók eladásai is nőnek, de a hibrideknél volt igazán markáns a bővülés.
A kínai autógyártók egyre hangosabban követelik, hogy Peking emelje meg az importált európai benzinüzemű autókra kivetett vámokat. Ez válaszlépés lenne arra, hogy Brüsszel korlátozta a kínai elektromos autók exportját - számolt be szerdán a Global Times, a Kínai Kommunista Párt egyik lapja.
A magyar kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá tenne több a szegedi BYD-gyárhoz kapcsolódó fejlesztést, köztük az M43-as autópályát építését is. A rendeletmódosítások értelmében egyszerűsített hatósági eljárások jöhetnek a közlekedés- és víziközmű-fejlesztéseknél a térségben.
A Deutsche Welle összegyűjtötte a legfontosabb számokat a németországi foci Eb üzleti oldaláról.
Nem csak a megszabott helyre foglalhatnak időpontot a rendelőkbe.
A nap lefontosabb eseménye az amerikai inflációs adat volt.
Nem követték az utasításokat.
Az elnökválasztási vitát értékeltük a Checklistben.
A mélyben vannak feszültségek bőven.
Rekord magas volt a hiány most augusztusban.