Hatalmas kommunikációs kampányra készül a kormány az oltottak számának növelése érdekében

Portfolio
Széles körű tájékoztató kampány indításába fog a kormány, 16 milliárd forintból annak érdekében, hogy még jobban felpörögjön az oltások száma - derül ki a szerdai Magyar Közlönyből.

A járvánnyal összefüggő kormányzati kommunikáció érdekében szükséges intézkedésekről címet viselő határozat úgy szól, hogy a koronavírus-világjárvány idején kiemelten fontos az állampolgárok széles körű, azonnali és intenzív tájékoztatása. Emellett kimondja, hogy

  • a járvány leküzdésében elsődleges szerepet játszanak a rendelkezésre álló védőoltások,
  • az oltással kapcsolatos tájékoztató kampányok érdemben hozzájárulnak az oltási program eredményességéhez,
  • a beadott oltások számának növelése, így a lehető legnagyobb védettség elérése elsődleges kormányzati cél.

Ennek érdekében a miniszterelnök kabinetfőnöke azonnali határidővel azt a feladatot kapta, hogy gondoskodjon a magyar lakosság egészségének védelme érdekében szükséges

minél szélesebb körű kormányzati tájékoztató kampány megvalósításáról legalább 16 milliárd forint értékben.

Ebben a kormány felhívja az állampolgárok figyelmét az oltás szükségességére, valamint az oltásra történő mielőbbi regisztráció fontosságára.

A Kormányzati Tájékoztatási Központ szerda este adott ki közleményt, miszerint a kormány figyelemfelhívó akciót indít az oltásellenességgel kapcsolatban. Ezzel is összefügghet a közlönyben most megjelent 16 milliárd forintos akció. "A kormány az oltásokat népszerűsítő tájékoztató kampányok mellett rövidesen figyelemfelhívó akciót indít az oltásellenességgel kapcsolatban. Ebben az oltásellenes megnyilvánulások kockázataira hívja fel a figyelmet" - közölte a KTK. "Csak az oltásokkal lehet legyőzni a járványt. A vakcinákkal védhetjük az emberéleteket, velük indíthatjuk újra a gazdaságot, és segítségükkel kaphatjuk vissza megszokott életünket. Akik az oltások ellen kampányolnak, ezt az erőfeszítést veszélyeztetik.Ezért arra kérünk minden magyar állampolgárt, hogy ne hallgasson a vakcinaellenes hangokra, minden oltás életet ment. A figyelemfelhívó akciótól azt reméljük, hogy az oltásellenes csoportok felhagynak felelőtlen akcióikkal" - teszi hozzá a kormány.

Szükség lehet a mozgósító kampányra

Nem ez lesz az első, oltás felvételére buzdító kormányzati kampány. Április közepe óta zajlik "Az oltás életet ment" nevű felhívás, melyben ismert emberek ösztönöznek a vakcina felvételére, plakátokon, és tévés, online hirdetésekben. A 45 másodperces szpotokban szerepel Kemény Dénes korábbi szövetségi kapitány, Borbás Marcsi műsorvezető, Csányi Sándor színész, Nacsa Olivér humorista, Cseh László úszó, Nagy Feró előadóművész, Csisztu Zsuzsa műsorvezető, Miklósa Erika operaénekesnő és Nagy Tímea párbajtőrvívó. Ők mind azt hangsúlyozzák: nagyon fontos, hogy mindenki oltassa be magát a koronavírus ellen, rajtunk is múlik ugyanis, hogy meddig tart még a járvány.

Szükség is lehet az újabb, oltást népszerűsítő kampányra, ugyanis az elmúlt napokban látványosan lelassult a vakcinák felvételének tempója: a korábbi hetekben látott napi 70-80 ezres napi átlagos oltásbeadás mostanra 10-25 ezer napi átlagos dózisra csökkent.

Érdemes egy pillantást vetni az alábbi ábrára, az elmúlt napokban ellaposodott a görbe:

Azt pedig a múlt hét óta tudjuk, hogy már új helyzet állt elő a vakcinák tekintetében: már nem a rendelkezésre álló vakcina mennyisége a szűk keresztmetszet az oltás felvételében, hanem most már a várakozókon múlik, elfogadják-e az éppen elérhető vakcinát. Az operatív törzs azóta azt hangoztatja, hogy a regisztráció után néhány nappal már meg is kaphatják az oltást az érintettek.

Vagyis jól látható, hogy új ösztönző elemek szükségesek az oltás népszerűsítése mögé, főleg, hogy a kormány az átoltottság különböző szintjeihez köti az újranyitás fokozatait, a következő állomás a hírek szerint az 5 millió fő lesz, de természetesen a járvány tartós visszaszorításához az átoltottság minél magasabb arányára van szükség (szakértők már 80%-os részarányról is beszéltek). A védettségi igazolvány az egyik ilyen fontos elem a vakcinafelvétel ösztönzésére, de szerepet játszhatnak benne a kommunikációs kampányok, de ugyanígy befolyásolhatja az emberek vakcinafelvételi hajlandóságát maga a járványhelyzet súlyossága. Ha a járvány ugyanis visszaszorulóban van, és csökken az emberek veszélyérzete, akkor kevésbé hajlamosak az oltás felvételére is.

Külföldön már újfajta motivációs eszközöket is láthatunk az oltási kedv javítására. Aleksandar Vucic szerb államfő például szerdán jelentette be, hogy 25 euró (9300 forint) értékű pénzjutalomban részesülnek azok, akik beoltatják magukat a koronavírus ellen.

Címlapkép: Pethő Andrea háziorvos beolt egy férfit a kínai Sinopharm koronavírus elleni vakcina első adagjával újfehértói rendelőjében 2021. május 5-én. Forrás: MTI/Balázs Attila

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF