Révbe ér a Rác fürdő - a zöldek veszélyeztetik a siklót
A teljes beruházás értéke nyolcmilliárd forintra becsülhető. A nettó 7000 nm-es fürdő négy szinten épül, a földszinten 600 nm-es autentikus törökfürdőt alakítanak ki. A fürdő megmaradó, eredeti épületétől balra kétszintes étterem épül, jobbra az eredetileg Ybl Miklós által tervezett, de a háborúban lebombázott zuhanycsarnokot állítják helyre, a Tabánba benyúló szárnyban pedig 67 szobás, abszolút felső kategóriás hotelt alakítanak ki.
A szállodaszobák átlagos mérete ötven négyzetméter lesz, a legkisebb szoba 34 négyzetméteres, a legfelső emeleti elnöki lakosztály pedig ennek majdnem a hatszorosa, külön bejáratú, négyszáz négyzetméteres terasszal.
A komplexumot eredetileg a Kempinski üzemeltette volna, azonban a szerződést végül felbontották, majd az olasz Baglioni szállodalánccal írt alá 15 éves üzemeltetési szerződést a beruházó Rác Nosztalgia Kft.
A Rác fürdő felújításának és bővítésének része a Budapest második siklójának építése, amelyet már közel 117 éve terveznek. A sikló a tervek szerint a Hegyalja úttól, az alagútból indulna, és az orom utcánál jönne a felszínre, majd tovább vezetne a Citadellára. A sikló mintegy 2.5-3 milliárd forintból kerülne megépítésre, azonban egyelőre végleges környezetvédelmi engedélyét még nem sikerült megszerezni, azt ugyanis a Levegő Munkacsoport megtámadta. Álláspontjuk szerint a sikló környezetvédelmi szempontból felesleges és túl kockázatos beruházás.
A szállodaszobák átlagos mérete ötven négyzetméter lesz, a legkisebb szoba 34 négyzetméteres, a legfelső emeleti elnöki lakosztály pedig ennek majdnem a hatszorosa, külön bejáratú, négyszáz négyzetméteres terasszal.
A komplexumot eredetileg a Kempinski üzemeltette volna, azonban a szerződést végül felbontották, majd az olasz Baglioni szállodalánccal írt alá 15 éves üzemeltetési szerződést a beruházó Rác Nosztalgia Kft.
A Rác fürdő felújításának és bővítésének része a Budapest második siklójának építése, amelyet már közel 117 éve terveznek. A sikló a tervek szerint a Hegyalja úttól, az alagútból indulna, és az orom utcánál jönne a felszínre, majd tovább vezetne a Citadellára. A sikló mintegy 2.5-3 milliárd forintból kerülne megépítésre, azonban egyelőre végleges környezetvédelmi engedélyét még nem sikerült megszerezni, azt ugyanis a Levegő Munkacsoport megtámadta. Álláspontjuk szerint a sikló környezetvédelmi szempontból felesleges és túl kockázatos beruházás.