Elhagyja dél-pesti központját az 1800 embert foglalkoztató energiaóriás

Portfolio
A BP a budapesti irodáját a HB Reavis által épített Agora Budapestbe költözteti, amely a globális energiavállalat üzleti szolgáltatóközpontjában foglalkoztatott, több mint 1800 fővárosi munkavállalóját érinti. 22 ezer négyzetméterrel ez az év eddigi legnagyobb tranzakciója. A BP Dél-Pestről költözik a Váci útra.
A BP új, 22 ezer négyzetméteres irodájának az Agora Budapest beruházás Agora Hub épülete ad otthont 2020 nyarától. A megállapodás méretét tekintve az eddigi legnagyobb új bérleti tranzakció a magyar ingatlanpiacon 2019-ben.

A világ egyik legnagyobb energiavállalatán kívül a 34 500 négyzetméteres Agora Hub épülete biztosít helyet a HB Reavis új szolgáltatásainak is: a kisebb cégekre és szabadúszókra fókuszáló HubHub közösségi irodának, valamint a rugalmas tereket és bérleti feltételeket kínáló Qubes-nak.

Az Agora Budapest projekt első két épülete, az Agora Tower és az Agora Hub közel 60 ezer négyzetméternyi területtel rendelkezik. A fejlesztőt a DLA Piper Hungary, míg a bérlőt a CBRE Hungary és a Baker McKenzie képviselte a megállapodás során.





BudaPart Gate

1117 Budapest, Dombóvári út 27
Kiadó terület: 11011m2
Átadás:
2019
Bérleti díj: 14.5 - 17.5 EUR
Ajánlatot kérek








Liberty irodaház

1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 34.
Kiadó terület: 40728m2
Átadás:
2021
Bérleti díj: 14 - 16 EUR
Ajánlatot kérek


A tavalyi év legnagyobb tranzakciója szintén az Agora Budapesthez kötődik, akkor a Raiffeisen Bank jelentette be, hogy közel 20 ezer négyzetméteres területre kötött szerződést az Agora Tower épületében. A Property Investment Forum konferencián ez az üzlet nyerte el az "Év irodabérleti tranzakciója" díjat, melyről részletesebben az alábbi cikkben olvashatunk:Az a költözés a bank 1300 munkatársát fogja érinteni, a BP most bejelentett tranzakciója pedig az olajvállalat 1800 dolgozóját. Ez alapján egyébként a Raiffeisen-nél nagyjából 15 négyzetméter, míg a BP-nél mintegy 12 négyzetméternyi irodaterület jut majd egy munkavállalóra, ami mindkét esetben magasabb, mint az irodaházakban ökölszabályként alkalmazott 10 négyzetméter.

Úgy tűnik, hogy ma már a globális vállalatoknak is egyre fontosabb, hogy olyan irodai környezetet teremtsenek dolgozóiknak, ami hozzájárul a munkavállalói "jólléthez", és ezáltal vonzóbbá tegye a munkahelyet, csökkentve ezzel a fluktuációt.

Mekkora költség mindez?

A Portfolio Irodaház Adatbázisa alapján az ezen a környéken most jellemző 16 eurós négyzetméterenkénti bérleti díjjal és 4,5 eurós üzemeltetési költséggel számolva - egy hasonló méretű tranzakció, és hasonló elhelyezkedésű és árú irodaházban, egy bármilyen cég vagy intézmény számára - évente 5,5 millió eurós, vagyis mintegy 1,7 milliárd forintos bérleti díjat jelenthet. A számítás teljesen a saját fejünkből pattant ki, és nem kaptunk hozzá háttéradatot így ettől a valóság eltérhet. Ám fontos megjegyezni, hogy amennyiben ennél sokkal olcsóbban adják ki az ingatlant az nyilván érdemben rontja egy esetleges exit kapcsán az elérhető bevételt, ráadásul a mostani kivitelezési áremelkedések miatt sem lenne túlzottan rentábilis egy sokkal alacsonyabb árszint, ha viszont jóval drágábban, ami a fejlesztőnek alapvetően csodás hír lenne, akkor ugyebár a bérlő nem járna túl jól, és talán nem is ezt az új projektet választotta volna. Az igazság azonban most még rejtve marad, nekünk pedig marad a tippelgetés, ha már az ilyesmik érdekelnek.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF