Sportszponzoráció: kiemelt támogatást kapott a szinkronkorcsolya (x)

Portfolio
A sportesemények szponzorálása az egyik legerősebb hirdetési eszközzé vált, amióta a nagy sporteseményekre nézők milliói kíváncsiak. Bár az Egyesült Államok járatja csúcsra ezt a műfajt, a magyar piacon sem elérhetetlen. Egy hazai pályán megrendezett világverseny, ahol a magyar indulókért is szurkolhat a közönség persze jóval több, mint reklámérték: egy vállalat alapértékeit, mint a sportos életmód iránti elkötelezettség is bemutathatja.


Ma már hatékonyabb, mint egy tévéreklám

A sportesemények szponzorlásása az egyik legfontosabb eszközzé nőtte ki magát a 100 milliárd dolláros globális hirdetési piacon. Sokáig emberek százezreit érhette el egy-egy márka a tévén keresztül, de mivel mára jelentősen megtöbbszöröződött a tévécsatornák száma, a még mindig borsos árú tévés hirdetések kevésbé hatékonyak - olvasható a McKinsey nemzetközi tanácsadó cég blogján.

Szakértők szerint ma a szponzorációnak lehet hasonló eredménye, nem véletlen hogy vállalatok százai állnak sorba és készek vagyonokat költeni azért, hogy a logójuk ott szerepeljen olyan jelentős eseményeknél, mint az Olimpia vagy a Super Bowl. A sportsponzoráció legfontosabb előnye, hogy nemcsak időszakosan növeli az eladásokat, hanem hosszú távon is erősítheti a brandet, 60- 80 százalékkal növelve az eladásokat.

Egy hazai pályán megrendezett világverseny, ahol a magyar indulókért is szurkolhat a közönség azonban jóval több, mint reklámérték: egy vállalat alapértékeit, mint például a tudatos, sportos életmód iránti elkötelezettség is bemutathatja.

Fontos sportesemények Budapesten is vannak

Nem csak olyan sporteseményekben érdemes gondolkodni, mint az Olimpia vagy a Super Bowl: a vállalatoknak érdemes rendszeresen utánajárni, hogy milyen régiós vagy helyi események várhatóak a közeljövőben, amelyek mellé szívesen odatennék a brandjüket.

Így tett a sport iránt globális szinten is elkötelezettséget vállaló Ricoh hazai leányvállalata, a Ricoh Hungary Kft., amely ma bejelentette: hosszú távú, stratégiai jelentőségű szponzori együttműködésre lépett a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetséggel (MOKSZ). Ennek első mérföldköve a 2016 áprilisában Budapesten megrendezett ISU Szinkronkorcsolya Világbajnokság támogatása lesz. A főváros már második alkalommal ad otthont e sportág világversenyének, ahol magyar indulókért is izgulhat a közönség.

"A Ricoh közismert globális elkötelezettségéről a sport és a sportos életmód iránt, ennek égisze alatt bízunk abban, hogy elősegíthetjük e látványos és igazi csapatmunkát igénylő sportág népszerűsítését is" - mondta Kustos Ferenc, a Ricoh Hungary Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója a szerdai sajtótájékoztatón, ahol ünnepélyes keretek között írta alá a támogatói szerződést a MOKSZ-szal.

(x)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF