A vállalkozásoknak is előnyös az Azonnali Fizetési Rendszer (x)

PR cikk
Sokfajta eszközzel segíti a vállalkozások életét az MNB.

Az Azonnali Fizetési Rendszernek (AFR) köszönhetően ma már a 10 millió forint alatti elektronikus úton indított forintátutalások 0-24 órában 5 másodpercen belül teljesülnek, az év minden napján. Sőt, a bankszámlaszám helyett akár e-mail cím vagy telefonszám megadásával is utalhatunk a címzettnek. A rendszer stabil és népszerű, nézzük hát, hogy a vállalkozásoknak milyen sokrétű előnyei származnak a használatából.

MNB: fókuszban a KKV-k támogatása

A vállalkozások számára kedvező és kiszámítható hiteleket elérhetővé tevő NHP Hajrá program meghirdetése mellett a Magyar Nemzeti Bank számos más eszközzel is igyekszik segíteni a vállalkozásokat abban, hogy új lendületet nyerjenek fejlődésünkben.

Azonnali Fizetés a vállalkozásoknál

Az AFR bevezetése előtt a bankközi átutalások csak munkanapokon, 7 és 17 óra között teljesültek, átlagosan 1,5-2 óra alatt. Az új rendszerben a 10 millió forint alatti elektronikus úton indított forintátutalások az év minden napján szinte azonnal célba érnek. Sőt, az ún. másodlagos azonosítók megadásával az e-mail cím, a telefonszám vagy az adószám ismeretében is végrehajthatóak; nagyban egyszerűsítve nemcsak a lakosokat, hanem a vállalkozásokat is pénzügyeik kezelésében.

Az azonnali fizetés a ráépülő szolgáltatásokkal kiegészülve (pl. mobilfizetési alkalmazás) a legkényelmesebb és leggyorsabb módját kínálják a fizetésnek.  Mivel azonnal utalni tudjuk a pontos összeget, nem kell a visszajáró összegével foglalkoznunk, és üzleti partnereink sürgős kifizetése is egyszerűen teljesíthető.

Érdemes másodlagos azonosítót regisztrálni

Ha a kártyás fizetést nem tudtuk biztosítani ügyfeleinknek, most olcsón tudunk fejleszteni, hiszen már nem feltétel a banki terminál telepítése, akár egy mobiltelefon is elég a fizetéshez. Ráadásul szerződnünk sem kell bankkal, egy aktív bankszámla is bőven elég, amire a vevőink kifizetései befolynak. A szolgáltatási szektorban dolgozóknak (p. fodrász vagy villanyszerelő) érdemes másodlagos azonosítót regisztrálniuk, hiszen így ügyfeleik azonnal, érintésmentesen ki tudják fizetni a szolgáltatások árát. Sok olyan szakmában hasznos lehet ez, ahol nem állandó üzlethelységben dolgozik a vállalkozó.

A vállalatok közötti pénzmozgásban is fontos szerepe van az azonnaliságnak. Beszállítóink, partnereink közötti kifizetések nem feltétlenül igazodnak a banki nyitvatartási időhöz, sok esetben jóval hamarabb vagy később szükséges egy-egy összeget átutalni. Az azonnali fizetéssel mindez könnyen áthidalható, az üzletmenet megszakítása nélkül. 

Azért is előnyünk származhat abból, ha az áruink/szolgáltatásaink ára azonnal megjelenik bankszámlánkon, mert így mi is folyamatosan fizetőképesek leszünk, nem szükséges órákat vagy akár egy egész hétvégét várnunk arra, hogy pénzünket tovább utalhassuk.  

Az azonnali fizetési rendszerben egymással versenyeznek a pénzügyi szolgáltatások, így a felhasználók számára könnyedén összehasonlítóvá válnak. A közöttük lévő verseny a megoldások színvonalát is magasabb szintre emeli.

Néhány banknál már fizetési kérelmet is küldhetünk a másodlagos azonosító (mobilszám vagy e-mail cím) ismeretében. Annak, aki a kérelmet megkapja, nincs más dolga, mint az utalást 30 napon belül jóváhagyni. Sokféle vállalkozásnak okoz mindez jelentős könnyebbséget, főként a közműcégeknek és minden olyan szolgáltatónak, amely rendszeresen számláz, illetve nagy ügyfélkörnek állít ki díjbekérőket.

(x)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF