Díjat nyert a Hungrana Kft. (x)

PR cikk
‎A digitalizációs vállalatfejlesztési projektek versenyében fődíjas

A 110 éves múlttal rendelkező kukoricafeldolgozó vállalat tulajdonosai és vezetősége elkötelezett a folyamatos fejlődés mellett, az elmúlt években több kapacitásnövelést eredményező beruházás mellett egy jelentős mértékű digitalizáció valósult meg, melyet a 16 országból érkező digitalizációs vállalatfejlesztési projektek versenyében fődíjjal, azaz „Grand Winner” díjjal jutalmaztak a „Digital Pioneer” kategóriában.

A történelmi múlttal rendelkező gyár több mint 1 millió tonna GMO mentes takarmánykukoricát dolgoz fel éves szinten, melyből nemzetközi színvonalú termékeket állít elő mind az élelmiszeripari, mind a takarmányipari, mind pedig az ipari felhasználók, vevők részére. Éppen ezért a vállalat számára elengedhetetlen és létfontosságú a folyamatos, kiváló minőségű alapanyag ellátás. Sajnos a 2022-es év időjárása a hazai kalászos termésre negatív hatással volt, az átlaghozam 3,41 tonna volt hektáronként, az összes termés pedig közel 2,4 millió tonna. A korábbi termésbecslések még 3,1 millió tonnáról szóltak, ám a betakarított mennyiség még ehhez képest is jóval kevesebb. Az éves belföldi szükséglet (takarmányjellegű, ipari felhasználású egyaránt) 4-4,5 millió tonna szokott lenni, így behozatalra lesz szükség, akár a kétmillió tonnát is elérheti a hiány. Mivel folyamatosan érkezik hazánkba az import tengeri (november közepéig már 560 ezer tonna jött be), így valós hiánnyal nem számolnak a szakemberek, várhatóan a takarmány és feldolgozóipar számára a megfelelő mennyiség rendelkezésre áll.

Reng Zoltán, a Hungrana Kft. vezérigazgatója elmondta: „A hazai ipar nagyjából 2,5 millió tonna kukoricát dolgoz fel, míg takarmányozásra körülbelül kétmillió tonnát használunk évente. Mi úgy látjuk, hogy Ukrajnából akár 2,5 millió tonna szemes termény is bejöhet Magyarországra, aminek a legnagyobb része kukorica lesz.” A Hungrana fel van arra készülve, hogy a következő évi betakarításig részben ukrán alapanyagból állítja elő termékeit. Ebben a kritikus helyzetben stratégiai kérdés, hogy folyamatosan tudjanak termelni a gyárak, hiszen számos értékláncot érint a feldolgozóipar stabil működése. A vezető hozzátette: A Hungrana vezetősége mindig is fontosnak tartotta, hogy hazánkban, magyar gazdák által termesztett, megbízható forrásból származó, kiváló minőségű GMO-mentes kukoricából állítsuk elő termékeinket, és ezzel piacot teremtsünk a magyar kukoricának. Bízunk benne, hogy a jelenlegi állapot csak átmeneti, cégünk, a Hungrana Kft. a jövőben is törekedni fog arra, hogy a magyar gazdálkodóknak kiszámítható partnere lehessen, és a feldolgozott, több mint 1 millió tonna alapanyagot főként itthonról, hazai forrásból szerezzük be.

A kukoricafeldolgozó vállalat tulajdonosai és vezetősége elkötelezett a folyamatos fejlődés mellett, az elmúlt években több kapacitásnövelést eredményező beruházás valósult meg, az idei évben pedig a finomszeszüzem bővítése zárult le. A következő évekre is komoly tervekkel készül a vállalat, melynek részeként elsősorban energia-hatékonysági beruházásokra kerül sor. Mindezek mellett pedig az elmúlt két évben egy innovatív megoldás is megvalósult a feldolgozóipari vállalatnál.

Digitalizált karbantartási folyamatok SAP PM/Asset Manager integrációval a Hungrana Kft.-nél

A karbantartási folyamatok egy HUNGRANA méretű vállalat esetében rendkívül szerte ágazóak és nehezen követhetőek. Ezzel szemben olyan költséget testesítenek meg, aminek nagysága akár jelentősen is befolyásolhatja a vállalat eredményességét, másfelől aminek megfelelő és hatékony felhasználása nagymértékben múlik a cégvezetés és a karbantartási csapat szakértelmén. Egy papírmentes, teljesen digitalizált és a hozzátartozó adminisztrációt okoseszközzel a helyszínen megvalósíthatóvá tévő fejlesztés, minden vállalatvezető álma. Különösen, ha ez a funkcionális fejlesztés a további lehetőségeket is magába foglalja, mint: karbantartási rendelések feladása/lezárása okoseszközről, kizárás/kitáblázás HSE funkció, berendezések előélete, gépkönyve, karbantartási statisztikáinak elérése a helyszínen, tartalékalkatrészek raktári keresése/foglalása szintén a szerelés helyszínén. Mindezek a funkciók a karbantartási feladatok kivitelezését segítik, de az így létrejövő adatbázis statisztikai elemzése további fejlesztések sorát rejti- – mondja dr. Farkas J. Tamás, a Hungrana ügyvezetője.

Körülbelül erre vállalkozott úgy két éve a HUNGRANA csapata. A munka kétharmad részét a műszaki rendszer (P&ID, műszaki hely, berendezés, alkatrészlista) elméleti kialakítása jelentette. Ezek után a SAP folyamatok szinte teljesen standard módon történő kialakítása és a néhány ezer RFID tag felhelyezése már gyerekjátéknak tűnt. Mind ehhez már csak egy eltökélt vezetés és csapat kellett, és a hit, hogy amire vállalkoztunk, az lehetséges és a digitalizáció sürgető igénye mellett szinte elkerülhetetlen - teszi hozzá a vezető.

Ha valamit nem tudsz elkerülni, állj az élére – mondja a régi mondás. Ezt tette a HUNGRANA is. Hogy valóban úttörő szerepre és világszínvonalú fejlesztésre vállalkoztunk, azt két tény támasztja alá: egyfelől a fejlesztés közben olyan problémák mutatkoztak, amelyek egyértelművé tették, hogy „szűz havon” járunk, másfelől az a rendkívüli megtiszteltetés érte csapatunkat, hogy a 16 országot tartalmazó közép-kelet európai régióban elnyertük az SAP Quality Award „Grand Winner” díját a „Digital Pioneer” kategóriában – összegzi dr. Farkas J. Tamás.

www.hungrana.hu

(x)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF