Megvéd minket az EU, a Google pedig súlyos vagyont bukhat el ezen

Portfolio
Az EU május 25-én élesedő új adatvédelmi rendelete, vagyis a GDPR 2 százalékkal csökkentheti a Google anyavállalatának, az Alphabetnek a bevételeit - vélik a Deutsche Bank elemzői. Ez 9,3 milliárd dolláros kiesést jelenthet a cégnek.
Nemcsak a Google vagy a Facbook, a magyar kkv-któl kezdve a magyarországi multikig szinte minden céget érzékenyen érint az EU-s adatvédelmi rendelet, azaz a GDPR. Készüljön fel velünk a változásra GDPR Summit 2018 konferenciánkon!



Május 25-e, vagyis az unió adatvédelmi rendeletének élesbe váltása után minden egyes felhasználó adatait már a kezdetektől nagyon bizalmasan és célhoz kötötten szabad csak kezelni. Emiatt kevésbé lesznek hatékonyak a Google hirdetései, ami az eredményekre is kihatással lesz.

A Deutsche Bank elemzői egy hipotetikus esetet hoztak fel példaként. A Google bevételeinek mintegy harmada érkezik Európából, a GDPR miatt azonban az európai felhasználók kb. 30 százaléka nem fogja május 25 után megosztani adatait a Googlelel. Ez a Deutsche Bank elemzői szerint 20 százalékkal csökkentheti a Google hirdetéseinek hatékonyságát, és ezáltal 2 százalékkal, mintegy 9,3 milliárd dollárral csökkenheti a Google anyavállalatának bevételét.

Az adatvédelmi hatóságok ráadásul korábban nem látott mértékű, akár a bevételek 4 százalékára, 20 millió euróra rúgó bírságokat is kiszabhatnak, ha egy adatokat kezelő cég visszaélést követ el, vagy hanyagul jár el.

(Business Insider)

Nemcsak a Google vagy a Facbook, a magyar kkv-któl kezdve a magyarországi multikig szinte minden céget érzékenyen érint az EU-s adatvédelmi rendelet, azaz a GDPR. Készüljön fel velünk a változásra GDPR Summit 2018 konferenciánkon!

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF