Világszerte kevesebb, nálunk egyre több a vodás

Nagy Viktor
Közzétette a tavaly decemberben végződött negyedévéről a pénzügyi számokat a Vodafone. A világ méásodik legnagyobb mobilszolgáltatójánál világszinten csökkent az előfizetők száma, nálunk viszont tovább emelkedett. A csoport bevételei csökkentek, de az egész éves tervet megerősítette a menedzsment.
A Vodafone tavaly december végével véget ért pénzügyi harmadik negyedévében világszinten 0,6 százalékkal 275,2 millióra csökkent az előfizetések száma, ezen belül Európában 2,8 százalékkal 111,9 millióra csökkent, Európán kívül pedig 1 százalékkal 163,4 millióra bővült az előfizetői tábor. A fontosabb Európai piacok mindegyikén esett az előfizetések száma, Németországban 2,6 százalékkal 29,6 millióra, Olaszországban 5,3 százalékkal 21,2 millióra, az Egyesült Királyságban 2,5 százalékkal 17,2 millióra, Spanyolországban pedig 3,3 százalékkal 13,9 millióra esett vissza. Európában a legnagyobb visszaesés (-8%) Görögországban volt, ott az egy évvel korábbi 5,48 millióról 5,05 millióra csökkent az előfizetések száma. Magyarországon az egy évvel korábbihoz képest 3,3 százalékkal több, 2,9 millió előfizetéssel rendelkezett a Vodafone tavaly év végén.

Európán kívül már jóval nagyobb a Vodafone, mint Európában, 163,4 millió vs. 111,9 előfizetés van a két régióban.

A számlás előfizetések aránya Európában már 52,7 százalék, Magyarországon ennél jóval magasabb, 66,3 százalék az arány.

Egyre hangsúlyosabb a Vodafone-nál a vezetékes üzletág, a vezetékes előfizetések száma év/év alapon 8,3 százalékkal 17 millióra emelkedett, tavaly év végén a magyarországi statisztikák még nem mutattak vezetékes előfizetőt, ez változik majd a UPC felvásárlásával.

6,8 százalékkal 11 milliárd euróra csökkent a Vodafone Csoport bevétele, a visszaesés egyrészt az IFRS15-re való átállással, a katari operáció értékesítésével és kedvezőtlen devizahatásokkal magyarázható. A teljes bevételen belül az európai bevételek 5,6 százalékkal 8,2 milliárd euróra csökkentek, az Európán kívüli bevételek pedig 11,1 százalékkal 2,6 milliárd euróra estek vissza.

A Vodafone egy másik statisztikát, az organikus szolgáltatási bevételek változását is közzéteszi, az alapján a globális bevételek 0,1 százalékkal bővültek, az Európán kívüli bevételek pedig 4,9 százalékkal emelkedtek.

A menedzsment megerősítette a korábbi várakozását, a teljes 2019-es pénzügyi évben az organikus tisztított EBITDA közel 3 százalékkal bővülhet, a szabad cash flow pedig 5,4 milliárd euró lehet.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF