Digitális tanteremmel erősítenek a magyar iskolák: Monoron már működik a rendszer

Portfolio
A koronavírus megjelenése felborította az addig megszokott hétköznapokat. 2020. márciusában egyik napról a másikra kellett átállni digitális oktatásra, ami jelentős kihívást jelentett a pedagógusok és a diákok számára egyaránt. A Vodafone Magyarország erre a helyzetre reagálva hívta életre a Digitális Tantermet, amely egy interaktív táblából, a tanórán résztvevő diákok által használt eszközökből (jellemzően tabletek) és a tanári laptopból áll, ezek mindegyike saját alkalmazásfelülettel rendelkezik. Segítségével egyaránt lehetővé válik a virtuális és valós tantermi oktatás. A szolgáltatás Monor hat oktatási intézményében elérhető, országszerte így már összesen 28 000 diák és 1200 pedagógus használja.

 A cikk megjelenését a Vodafone Magyarország támogatta.

A Covid-19 megjelenése 2020-ban felforgatta a mindennapokat, egyik napról a másikra kellett átállni digitális oktatásra, ami jelentős kihívás volt mind a pedagógusok, mind a diákok számára. A Vodafone Magyarország, reagálva a helyzetre, előállt egy okostantermi megoldással. A Digitális Tanterem egyaránt lehetővé teszi a virtuális és valós tantermi felhasználást: egy interaktív táblából, a tanórán résztvevő diákok által használt eszközökből (jellemzően tabletek) és a tanári laptopból áll, ezek mindegyike saját alkalmazásfelülettel rendelkezik.

A tanóra során az eszközök összekapcsolódnak és kommunikálnak egymással, ezáltal biztosítva a tanár számára, hogy irányítani tudja a diákok figyelmét. A tanár oktatási anyagokat tud kiküldeni mind a táblára, mind a diákoknál lévő tabletekre. Emellett arra is van lehetőség, hogy a tanár szintfelmérő tesztkérdéssort vagy házi feladatot küldjön ki a diákoknak, akik az eszközeiken megválaszolva a kérdéseket azonnali kiértékelést is kapnak. Azt, hogy a diákok eszközein és a táblán pontosan mi jelenjen meg, minden esetben a tanár tudja irányítani függetlenül attól, hogy a tényleges tanteremben tartózkodnak-e a diákok vagy fizikailag máshol vannak. Így a megoldásnak hála, a rendszert használó iskolák nagy részének egyáltalán nem okozott fennakadást a digitális oktatásra való átállás.

Monor összes iskolájában használják a rendszert február óta, több mint 2900 tanár és diák részesül így jól működő digitális oktatásban – legyen szó tantermi, virtuális vagy hibrid tanításról. A szolgáltató által végzett beruházás mértéke összesen közel 100 millió forint, amely a Belügyminisztérium támogatásával valósult meg. A beruházás a kormány okosváros stratégiájának részét képezi, melynek egyik legfontosabb pillére a digitális oktatás támogatása, és fő célja, hogy olyan fiatalok kerüljenek ki a helyi iskolákból, akik magabiztosan tudják használni a digitális technológiákat.

 „Újabb intézményekben építettük ki Digitális Tanterem szolgáltatásunkat: ezzel amellett, hogy több ezer diák és tanár részesülhet minőségi digitális oktatásban, Monor okosvárossá alakulásához is hozzájárulhatunk. Az eddigi visszajelzések pozitívak, február óta a pedagógusok napi szinten használják a szolgáltatást – legyen szó offline, online vagy hibrid oktatási formáról. A SEOS keretszoftver legújabb fejlesztéseinek köszönhetően a rendszert asztali számítógépről, laptopról, okostelefonról vagy akár tabletről is lehet használni az összes népszerű operációs rendszeren.” – mondta el Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese a beruházás kapcsán.

Pogácsás Tibor, a Belügyminisztérium Önkormányzati Államtitkára hangsúlyozta, az elmúlt években több helyen valósultak meg okos városok létrejöttét megcélzó fejlesztések, ezek azonban elszigeteltek, egyediek voltak, nem feltétlenül kezelték komplexen a problémákat. Monoron épp ezért az Okos város projekt keretén belül kiemelt szerepet kap a digitális oktatás, és ezen belül a Digitális Tantermek kiépítése.

„A projekt megvalósításáért Monor város önkormányzata a felelős, a kivitelezőket, szolgáltatókat versenyeztetve kereste. A Vodafone és jogelődjei régóta jelen vannak a térségben, így helyismerete és a szolgáltatásai miatti jó megítélése is segítette ahhoz, hogy partner legyen ebben a projektben” – mondta el Pogácsás Tibor.

Élményszerűbb tanulás, fontos kompetenciák fejlesztésével

Dr. Hrutkáné Molnár Monika, a Monori Tankerületi Központ igazgatója elmondta, a 21. század követelményeihez már nélkülözhetetlen a digitális kompetencia, amelyet a COVID helyzet miatt bevezetett tantermen kívüli digitális munkarend tapasztalatai is megerősítettek.

„Hiszem, hogy a fejlesztéssel a tudásmegszerzési folyamat élményszerűbbé válik tanulóink számára, ami által motiváltabbak és aktívabbak lesznek az órákon” – jegyezte meg. A rendszer erőssége, hogy a tantermi oktatásra való visszaállás után a betegség vagy egyéb okok miatt otthon maradó diákok számára is lehetőséget nyújt, hogy aktívan részt vegyenek az órán, ne maradjanak le, és ne maradjanak ki a tanteremben történtekről.

 A cikk megjelenését a Vodafone Magyarország támogatta.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF