Itt a terv, hogyan küzdene meg az európai autóipar Kínával

Portfolio
A Renault vezérigazgatója. Luca de Meo európai összefogást sürget az elektromos járművek támogatásában, az előállításukhoz szükséges nyersanyagok beszerzésében és a közös infrastruktúra-tervezésben, hogy helyt tudjanak állni a kínai cégekkel folytatott versenyben, írja a Financial Times.

A júniusi európai választások előtt a politikusokhoz intézett felhívásában Luca de Meo az iparág fejlesztésének és finanszírozásának határokon átnyúló megközelítését szorgalmazta ahelyett, hogy egyszerűen határidőket szabnának a benzines és dízelüzemű autók kivonására. Ez magában foglalná a fogyasztói támogatásokra fordított kiadások összevonását és "zöld" gazdasági övezetek létrehozását, amelyekben adókedvezményeket biztosítanának a gyárakban történő munkaerő-felvételhez.

"Amikor 12 éves határidőt szabunk meg, és azt mondjuk, hogy 12 év múlva nem gyártunk többé belső égésű motorral hajtott autókat, és ha nem, akkor itt a bírság, és 12 év múlva találkozunk az alagút végén, az nem stratégia" - mondta egy interjúban.

"Mi azt javasoljuk, hogy próbáljunk meg egy tervet kidolgozni a hatóságokkal, az összes iparág embereivel, a nonprofit szervezetekkel és a tudományos testületekkel együtt... az európai termelés mintegy 10 százalékáról van szó".

A Renault főnöke az európai politikusoknak küldött kiáltvány mellett tette ezt a felhívást. Ebben a regionális szoftverfejlesztésből, a félvezetőgyártásba való befektetésből, és az üvegházhatású gázok európai kibocsátásának csökkentésére vonatkozó kevésbé előíró jellegű megközelítésből álló javaslatokat tett.

De Meo nem kívánt a vámokról nyilatkozni, de azt mondta, hogy Európának meg kell védenie piacát az elektromos autókra való átállás során, miközben szerepet kell találnia a kínai versenytársaknak - részben azért, mert az európai autógyártók tanulhatnak egy olyan országtól, amely De Meo szerint egy generációval előrébb jár az iparágban.

Ha fel akarjuk gyorsítani az elektromos autók térnyerését Európában, akkor együtt kell működni a kínaiakkal, és meg kell találnunk a módját, hogy megegyezzünk velük

- mondta a Renault vezetője, hozzátéve, hogy szerinte a kínaiak "készek megegyezni".

Ez magában foglalhatná azt is, hogy

  • a kínai autógyártóknak ösztönzést adnának arra, hogy európai beszállítókat alkalmazzanak,
  • vagy arra ösztönöznék a kínai beszállítókat, hogy telepedjenek le Európában.

"Ha gyorsítani akarunk, nem akarjuk úgy végezni, hogy Norvégiában 90 százalékos az elektromos autók aránya, Spanyolországban pedig 4 százalék" - mondta De Meo. "Egy kosárba kellene tennünk az összes rendelkezésre álló forrást, hogy odaadjuk azoknak, akiknek nincs pénzük ezekre a beruházásokra."

Címlapkép forrása: Andrey Rudakov/Bloomberg via Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF