Az Il Messaggero nevű olasz napilap vasárnap arról számolt be, hogy Franciaország a Renault és a Stellantis egyesülését fontolgatja.
Leállítja elektromos autó-részlege tervezett tőzsdei bevezetését a Renault, látva a részvényértékesítések iránti csökkenő érdeklődést, és a lassuló keresletet a járművek piacán - írja a Bloomberg.
Négy év visszaesés után tavaly ismét nőttek a Renault csoport eladásai, különösen Európában volt erős a konszern, ahol piaci részesedést szerzett a riválisoktól.
A dagály az összes hajót megemeli, és most dagály van a tőzsdéken, a jó hangulat pedig felfelé húzhatja az elfeledett, nehéz sorsú, nyomott árazású részvényeket is. Mutatunk néhány példát olyan papírokra, amik elképesztően alacsony árazási szorzón forognak.
A Renault egy korábbi megállapodás értelmében eladja a Nissan Motorban lévő részesedésének mintegy 5 százalékát, a tranzakció értéke 765 millió euró.
A konkurencia egyre erősebb az elektromos autók piacán, ezért az európai gyértóknak is szükségük van megfizethetőbb elektromos modellekre. A fejlesztési költségek viszont hatalmasak, ezért nem ördögtől való gondolat, hogy több gyártó közösen fejlesszen és gyártson autókat. A Renault-nak is ez a terve, az új elektromos Twingo gyártásához partnert keresnek, a Reuters pedig úgy tudja, hogy ez a partner a Volkswagen lehet.
Jövő tavasszal tőzsdére viheti a Renault az elektromos autó gyártó cégét, az Ampere nevű vállalattól a francia cég azt várja, hogy bevételei 2025-ig több mint háromszorosára emelkednek, írja a Reuters.
A Dacia a februári Genfi Autószalonon mutatja be a Duster harmadik generációját, amelynek értékesítése tavasszal kezdődik. A kompakt SUV a Dacia második legkelendőbb modellje Európában a Sandero kis ferdehátú után - írta az Autonews.
13 százalékkal nőttek a Renault Csoport eladásai az idei első félévben, ami részben a Dacia sikerének tudható be, amiből 24 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel korábban.
A Renault az Austral és a Dacia Jogger modellek sikeres bevezetését követően megemelte 2023-as pénzügyi kilátásait, írja a Reuters.
Carlos Ghosn, a Renault és a Nissan volt vezetője egy igazságügyi forrás szerint egymilliárd dolláros pert indított a Nissan ellen Libanonban. A bírósági tárgyalásra szeptember 18-án kerül sor. Ghosnt 2018 végén tartóztatták le Japánban, és pénzügyi visszaéléssel vádolták meg, amit ő tagadott, azt állítva, hogy őrizetbe vétele a Nissan vezetőinek összeesküvésének része volt, hogy megakadályozzák a fúziót, írja a Reuters.
A Renault és a kínai Geely Automobile a Saudi Aramco olajipari konszern bevonását tervezik befektetőként és együttműködő partnerként a tervezett benzin-hibrid hajtáslánc technológia fejlesztésével foglalkozó közös vállalatukba - értesült a Reuters hírügynökség a tárgyalások részleteit ismerő három különböző forrásból.
Romániában az idén több elektromos autót helyeztek forgalomba, mint 2020-ban és 2021-ben együttvéve, és ez az első év, amikor e járművek száma meghaladja a tízezret - közölte kedden a Hotnews.ro hírportál egy elektromos autótöltőket telepítő cég elemzését ismertetve.
Sokan már a koronavírus-pandémia alatt temették az autógyártókat, az ellátási láncok szétszakadtak, az autóipar szempontjából fontos nyersanyagok ára már akkor meredeken emelkedett, a járvány miatt Kína durván lezárt, többen 2022-re várták az autógyártók, köztük az európai cégek haláltusáját. Pedig akkor még szó sem volt az ukrajnai háborúról, ami mostanra több csatornán keresztül érezteti a hatását, hiszen elszálltak az energiaárak, részben ez okozza a meredeken emelkedő inflációt, de az európai autógyártás szempontjából fontos kábelkötegek sem érkeznek úgy az egyik legnagyobb gyártótól, Ukrajnától, mint békeidőben, a jegybankok kamatot emelnek, ami az autóvásárlók finanszírozási lehetőségeit is szűkíti, a chiphiány továbbra is fennáll, és ha ez nem lenne elég, vannak közép/hosszútávú témák is, mint a károsanyag-kibocsátás csökkentése vagy az elektromobilitásra való átállás, ami mind költséggel jár az autógyártóknak. A számok azt mutatják, hogy ezek együttesen nem idén fogják kivégezni az autógyártókat.
A Nissan tárgyalásokat folytat együttműködő partnerével és fő részvényesével a francia Renault konszernnel elektromobilitási beruházásaik optimalizálásáról és szövetségük versenyképességének erősítéséről - tájékoztatta a japán autógyártó vállalat vezérigazgatója pénteken a Reuters hírügynökséget.
Lezárult a Renault Hungária felvásárlása, melynek során az AutoWallis és a Salvador Caetano csoportok által alapított vállalat tulajdonába került a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri joga. Az AutoWallis terve, hogy tovább erősíti a Renault Hungáriát, és a Renault, valamint a Dacia piaci részesedését a 2021-es 9-ről 10 százalék fölé növeli 2023-ban.
Értékes találat értékes fegyverrel.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.