Nagyot nőtt a SZÉP Kártya népszerűsége, megjelent az első digitális változat is

Portfolio
Erős forgalmat generált márciusban a SZÉP Kártya: egy év alatt 2,6 millióról 2,8 millióra nőtt a kártyabirtokosok száma, a feltöltések összege 23%-kal, a költéseké 10%-kal emelkedett – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. A K&H Bank arról számolt be, hogy az eddig csak mágnescsíkkal lehúzható SZÉP Kártya mellett létrejött a digitális változat is, ami érintésmentes terminálnál és okoseszközös fizetéssel használható.

SZÉP növekedés

Egy év alatt 12 ezerrel nőtt a SZÉP Kártyát elfogadó szálláshelyek, vendéglátóhelyek és turisztikai attrakciók száma, ugyanis míg 2023 márciusában 132 ezer helyen lehetett használni a fizetőeszközt, addig ez a szám 2024 márciusára 144 ezerre emelkedett – derült ki a minisztérium közleményéből.

A feltöltések összege 22,6%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest, így idén márciusban 58,7 milliárd forintot osztottak ki a munkáltatók. A költések tekintetében is emelkedést láthatunk, ami a turisztikai kereslet élénkülését jelzi: márciusban az előző évhez képest 10%-kal, 35 milliárd forintra nőtt a SZÉP Kártyákról felhasznált összeg.

Az év első három hónapjában a SZÉP Kártya feltöltések összértéke meghaladta a 109,4 milliárd forintot, ami az előző év azonos időszakát 22%-kal, a 2019-es évet pedig 107%-kal múlta felül. A költések összege az első negyedévben meghaladta a 86 milliárd forintot.

A SZÉP Kártya használati, valamint az eddig megismert turisztikai adatok alapján a minisztérium megállapította, hogy a turisztikai fogyasztás jelentősen növekszik.

Itt az első elektronikus változat

Az eddig csak mágnescsíkkal lehúzható SZÉP Kártya mellett létrejött a digitális változat is, ami érintésmentes terminálnál és okoseszközös fizetéssel használható - közölte a K&H Bank. A bankkártyához hasonló kinézetű, azonban attól lényegesen eltérő háttérrendszerrel működő elektronikus plasztikkártya, ún. PVL, után - a bankkártyává válást egyből átugorva – szintet lépett a fizetési megoldás.

A mobiltelefonnal kényelmesen, egyszerűen használható funkció azáltal jöhetett létre, hogy a két, egymástól független rendszert, a bankkártyás és a SZÉP kártyás fizetési módot, úgy hangolták össze, hogy bár a működésben összefonódnak, a mögöttes adatok mégis elkülönülten tárolódnak. Csapat szinten egy rendkívül komplex, a bankkártyás szakértőket, a fejlesztőket és az üzemeltetést összehangoló projektmunkára és agilis fejlesztésre volt szükség – mutatta be a megoldást Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.

Címlapkép forrása: MTI Fotó/Máthé Zoltán

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF