Nemcsak növekszik, dinamikusan fejlődik is a magyar prémium banki szegmens

Portfolio
Csaknem 600 ezer magyar mintegy 6900 milliárd forintnyi vagyonát kezeli a hazai prémium banki szegmens, amely kifejezett fejlődést él meg évek óta. Az ügyfélszám és a kezelt vagyon növekedése mellett egyre szofisztikáltabb szolgáltatásokkal és egyre hangsúlyosabb fenntarthatósági törekvésekkel is igyekeznek versenyben maradni a szolgáltatók, valamint újabban kiemelt figyelmet fordítanak a fiatalok igényeire is. A terület fejlődése mára átalakította az egyik legfontosabb szakmai díjat is a prémium banki üzletágban, amely kategóriáiban is igyekszik reflektálni az egyre komolyabb pénzügyi szegmensre.

Bár kifejezetten távolinak tűnhet sokak számára a prémium banki szolgáltatás,

mára csaknem 600 ezer magyar ilyen ügyfélnek számít a hazai bankszektorban, a szegmensben kezelt összesített vagyon pedig megközelíti a 6900 milliárd forintot.

A Portfolio rendszeres Prémium Banki Felmérése alapján ráadásul a terület dinamikus fejlődést él meg: évről évre egyre több magyarból válik prémium banki ügyfél, a „tagsághoz” ráadásul egyes pénzintézeteknél havi szinten akár már 300 ezres nettó fizetés is elég lehet.

Komoly növekedés évről évre

A prémium banki szegmens fejlődése mindenekelőtt a számokban érhető tetten. A bankok az ilyen, kiemelt figyelmet jelentő számlákon egyre több pénzt kezelnek. Az adatokat közlő intézmények által június végén kezelt közel 6900 milliárd forint fél év alatt több mint 5 százalékos bővülést jelent, egy év alatt pedig még szembetűnőbb a növekedés:

2021 júniusához képest már közel 17 százalékos növekedésről beszélhetünk.

A prémium banki szegmensben rejlő üzleti potenciált jelzi, hogy a közel 6900 milliárdos kezelt vagyon egyre közelít a privátbanki szegmens 7930 milliárdjához – utóbbihoz nagyobb belépő vagyon, illetve magasabb havi juttatás, valamint több más feltétel teljesítése szükséges.

A prémium banki szegmens átlagvagyonának alakulása az elmúlt években.

Az ügyfélszám szintén nagy ütemben növekszik: míg 2021 első felében félmillió prémium banki számla volt, egy évvel később már 560 ezer. A további növekedés is erősnek ígérkezik, így vélhetően a következő adatközlésnél már megközelíti, vagy akár át is lépi a 600 ezret az ügyfélszám.

Az egyes szolgáltatóknál jelenleg változó a belépő feltétel:

általában havi minimum nettó 300 ezer forintos rendszeres jóváírás, vagy 5-35 millió forint közötti megtakarítás szükséges.

Kinőtték a régi kereteket

A prémium banki szegmens ráadásul nem csupán számaiban növekszik, hanem egyre kifinomultabbá is válik.

Egyre több és sokrétűbb szolgáltatási csomaggal, innovációval és fenntarthatósági szerepvállalással igyekeznek megszólítani a bankok a leendő ügyfeleket – és megtartani a meglévőket.

A szegmens felértékelődését jelzi, hogy a kategóriához kapcsolódó legfontosabb díj is egyre progresszívebb, egyre sokrétűbb, mivel ez képes legjobban leképezni a prémium banki szolgáltatások dinamikus fejlődését.

A Mastercard idén is várja a hazai bankok és pénzügyi szolgáltatók jelentkezését a Mastercard – Év Bankja 2022 versenyre, melynek célkitűzése továbbra sem változott, ám a szerkezete módosult.

A fizetéstechnológiai cég tavaly teljeskörűen átalakította a programot, ez a folyamat pedig az idei évben is több újdonságot hozott.

A verseny átalakítását a szektort érintő radikális változások indokolták.

Ez főképp a digitalizációban ölt testet, a koronavírus járvány ugyanis nagyban felgyorsította ezt a folyamatot. A cég közlése szerint az a dinamika, amit a digitalizáció hozott magával, évről-évre olyan változásokat hozott a napi pénzügyekbe, amelyek korábban több év alatt mentek végbe. Ezek alapján pedig indokolt volt, hogy a verseny is szükségszerűen kövesse a változásokat.

Kell valami plusz

A Mastercard az idei forduló meghirdetésekor közölte: továbbra is úgy látja, hogy miközben a bankoknak egyre többet kell tenniük, hogy a növekvő ügyféligények mellett is versenyképes pénzügyi megoldásokkal legyenek jelen a magyar piacon, a napi üzletmenettől távolabb eső területek is egyre fontosabbá válnak. A fenntarthatóságért tett erőfeszítéseket évek óta díjazzák, de a munkavállalókra fókuszáló Az év Employer Branding aktivitása nóvum a verseny történetében.

A bankok idén olyan kategóriákban is pályázhatnak, mint Az év fiataloknak szóló programja, Az év újgenerációs fizetési megoldása, vagy éppen Az év prémium banki aktivitása.

„Idén a prémium ügyfélszegmens fontosságára is szeretnénk felhívni a figyelmet, ezért hoztuk létre Az év prémium banki aktivitása nevű kategóriát. Arra vagyunk kíváncsiak, hogy milyen többletszolgáltatásokat, valamint exkluzív kedvezményeket és élményeket kínálnak kiemelt ügyfeleiknek a pénzintézetek.

Ugyanis ma már nem feltétlen elég egy jó termék ahhoz, hogy a vásárló elégedett legyen, mindenképp kell az a bizonyos plusz

– mondta el Keller András, a Mastercard termékfejlesztési igazgatója, a kategória menedzsere.

A Mastercard Év Bankja program keretében 2022-ben a bankok a következő kategóriákban mérhetik össze teljesítményüket:

  • Az év digitális banki UX megoldása
  • Az év fiataloknak szóló programja
  • Az év prémium banki aktivitása
  • Az év Employer Branding aktivitása
  • Az év fenntartható kezdeményezése
  • Az év újgenerációs fizetési megoldása

A kategóriák győztesének kihirdetése mellett 2023 februárjában, a versenyt lezáró gálán adják majd át a Mastercard – Az év bankja 2022 fődíjat is, melynek nyerteséről a 6 kategóriában elért eredmények alapján döntenek.

A cikk megjelenését a Mastercard támogatta.

Fotó: Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF