A Hyundai csoport Kínában erősítene

Portfolio
A Hyundai Motor Group a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon új járművek sorát mutatta be, célzottan erősítve kínai piaci jelenlétét. A négy év után ismét személyesen megrendezett kiállításon a csoport három márkája - Hyundai Motor, Kia és Genesis - elektromos járműveket prezentált a helyi igényeknek megfelelően - írta meg a Korea Herald.

A Hyundai Motor az Ioniq 5 N nagyteljesítményű elektromos járművet bemutatva hirdette meg terveit egy új EV-család kifejlesztésére Kínában 2027-ig. Oh Ik-kyun alelnök hangsúlyozta a kínai piacra szabott stratégia fontosságát és az új modellek fejlesztését a koreai és kínai kutatóintézetek együttműködésével.

Kína, mint a világ legnagyobb EV-piaca, kulcsfontosságú terület a Hyundai számára. Az SNE Research szerint 2023-ban az eladott elektromos járművek közel 60%-a, azaz 8,41 millió darab Kínában talált gazdára.

A kiállításon a Hyundai együttműködést jelentett be a CATL-lel, ami tovább erősíti pozícióját az akkumulátorgyártás terén.

A cég standján debütált a frissített Santa Fe és az új Tucson is.

A Genesis prémium márkaként egy elektromos meghajtású G80 modellt mutatott be meghosszabbított tengelytávval, valamint több konceptautót is prezentáltak.

Annak ellenére, hogy a Hyundai Motor Group globálisan a harmadik legnagyobb autógyártó, a Kínai piaci részesedése nehezen növekszik; jelenleg csupán 1 százalék. A Kínai Autógyógyártók Szövetségének jelentése szerint az új autók értékesítése 2023-ban elérte a 30,09 millió darabot, ami történelmi mérföldkőnek számít.

Címlapkép forrása: Li Yueran/Anadolu via Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF