Tavaly az ipari termelés volumene 4 százalékkal alulmúlta az előző évit, ezzel második egymást követő évben zsugorodott a teljesítmény. A ma megjelent részletes adatokból kitűnik, hogy az exportorientált szektornak alig volt olyan ágazata, amelyik érdemben bővülni tudott volna, és a megrendelések alakulása rövid távon nem ad okot a bizakodásra.
2021-ben jelentették be, hogy akkumulátor szeparátor üzemet építhet Magyarországon az LG Chem és a Toray. A dél-koreai cég újra gondolhatja a beruházást, írja a Bloomberg.
Novemberben az előzetes adatok szerint az ipari termelés volumene 1,6 százalékkal alulmúlta az októberit. Az utóbbi kilenc hónapból hétben esett a szektor teljesítménye, a friss adattal az októberben látott növekedés is korrigálódott, vagyis nem tört meg a bő két év tartó csökkenő trend. Éves alapon 2,9%-os volt a visszaesés novemberben - jelentette a KSH.
Az Egyesült Államok kormánya szankciókat vetett ki Rogán Antal kabinetminiszterre, mivel Washington szerint korrupciós tevékenységekben vett részt. A miniszter ennek értelmében nem utazhat be az USA területére, minden ottani vagyonát zárolják – ismertette David Pressman, az Egyesült Államok magyarországi nagykövete. A diplomata azt is közölte, hogy korrupciós aggályaikról többször is próbáltak egyeztetni a magyar kabinettel, de nem jutottak közelebb az álláspontjaik, ezért döntöttek a szankciók kivetése mellett. A Joe Biden-adminisztráció és a magyar kormány eddig is rossz viszonyában mélypontot jelent a mostani lépés, azonban kérdéses, hogy mi lesz két hét múlva a mostani intézkedés sorsa, miután Donald Trump veszi át az elnöki posztot.
A Stellantis és a kínai CATL közösen tervezi egy új akkumulátorgyár létrehozását Spanyolországban, amely akár 4,1 milliárd eurós beruházást is jelenthet - jelentette a Bloomberg.
A Magyar Akkumulátor Szövetség tanulmányából látható, hogy a Volkswagen akkumulátorgyárat tervez építeni Győrszentivánon. Később azonban a Szövetség ezt a hírt cáfolta.
Debrecenben az EVE Power és a CATL beruházásai is haladnak, de a Népszava hétfői cikke szerint egységes környezethasználati engedélye egyelőre egyik üzemnek sincs. Frissítés! Hétfő este a cikkben érintett egyik akkumulátorgyár, a CATL kommunikációs ügynöksége cáfoló közleményt juttatott el szerkesztőségünknek (lásd alább), amelynek a lényege az, hogy 2023 februárja óta igenis rendelkezik egységes környezethasználati engedéllyel a beruházó, és "az időközben többször módosított engedély jelenleg is végleges és végrehajtható". Frissítés 2! A sajtóhírre kedden Facebook-posztban reagált Joó István, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója és a Külgazdasági és Külügyminisztérium befektetésösztönzésért és kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztosa is, aki azt hangsúlyozta, hogy igenis van végleges egységes környezethasználati engedélye a debreceni CATL-nek. Emellett a Samsung SDI gödi gyáráról és a szintén debreceni Eve Power beruházásának engedélyeiről is rögzített tényeket.
Természetesen nagyon csalódottan értékelik az elemzők a mai pocsék harmadik negyedéves magyar GDP-adatot, és ennek hatására nem csak az idei, hanem a jövő évi növekedési várakozásaikat is lejjebb adták.
A Pest megyei közgyűlés megszavazta a Momentum előterjesztését, hogy a gödi Samsung SDI akkumulátorgyár a jövőben ne 1, hanem 2 százalékos adót fizessen – írja a Magyar Narancs.
Jóval a várakozások alatti bevételt és profitot ért el a CATL, a cég bevételei közel 13 százalékkal csökkentek, írja a Bloomberg.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Telex birtokába jutott egy olyan dokumentum, amely szerint az első irodisták már megérkeztek a debreceni Contemporary Amperex Technology Limited, vagyis a CATL akkumulátorgyárba dolgozni, de a körülményekre panaszkodtak a telepen.
A Magyarországon már három üzemmel jelen lévő SK On dél-koreai akkumulátorgyártó vállalat önkéntes elbocsátási programokat vezet be a munkaerő-állomány és a kiadások csökkentése miatt. A cég célja a hatékonyság javítása és a versenyképesség megőrzése a drasztikusan visszaeső elektromos járműpiacon. Frissítés: a cég hazai leányvállalata közölte, hogy a döntés csak a koreai központjukat érinti, Magyarországon nem terveznek hasonló lépést.
A Portfolio nemrég hírt adott arról, hogy a kormány törvénymódosítással is igyekszik az akkumulátor hulladékfeldolgozó üzemek útját egyengetni, és a gazdasági miniszter Dél-Korea után Kínában számos akkumulátor-újrahasznosító céget győzködött magyarországi befektetésről. A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint, mivel az EU 2023-as rendelete szerint az akkumulátorok gyártói felelősek az összes akkumulátor hulladék begyűjtéséért és újrafeldolgozásáért, de nálunk még alig van újrahasznosító üzem, ezért ezt az ágazatot is ki kell építeni „biztonságos és környezetbarát megoldásokat biztosítva a használt akkumulátorok nagy mennyiségű újrahasznosítására.”
A Ford után a General Motors is tárgyalásokat folytat arról, hogy a jövőben a gyártó olyan akkumulátorokat használhasson elektromos modelljeiben, amelyek a kínai CATL technológiáját használják. A vámokat pedig úgy kerülnék ki a Reuters értesülései szerint, hogy egy új összeszerelőüzemet építenének az Egyesült Államokban.
A svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalat ideiglenesen leállítja a termelést fő gyárában és elbocsátások is tervez annak érdekében, hogy megőrizhesse pénzügyi stabilitását az iparág küszködésének közepette - számolt be a Bloomberg.
Az európai autógyártók lemaradásban vannak a belső égésű motorok 2035-ig történő fokozatos kivonásában – figyelmeztetett Thierry Breton, az EU ipari biztosa. Az autógyártókat, akkumulátorgyártókat és szakszervezeteket tömörítő Route35 hálózatnak nyilatkozva Breton kiemeltae Kína jelentős előnyét a megfizethető árú elektromos járművek gyártásában.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Havazni legalább nem fog.
Láttunk már elborult ötleteket, de ez új szint.
Simon Johnson és Erkki Liikanen közös írása.
A friss díja kapcsán beszélgettünk vele számos témáról.
Szekeres Viktorral a Gloster Nyrt. alapítójával beszélgettünk
Kilépünk az összeszerelő-üzem szerepből?