A kínai akkumulátorgyártók 2024-re ismét nehéz időszakot várhatnak, mivel a túlkapacitás, a csökkenő kereslet és az áresés komoly kihívásokat jelent számukra. A BloombergNEF szerint a két legnagyobb gyártó, a Contemporary Amperex Technology Co Ltd. (CATL) és a BYD, több mint 50%-ot bír a piacon, ami a kisebb versenytársak számára különösen nehéz helyzetet teremt. Akár az európai új beruházásoktól is elállhatnak a kínai szereplők, mivel több éven át túlkínálat lehet a piacon, ami különösen rossz hír Magyarországnak.
A csökkenő bevételek ellenére jelentős, két számjegyű profitnövekedésről számolt be a hazánkban is aktív Contemporary Amperex Technology (CATL) akkumulátorgyártó a második negyedévben - írja a Bloomberg.
A CATL és a Gotion High Tech kínai akkumulátorgyártó vállalatokat azonnal fel kellene venni az importtilalmi listára - mondta egy republikánus törvényhozókból álló csoport, azt állítva, hogy beszállítói láncukban kényszermunkát alkalmaznak, írja a Wall Street Journal.
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a CATL. A Shenxing PLUS egyszeri 4C töltéssel akár 1000 kilométeres távolság megtételére képes, a szupergyors töltésnek köszönhetően pedig mindössze tízperces töltéssel 600 kilométer hatótávolságot ér el.
A Hyundai Motor Group a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon új járművek sorát mutatta be, célzottan erősítve kínai piaci jelenlétét. A négy év után ismét személyesen megrendezett kiállításon a csoport három márkája - Hyundai Motor, Kia és Genesis - elektromos járműveket prezentált a helyi igényeknek megfelelően - írta meg a Korea Herald.
Egyre feszültebb Kína és az Európai Unió viszonya: már három szubvenciós vizsgálatot indítottak az ázsiai ország árudömpingje miatt, de az új tiltott állami támogatásokat érintő jogkörével élve az Európai Bizottság razziákat indított a belső piacon működő kínai cégekkel szemben. A turbinagyártók tevékenysége, a gyógyszerpiac és az elektromos autók importja után most egy biztonsági cég beszállítóját vették célba. A Portfolio-nak nyilatkozó uniós tisztviselők elmondták, hogy hivatalos eljárást még nem indítottak, de már gyűjtik az adatokat olyan piacokon is, mint a telekommunikációs rendszerek gyártása, sőt az akkumulátoripari beszállítói láncok is célkeresztbe kerülnek, ami sok magyarországi szereplőt is érinthet.
A Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL 7 százalékos profitnövekedést jelentett az első negyedévben az egy évvel korábbi szinthez képest, ezzel ellensúlyozva a negyedik negyedéves profitcsökkenést.
Az elektromos autók szilárdtest-akkumulátorainak közeljövőbeni kereskedelmi forgalomba hozatala előtt jelentős akadályok vannak. A technológiával kapcsolatos teljesítményproblémák, tartóssági aggályok és biztonsági kockázatok miatt ez még évtizedekig is eltarthat – mondta a Financial Timesnak adott interjújában Robin Zeng, a Magyarországon üzemet építő kínai akkumulátorgyártó, a CATL vezérigazgatója.
A CATL új, gyorsabban tölthető akkumulátorok fejlesztésén dolgozik a Teslával, miközben Elon Musk cége egy 25 ezer dolláros elektromos autó piacra dobásával erősítené piaci pozícióját az erősödő verseny közepette. A CATL további autógyártókkal is együttműködik és globális terjeszkedésre törekszik, figyelembe véve a geopolitikai kihívásokat - közölte a Bloomberg.
Nagyot nőtt tavaly a CATL bevétele és profitja, a Debrecenben is üzemet építő kínai akkumulátorgyártó tavaly is az első helyen az elektromos járműbe szerelhető akkumulátorok nemzetközi piacán.
Két hete számoltunk be arról, hogy az amerikai törvényhozók megtiltották az amerikai védelmi minisztériumnak, hogy a legnagyobb kínai gyártók, például a CATL által gyártott akkumulátorokat vásároljanak. Most kiderült, hogy a kongresszus nyomására az egyik nagy amerikai közműcég, a Duke Energy azt tervezi, hogy leszereli a CATL által gyártott energiatároló akkumulátorokat az ország egyik legnagyobb tengerészgyalogsági bázisán, és fokozatosan kivonja a CATL termékeit a polgári projektjeiből.
Az amerikai törvényhozók megtiltották az amerikai védelmi minisztériumnak, hogy a legnagyobb kínai gyártók által gyártott akkumulátorokat vásároljonak - számolt be a Bloomberg.
Magyarország történetének legnagyobb magánberuházását hajtja végre a CATL Debrecenben, mintegy 3000 milliárd forint értékben, az épülő akkumulátorgyár a nagyvállalat és az ország gazdasága szempontjából is kiemelten fontos projekt. Jelentős visszhangja volt azonban a gyár elleni tiltakozásnak, míg a Magyarországra települő akkumulátorgyártó-kapacitások a mai napig megjelennek témaként a közéleti vitákban. Jason Chen, a CATL európai operációért felelős vezetője nyilatkozott a Portfolio-nak a debreceni beruházás fogadtatásáról, a gyár szerepéről a vállalat európai terveiben, valamint a CATL és Debrecen kapcsolatáról.
A Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL hosszú távra, évtizedekre tervez a városban, a vállalat bizalomra épülő, erős partneri kapcsolatok kialakítására törekszik a város és a környező települések lakosaival - közölte a cég európai működésért felelős ügyvezető igazgatója csütörtökön a városban.
Szerdán írtunk róla, hogy a Kúria elkaszálta a CATL debreceni akkumulátorgyárának katasztrófavédelmi engedélyét, ezért új eljárást kell lefolytatni. Az üggyel kapcsolatban a CATL friss közleményt adott ki.
A kínai Contemporary Amperex Technology, azaz a CATL fontolgatja, hogy a hongkongi tőzsdére is bevezesse részvényeit - írja forrásaira hivatkozva a Bloomberg.
Az elnök ígéretet tett rá és ezt be is tartotta.
Moszkva áldására is szükség lesz.
Több témáról is kérdezték az elnökjelöltet.
Iszlámábádnak tennie kell valamit.
Mi lesz a nyugdíjpénzekkel?
Fontos jelentés érkezett.
De van azért kényelmetlenség.