A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a Debrecenben gyárat építő kínai CATL jelentős bevételcsökkenést és lassú profitnövekedést jelentett 2023-ra vonatkozóan. A vállalat részvényei ennek hatására közel 4%-ot estek a szerdai kereskedésben. A cég először szembesül éves bevételcsökkenéssel 2015 óta, miközben a nyereség növekedési üteme is a leglassabb 2019 óta.
Az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma hétfőn jelentősen bővítette azon kínai vállalatok tiltólistáját, amelyeket a kínai hadsereggel való együttműködéssel gyanúsítanak. A listára olyan nagyvállalatok is felkerültek, mint a Tencent Holdings és a Magyarországon megtelepülő CATL akkumulátorgyártó. A lépés önmagában nem jelenti még szankciók kivetését az érintett cégekre, azonban a legtöbb esetben exportkorlátozások egy egyéb tilalmak alkalmazását vonta maga után.
A csőben lévő három magyarországi óriásberuházás 2030-ig összesen 2 százalékkal emeli a GDP szintjét - így számol a Magyar Nemzeti Bank.
A kínai Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), a világ legnagyobb elektromosjármű-akkumulátor-gyártója, európai akkumulátor-újrahasznosítási központ létrehozását tervezi, miközben Debrecenben már készül az új gyártóüzem beindítására. A vállalat célja a gyártási és újrahasznosítási folyamatok helyi integrálása a kontinensen – írja a Bloomberg.
Debrecenben az EVE Power és a CATL beruházásai is haladnak, de a Népszava hétfői cikke szerint egységes környezethasználati engedélye egyelőre egyik üzemnek sincs. Frissítés! Hétfő este a cikkben érintett egyik akkumulátorgyár, a CATL kommunikációs ügynöksége cáfoló közleményt juttatott el szerkesztőségünknek (lásd alább), amelynek a lényege az, hogy 2023 februárja óta igenis rendelkezik egységes környezethasználati engedéllyel a beruházó, és "az időközben többször módosított engedély jelenleg is végleges és végrehajtható". Frissítés 2! A sajtóhírre kedden Facebook-posztban reagált Joó István, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója és a Külgazdasági és Külügyminisztérium befektetésösztönzésért és kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztosa is, aki azt hangsúlyozta, hogy igenis van végleges egységes környezethasználati engedélye a debreceni CATL-nek. Emellett a Samsung SDI gödi gyáráról és a szintén debreceni Eve Power beruházásának engedélyeiről is rögzített tényeket.
A Debrecenben gyárat építő kínai akkumulátorgyártó, a CATL csütörtökön bemutatta első olyan akkumulátorát, amely a nagyobb hatótávolságú hibridekben használnak majd, írja a Reuters.
Jóval a várakozások alatti bevételt és profitot ért el a CATL, a cég bevételei közel 13 százalékkal csökkentek, írja a Bloomberg.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Telex birtokába jutott egy olyan dokumentum, amely szerint az első irodisták már megérkeztek a debreceni Contemporary Amperex Technology Limited, vagyis a CATL akkumulátorgyárba dolgozni, de a körülményekre panaszkodtak a telepen.
A Ford után a General Motors is tárgyalásokat folytat arról, hogy a jövőben a gyártó olyan akkumulátorokat használhasson elektromos modelljeiben, amelyek a kínai CATL technológiáját használják. A vámokat pedig úgy kerülnék ki a Reuters értesülései szerint, hogy egy új összeszerelőüzemet építenének az Egyesült Államokban.
Korábban úgy volt, hogy az állami tulajdonban lévő INPARK Szigma Kft. telephelyén csak logisztikai tevékenységet végez a CATL, de egy módosított kérelemből kiderült, hogy itt is összeszerelő üzem jön létre, amellyel a CATL akkumulátorgyártási kapacitása 40 gigawattóráról 49,2 gigawattórára nő – írja a Népszava a Civil Fórum Debrecen Egyesület minapi tájékoztatója alapján. Frissítés! A CATL magyarországi kommunikációs ügynöksége szerdán késő délután egy pontosító tájékoztatást küldött szerkesztőségünknek, amelyet a cikk végén közlünk.
A kínai akkumulátorgyártók 2024-re ismét nehéz időszakot várhatnak, mivel a túlkapacitás, a csökkenő kereslet és az áresés komoly kihívásokat jelent számukra. A BloombergNEF szerint a két legnagyobb gyártó, a Contemporary Amperex Technology Co Ltd. (CATL) és a BYD, több mint 50%-ot bír a piacon, ami a kisebb versenytársak számára különösen nehéz helyzetet teremt. Akár az európai új beruházásoktól is elállhatnak a kínai szereplők, mivel több éven át túlkínálat lehet a piacon, ami különösen rossz hír Magyarországnak.
A csökkenő bevételek ellenére jelentős, két számjegyű profitnövekedésről számolt be a hazánkban is aktív Contemporary Amperex Technology (CATL) akkumulátorgyártó a második negyedévben - írja a Bloomberg.
A CATL és a Gotion High Tech kínai akkumulátorgyártó vállalatokat azonnal fel kellene venni az importtilalmi listára - mondta egy republikánus törvényhozókból álló csoport, azt állítva, hogy beszállítói láncukban kényszermunkát alkalmaznak, írja a Wall Street Journal.
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a CATL. A Shenxing PLUS egyszeri 4C töltéssel akár 1000 kilométeres távolság megtételére képes, a szupergyors töltésnek köszönhetően pedig mindössze tízperces töltéssel 600 kilométer hatótávolságot ér el.
A Hyundai Motor Group a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon új járművek sorát mutatta be, célzottan erősítve kínai piaci jelenlétét. A négy év után ismét személyesen megrendezett kiállításon a csoport három márkája - Hyundai Motor, Kia és Genesis - elektromos járműveket prezentált a helyi igényeknek megfelelően - írta meg a Korea Herald.
Egyre feszültebb Kína és az Európai Unió viszonya: már három szubvenciós vizsgálatot indítottak az ázsiai ország árudömpingje miatt, de az új tiltott állami támogatásokat érintő jogkörével élve az Európai Bizottság razziákat indított a belső piacon működő kínai cégekkel szemben. A turbinagyártók tevékenysége, a gyógyszerpiac és az elektromos autók importja után most egy biztonsági cég beszállítóját vették célba. A Portfolio-nak nyilatkozó uniós tisztviselők elmondták, hogy hivatalos eljárást még nem indítottak, de már gyűjtik az adatokat olyan piacokon is, mint a telekommunikációs rendszerek gyártása, sőt az akkumulátoripari beszállítói láncok is célkeresztbe kerülnek, ami sok magyarországi szereplőt is érinthet.
Ukrajna éles késsé való csiszolásával lehetne ellenállni az orosz fenyegetésnek.
Zelenszkij szerint Oroszország szándékosan késlelteti a tűzszüneti tárgyalásokat, hogy megerősítse pozícióit a frontvonalon.
El Salvadornak kell őriznie a venezuelai Tren de Aragua bűnszervezet tagjait.
Az orosz-ukrán háború legfontosabb eseményei percről percre.
már csak Ukrajnával foglalkozik különmegbízottként.
A Checklist különkiadásában Madár István volt a vendégünk.
Éder Tamás, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének elnöke volt a Checklist vendége.
Folytatódik a PMÁP-kamatok kifizetése.