Piacot veszít Kínában az Apple

Portfolio
Az Apple piaci részesedése csökken Kínában, ahol az erős hazai verseny, különösen a Huawei és az Honor előretörése, valamint az androidos készülékek innovációi - mint az AI és az összecsukható telefonok - növelik a kínai fogyasztók érdeklődését. Ezt Apple promóciói nem képesek ellensúlyozni - írta meg a Marketwatch.

Az International Data Corp. (IDC) legfrissebb adatai szerint az első negyedévben a kínai okostelefon-szállítások 6,5 százalékos növekedést mutattak az előző év azonos időszakához képest.

A piacot az öt legnagyobb gyártó uralja. Az Honor, amely korábban a Huawei része volt, 17,1 százalékos piaci részesedéssel vezeti a listát, 13,2 százalékos éves növekedést ért el. Közvetlenül mögötte áll a Huawei 17 százalékos részesedéssel, amelynek szállításai 110 százalékkal ugrottak meg, főként a Mate 60 csúcsmodell iránti nagy kereslet miatt. Az OPPO 15,7 százalékkal következik.

Az Apple az iPhone-nal 15,6 százalékos részesedést ért el, ami visszaesést jelent az előző évhez képest és lecsúszást az előző évi második helyezésről. A Vivo zárja az első ötöt 14,6 százalékos részesedéssel.

Az IDC elemzése szerint a holdújév hozzájárult a vásárlási kedv - különösen az alacsonyabb és középkategóriás termékek iránti érdeklődés - növekedéséhez. A magasabb kategóriás telefonok piacán az AI technológia és az összecsukható készülékek újdonságai lehetőséget adtak az Android operációs rendszerű eszközök gyártóinak arra, hogy

még inkább megkülönböztessék magukat az Apple-től.

Az IDC kiemelte: "Az Apple negyedéves árpromóciói nem voltak képesek ellensúlyozni az androidos versenytársak által jelentett intenzív verseny nyomását."

Az Apple várhatóan május 2-án teszi közzé márciusi negyedéves pénzügyi eredményeit.

Címlapkép forrása: Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF