IP-telefonrendszerek: az uralkodó trend (x)

Portfolio
IP-telefonrendszerek: az uralkodó trend
Manapság már több mint fél évtizedes, világméretű konvergencia-folyamat figyelhető meg a vállalati számítógépes hálózatok, illetve a telefonrendszerek között. A korszerű megoldás, az IP-telefonrendszerek piacának meghatározó technológiája a Voice over IP (VoIP). A Synergon - partnerei fejlett technológiáját és szakembereinek gazdag tapasztalatát felhasználva - 1998 óta foglakozik az integrált adat-hang hálózatok és ezen túl az IP-Telefónia-rendszerek megvalósításával.

A folyamat mozgatója az informatikai és távközlési rendszerek költséghatékonyabb üzemeltetése, rugalmasabb bővítési lehetősége, illetve az informatikai rendszer magasabb integrálási szintje, amely a teljes informatikai rendszerre nézve kedvezőbb birtoklási költséget (TCO) eredményez a hagyományosan különálló informatikai és telefonrendszerekkel összehasonlítva. Ugyan a hagyományos alközponti gyártók is egyre integráltabban alkalmazzák a VoIP-technológiát, általában hibrid megoldásként rendszereikhez, mely továbbra is különálló kábelhálózatra épül, így nem tudják kihasználni az integrált megoldás üzemeltetéséből adódó előnyöket.

Hazai tapasztalatok

Hazánkban nagyszámú olyan IP-telefonrendszer működik, amely teljesen kiváltja a korábban használt hagyományos alközponti rendszereket. Az IP-telefonrendszer alkalmazásában a nagyvállalatok és a kormányzat jár az élen, ahol az üzemeltetési költség és az informatikai rendszer integrálása alapvető szempont az üzleti folyamatok támogatásában. További fellendülés várható a piacon az IP-telefonok árának várható csökkenése és a nyilvános VoIP-telefonszolgáltatások elterjedésével, mivel a két rendszer közötti átjárás biztosítása további költségelőnyökkel jár.

A Synergon Informatika Rt. nevéhez fűződik Magyarországon a legtöbb IP-telefonrendszer kialakítása, közöttük is az egyik legnagyobb, a közel 2000 mellékes IP telefon rendszer elosztottan (kiterjedt földrajzi területen) történő implementálása, költséghatékony, valamint üzembiztonságot növelő funkcionalitásokkal. Ezentúl a Synergon az általa kínált rendszereket saját fejlesztéseivel bővíti, melyek növelik az IP-telefonrendszerek funkcionalitását és használati értékeit. Magyarországon a Cisco Systems IP-Telefónia megoldásai a piacvezetők.

Az IP-Telefónia alkalmazása a kormányzat és önkormányzatok, illetve a több telephelyes gyártóvállalatok vagy a fiókhálózattal rendelkező banki és pénzügyi intézmények számára egyértelmű hatékonyság növelő megoldást nyújt. Hasonló a helyzet az értékláncban működő vállalkozások esetében, ahol az együttműködés gyakorisága igényli a hatékonyabb és költségkímélő megoldásokat a felek közötti kommunikációban. Azonban a mozgó egységekkel rendelkező cégek, mint a szállítmányozó vállalatok számára is kiváló megoldást biztosít a vezeték nélküli IP-telefónia technológia.

Az IP-telefon szolgáltatásai

Az IP-telefonrendszerek telefonszolgáltatásai megegyeznek a korszerű digitális rendszerek szolgáltatásaival, sőt a számítógép és a telefonrendszer integrálásában (CTI, Computer Telephony Integration) meghaladják azokat. Az IP-telefonok könnyen kezelhető, speciális funkciói segítségével a felhasználók jobban ki tudják használni - a digitális alközponti rendszerekben is sokszor meglévő, de nehézkesen használható - telefonszolgáltatásokat. A hang és adat egy hálózaton belüli kombinációja további új és hatékony integrált alkalmazásokra ad lehetőséget, amelyek elősegítik a vállalat munkatársainak mobilitását, növelik hatékonyságukat, az ügyfél-elégedettséget, mindez pedig pozitívan hat a nyereségre.

Az IP-telefonrendszer számos előnnyel rendelkezik a használat, üzemeltetés és a fenntartás területén a hagyományos alközponti rendszerekkel összehasonlítva. Közös infrastruktúra használata miatt a rendszer fenntartási és beruházási költsége alacsonyabb, kisebb személyzettel magasabb szolgáltatási színvonal biztosítható, beleértve a vezeték nélküli telefonok, adatterminálok és notebookokat is.

Az IP-telefonrendszer központilag menedzselhető, így a telefonmellékek kiosztása, változása és az egyéb napi üzemeltetési feladatok hatékonyabban elvégezhetők. Hatékonyabban használja a sávszélességet és több távközlési szolgáltatóhoz kapcsolódva a legkedvezőbb tarifa kiválasztása alapján képes irányítani a kimenő hívásokat, amelyek távközlési költségek csökkenését eredményezik. Az IP-telefonrendszerhez hatékonyan integrálható a számítógépes, illetve a korszerű internet-, intranetes alkalmazásokhoz, segítségével elérhetők az internet- és intranet-alkalmazások azokon a munkahelyeken is, ahol nincs számítógép.

További információ: www.synergon.hu/go/iptelefonia

(X)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF