Huawei: a kutatás-fejlesztés a vezető szerep kulcsa az infokommunikációban (x)

Portfolio
A versenyképes infokommunikációs (IKT) megoldásokhoz jelentős kutatás-fejlesztési tevékenységre van szükség. Rakoncza Zsolt, a Huawei Technologies Hungary nagyvállalati és kormányzati üzletágigazgatója szerint biztos alapot jelent, hogy a cég alkalmazottainak több mint 40 százaléka ezen a területen dolgozik. A cég legnagyobb gyártólétesítményei Kínán kívül hazánkban találhatóak, de a biatorbágyi logisztikai központból szolgálják ki az európai, az észak-afrikai és közép-ázsiaipiacok igényeit. Rakoncza Zsoltot arról is kérdeztük, milyen stratégiával lépnek be új szegmensekbe, és melyek a magyarországi tervek.
Mi különbözteti meg a Huaweit más nagy gyártóktól IKT szempontból?

Az egyedi ügyféligényekre való érzékenység, a rugalmasság, a gyors szállítási határidő, a versenyképes árazás és az alacsony üzemeltetési költségek tekintetében kínálunk versenyképes alternatívákat.

Világviszonylatban 170 ezer alkalmazottunk közül több mint 76 ezer fő foglalkozik kizárólag kutatás-fejlesztéssel, ami stabil alapot biztosít az infokommunikációs jövő technológiáinak formálásához.

Világszerte 31 fejlesztési központot üzemeltetünk kiemelt partnereinkkel közösen, így ügyfeleink valós piaci igényeinek megfelelő hatékony, új infokommunikációs megoldásokat szállíthatunk. A Huawei a világ 170 országában működik, és 2015-ben több mint 60 milliárd dolláros forgalmat ért el.

Rakoncza Zsolt, a Huawei Technologies Hungary nagyvállalati és kormányzati üzletágigazgatója
Ekkora volumenek mellett az országok sorában milyen pozíciót foglal el a hazai piac?

Magyarországon összességében 2015-ben 86 százalékkal - 67,5 milliárd forintra -
növeltük az árbevételünket.

A potenciális magyar nagyvállalati és lakossági szegmens mellett, a Huawei hosszútávú stratégiai partnerként tekint Magyarországra. Ma még talán kevesen tudják, de hazánkban közvetve és közvetlenül a Huawei több mint 2500 főt foglalkoztat.

Pátyon és Komáromban működő gyártó egységünk mellett Biatorbágyon található az európai, észak-afrikai és közép-ázsiai piacokat kiszolgáló logisztikai központunk is. Kínán kívül ezek a Huawei legnagyobb ilyen jellegű létesítményei a világon.

Szinte minden magyar távközlési szolgáltató a partnerünk, az MVM NET pedig 2015-ben minket választott technológiai beszállító partnernek a 450 MHz-es mobilhálózat kiépítéséhez.

Pontosan milyen megoldások tartoznak az infokommunikáció témakörébe a Huawei esetében Magyarországon?

A nagyvállalatoknak szánt komplex adatközponti informatikai termékek magyarországi bevezetése most számunkra az egyik legfontosabb terület. Ezzel összhangban teljes körű, szabványos adatközponti megoldásokat szállítunk, a hálózati vezetékes és vezetéknélküli eszközöktől kezdve a szervereken át a tárolókig, a hozzájuk szükséges infrastruktúra- és felügyeleti szoftverekkel egyetemben nyitott platformokon keresztül. Ezekhez olyan szolgáltatásokat is kínálunk, mint az adatmigráció.

A Huawei a korábbi telekommunikációs termékek mellett régóta gyárt IKT megoldásokat, de csak 2010-11 környékén kezdtük el meghódítani a nyugati piacokat. Örömünkre szolgál, hogy azt tapasztaljuk, hogy ez a szegmens minden évben egyre gyorsabban fejlődik.

Tavaly például globálisan 47 százalékkal növeltük IKT forgalmunkat.

Milyen stratégiát követnek az IKT megoldások piacán?

Nagyvállalati téren az üzleti stratégiánk alappillére, hogy a partnereinkre támaszkodunk. Mi biztosítjuk a termékeket, de azok tényleges értékesítése, testre szabása és integrációja az ügyfél meglévő infrastruktúrájába a partnerek feladata lesz. Éppen ezért stratégiánk központjában partnerhálózatunk fejlesztése áll. A másik alapelv, hogy egyszerre csak egy ügyfélszegmens felfuttatására fókuszálunk. Miután megalapoztuk jelenlétünket és hitelessé váltunk egy szektorban, illetve már megismerték és elismerték a megoldásainkat, melyeket az értékesítési adatok is alátámasztanak, csak akkor lépünk tovább más ágazatok felé.

Mely ügyfélszegmenseket célozzák meg elsőként?

Nemzetközi stratégiánkban több vertikális piacra is fókuszálunk, míg Magyarországon elsősorban a kormányzati szektorra, az energia szektorra és a gyártóiparra fogunk koncentrálni.

(x)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF