25 éve fejlesztik a szoftvert, ami megkönnyíti a legtöbb cég életét (x)

PR cikk
Jelentős fejlesztések zajlanak a 25 éves TOPdesk szolgáltatásmenedzsment-szoftverének kapcsán. A felhasználók olyan gyakorlati előnyökkel találkozhatnak, amelyek segítik a mindennapos munkavégzést, és további fejlődésre adnak lehetőséget.

A TOPdesket 25 évvel ezelőtt alapították a hollandiai Delft városában. Azóta a vállalat sokszorosára nőtt: a két alapítóhoz közel 800 munkatárs csatlakozott, az első irodához pedig világszerte még tizenegy társult. A TOPdesk Magyarország Kft. budapesti irodája jelenleg 86 kollégával működik.

Rendszerüket a legkülönbözőbb méretű és a legváltozatosabb területeken dolgozó cégek használják szolgáltatási munkafolyamataik rendszerezésére.

Az általuk fejlesztett szolgáltatásmenedzsment-szoftver az egész világon mára már 4000-nél is több szervezet életét könnyíti meg. A szolgálatatásmenedzsment-szoftver több százezer ember munkáját teszi egyszerűbbé nap, mint nap a világ számos pontján. Nagyobb magyarországi partnereik közé tartozik például az Országgyűlés Hivatala, a Swietelsky vagy a Magyar Közút is.

A Budapesten dolgozó kollégák egy standard, szolgáltatásmenedzsment-szoftver fejlesztését, értékesítését és támogatását végzik.

A szoftver a gyakorlatban abban segíti az ügyfeleket, hogy könnyedén megtalálják egy helyen az IT-val, karbantartással, HR-rel, és a többi szolgáltatással kapcsolatos kérdések válaszait anélkül, hogy hosszasan keresgélniük kellene, milyen csatornán és kihez forduljanak.

A TOPdesk vállalati szolgáltatásmenedzsment-szoftverével szolgáltatói csapatai egyesíthetik erőiket és egyetlen platformon dolgozhatják fel a kérelmeket. Mivel az ügyfélszolgálat az egész vállalat működését befolyásolja, a problémamegoldás gyorsabb, a kommunikáció jobb és az ügyfelek több hozzáadott értéket tapasztalnak

Hosszú fejlesztési folyamat jelenti az alapos munka garanciáját

Egy 4-5 éves fejlesztési folyamat végéhez közeledik a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment-szoftver asset management (magyarul leginkább eszközmenedzsment néven ismert) modulja. Ez fejlesztői szemmel egy hatalmas frontend-kódbázist jelent, számos funkcióval - mondta el a Portfolio-nak Laczovics István a TOPdesk Frontend Developere.

Mik voltak a legnagyobb kihívások a modul fejlesztésénél?

  • elsősorban az, hogy hogyan tudnak elfogadható gyorsasággal egy széles kör számára hozzáférhető alkalmazást fejleszteni;
  • miként tudják biztonsággal a stílusokat, az új kód működését elszeparálni a régitől;
  • hogyan kommunikálnak majd egymással;
  • hogyan tartsák a weboldalt még ezek ellenére is gyorsan;
  • hogyan lehet rákötni a meglévő alkalmazást bármilyen TOPdesk háttérrendszerre;
  • és hogy hogyan tanítsák meg az új rendszert az új fejlesztőknek.

Valószínűleg kevesek számára meglepő, hogy napjainkban már teljesen más ügyféloldali követelményekkel, elvárásokkal találkoznak a fejlesztők, mint 10, vagy akár csak 5 éve. Fontos például, hogy a szoftver stabilan tesztelhető, valamint dinamikusan (akár az egyes igényekhez alakítva) bővíthető legyen, vagy hogy könnyen lehessen integrálni a friss technológiai megoldásokkal.

Sőt, a TOPdesk fejlesztői olyan szempontokat is figyelembe vesznek, hogy a rendszer hozzáférhető legyen fogyatékkal élő, például látássérült emberek számára is.

Ugyanakkor egy ilyen rendszernél szinte alapkövetelmény az is, hogy kövesse a legújabb UX és dizájntrendeket is, amelynek hála a felhasználók például tudnak egyedi témákat beállítani. Ezeknek az elvárásoknak egy olyan kód, ami zárt, kevésbé rugalmas keretrendszerben lett megírva, nem tud eleget tenni.

Itt mutatkozik meg a TOPdesk előnye: a rugalmasság, a felhasználóbarát megközelítés, és a folyamatos, a felhasználói igényekre és az aktuális trendekre szabható fejlesztési folyamat.

A fejlesztők számára is komoly kihívást jelentett az elmúlt 4-5 év. Rengeteg megoldandó feladattal szembesültek, amire megfelelő időkeretet kellett allokálni. Volt, hogy egy-egy problémán több munkacsoport is dolgozott egyszerre, és a társterületek közösen gondolkozva találták meg a legjobb megoldásokat.

Figyelnek a dolgozók fejlődésére

A fejlesztők úgy látják, a folyamatot nagyban segítette, hogy a TOPdesk egy nyílt, őszinte, felelősségteljes, és hosszútávon gondolkozó cég – ez pedig nem általános az informatikai szférában. Az sem mellékes, hogy a vállalat sokat fektet a dolgozók mentális egészségének megőrzésébe.

Sőt, a dolgozóknak van lehetőségük merőben új dolgokat is kipróbálni, kéthetente ugyanis van egy nap, amikor bármilyen technológiával, vagy ötlettel kísérletezhetnek, tanulhatnak – ez pedig az egyik legfőbb alapja a folyamatos fejlődésnek.

(x)

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF