Újabb ponton kötik össze a "kettévágott" Tatabányát

MTI
Megkezdődhet egy új vasúti aluljáró építése és az ahhoz kapcsolódó útfejlesztés Tatabányán, a Budapest-Bécs vonalon, miután aláírta a 6,7 milliárd forintos létesítmény kivitelezési szerződését az önkormányzat, a kivitelező A-Híd Zrt. és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. - közölte a város polgármestere az MTI-vel.

Szücsné Posztovics Ilona elmondta, az aluljáró az odavezető 800 méteres autóút, az ahhoz tartozó kerékpársáv és gyalogosjárda a város Bánhida és Sárberek részeit köti majd össze, várhatóan 2022 végétől. A kivitelezés közben biztosítani kell a vasúti fővonalon a közlekedést.

A hetvenezres lakosú megyeszékhely 17 kilométer hosszan terül el, a várost kettévágja a Budapest-Bécs vasútvonal. A sűrűbben lakott területeken jelenleg csak három helyen lehet keresztezni a vasutat, ez jelentősen lassítja a közlekedést. A beruházást a Modern városok program keretében valósítják meg, fele-fele részben hazai, illetve uniós források felhasználásával. A projektre a megállapodás megkötésekor bruttó 6,1 milliárd forintot terveztek.

Future City 2020
A hazai városok fejlődési irányaival kiemelten foglalkoznak a szakértők a május 21-én megrendezésre kerülő Future City 2020 konferencián.

A város koncepcióterve alapján a NIF Zrt. lefolytatta a közbeszerzési eljárást, az ajánlatok közül a legkedvezőbb vállalási ár 511 millió forinttal volt magasabb a rendelkezésre álló forrásnál. Tatabánya közgyűlése úgy döntött, hogy a város az aluljáróra a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) forrásaiból átcsoportosít 249 millió forintot, továbbá a hiányzó 262 millió forintot megelőlegezi a 2020-as költségvetésből, és kéri a kormányt a támogatás kiegészítésére.

Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF