"A fogyasztóknak hozzá kell szokniuk a magasabb élelmiszerárakhoz"
A korábbi évektől eltérően az infláció szerinte mindenhol jelentkezik, az ENSZ Élelmezési Világszervezete szerint a gabonafélék és az olajok drágulása 10 éves csúcsra emelte az élelmiszerárakat világszerte.
A Kraft Heinz a hazai piacán, az Egyesült Államokban a termékeinek több mint felénél emelte az árakat, és a cég vezérigazgatója elismerte, hogy ez más országokban is így van.
Ahol szükséges, emeljük az árakat
- mondta.
A világjárvány idején számos országban csökkent a nyersanyagtermelés, a terményektől kezdve a növényi olajokig. A vírus megfékezésére hozott intézkedések, valamint a betegségek korlátozták a termelést és a szállítást. Viszont ahogy a gazdaságok újraindultak, ezeknek a termékeknek a kínálata nem tudott lépést tartani a visszatérő kereslettel, ami magasabb árakhoz vezetett. A magasabb bérek és az energiaárak szintén növelték a gyártók terheit, Patricio szerint ez a sokféle tényező hozzájárul az élelmiszerek drágulásához.
Különösen az Egyesült Királyságban, a teherautó-vezetők hiánya miatt emelkedett az élelmiszerek ára, az Egyesült Államokban a logisztikai költségek is jelentősen megnőttek, és a gazdaság bizonyos területein munkaerőhiány van
- mondta Miguel Patricio, aki szerint
a fogyasztóknak hozzá kell szokniuk a magasabb élelmiszerárakhoz, mivel a világ népessége növekszik, míg az élelmiszertermelésre alkalmas földterületek mennyisége nem.
Hosszabb távon sok olyan technológia várható, amely javítja a gazdálkodás hatékonyságát, ami segíteni fog.
A Kraft Heinz vezérigazgatója szerint azonban nem minden költségnövekedést kell áthárítani a fogyasztókra.
A költségnövekedés egy részét a cégeknek kellene lenyelniük.
Azt hiszem, rajtunk, az iparágon és a többi vállalaton múlik, hogy megpróbáljuk minimalizálni ezeket az áremelkedéseket
- mondta.
(BBC)
Címlapkép: Andrew Toth/Getty Images