Átalakítja a borravaló rendszerét a Festipay, nehogy azt sugallja, hogy 10 százalékos borravalót kell adni

Portfolio
Átalakítja a borravaló rendszerét a Festipay, miután a GVH megállpítása szerint a jelenlegi beálítások elvárást, egy konkrét mértéket sugallhattak (a 10 százalék volt kiemelve a fizetéseknél). Hasonló ügyben tavaly a Hellopay 20 millió forintos bírságot kapott.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Festipay Készpénzmentes Fizetési Szolgáltatások Zrt. (Festipay) kötelezettségvállalását,

amelynek eredményeként a fogyasztók a jövőben tisztességtelen befolyásolástól mentesen tudnak majd dönteni arról, hogy a társaság által lebonyolított fizetési tranzakcióknál kívánnak-e borravalót adni, s ha igen, az milyen mértékű legyen

– áll a GVH közleményében.

A Festipay számos hazai fesztiválon és nagy látogatottságú rendezvényen, eseményhelyszínen biztosít készpénzmentes fizetési szolgáltatásokat, amelyekhez –  partnereinek igénye alapján – a borravalóadás készpénzmentes opcióját is kínálja.

A funkció ötféle, százalékosan meghatározott mértéket ajánl fel a fogyasztónak, ezek közül jellemzően a 10%-os mértéket emeli ki.

Bár a fogyasztónak ezeket a beállításokat (amennyiben egyetért velük) kifejezetten el kell fogadnia, a vizuális megjelenítés és a jellemző alkalmazási környezet (zaj, tömeg, sorban állás, gyors fizetési tranzakció) azt eredményezhette, hogy a fogyasztók a kereskedelmi gyakorlat által kiváltott pszichés nyomás következtében a borravaló adását illetve annak 10%-os, kiemelt mértékét is elvárásként érzékelhették – olvasható a GVH közleményében.

Az eljárás eredményeként a Festipay vállalta, hogy a borravaló rendszerét úgy alakítja át, hogy az a jövőben ne sugalljon semmiféle elvárást vagy konkrét mértéket. A Festipay azt is vállalta, hogy a változásról tájékoztatja a fogyasztókat a képernyőn keresztül és egyéb kommunikációs eszközökön az eladások helyszínén, továbbá partnereinek figyelmét is felhívja a jogszabályokhoz illeszkedő gyakorlat megteremtésére.

Tavaly novemberben a GVH 20 millió forintos bírságot szabott ki a HelloPay Zrt.-re, indoklásuk szerint a szolgáltatásuk megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a 10 százalékos borravaló- és adomány-mérték alapbeállításként történő alkalmazásával az általa biztosított terminálokon.

Címlapkép: Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF