Nagyon pörög a brit autópiac

MTI
Nagy-Britanniában 10,4 százalékkal, 317 ezer 786-ra nőtt az új autók eladása márciusban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már több mint másfél éve minden hónapban emelkedést jegyeztek fel - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján csütörtökön közzétett adatokból.

A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 2,7 százalékkal, 23 ezer 312-re csökkent, részesedésük az eladásokból 7,3 százalékra zsugorodott a tavaly márciusi 8,3 százalékról.

Az idén márciusban 177 ezer 019 új benzinüzemű autót adtak el, 9,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, piaci részarányuk ugyanakkor 56,3 százalékról 55,7 százalékra zsugorodott.

A hibrid hajtású (HEV) autókból 44 ezer 550 talált vevőre a múlt hónapban, 19,6 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük 12,9 százalékról 14 százalékra nőtt. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 36,7 százalékkal, 24 ezer 517-re nőtt éves szinten, piaci részesedésük 6,2 százalékról 7,7 százalékra emelkedett. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) száma 3,8 százalékkal, 48 ezer 388-ra nőtt, piaci részesedésük 16,2 százalékról 15,2 százalékra csökkent.

Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán márciusban a három legkeresettebb új autótípus a Nissan Qashqai (8931), a Ford Puma (8318) és a Kia Sportage (7445) volt. 

Az idei első két hónapban a dízelüzemű autók értékesítése éves szinten 5,3 százalékkal csökkent, a benzinüzeműeké 9,4 százalékkal nőtt, a HEV autóké 12,5 százalékkal, a PHEV autóké 34 százalékkal, a BEV autóké pedig 10,6 százalékkal emelkedett.

Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.

Tavaly az év egészében 1 millió 903 ezer új autót adtak el Nagy-Britanniában, 17,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások tavalyi növekedése ellenére az értékesített új autók száma még mindig 17,7 százalékkal elmaradt a világjárvány előtti szinttől.

Rekordszámú, csaknem 315 ezer új, csak akkumulátorról üzemelő elektromos autót (BEV) adtak el tavaly, 17,8 százalékkal többet, mint 2022-ben, piaci részarányuk ennek ellenére 16,5 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 16,6 százalékról.

Az eladott új autók között a dízelüzeműek piaci aránya tavaly 3,8 százalékra esett a 2022. évi 5,1 százalékról, a benzines autóké pedig 42,3 százalékról 40,7 százalékra zsugorodott, miközben a hibrid-elektromosoké (HEV) 11,6 százalékról 12,6 százalékra nőtt, míg a hálózatról is tölthető "plug-in" hibrid (PHEV) hajtásúaké 6,3 százalékról 7,4 százalékra emelkedett.

Címlapkép forrása: Getty Images

Népszerű

Raiszi halálának beláthatatlan következményei lehetnek Iránra és az egész világra

Egyetlen kis gáton múlhat fél Nyugat-Európa áramellátása, de Svájc nem hajlandó engedni

Nesze neked, ötéves szuperállampapír: tízmilliárdokat buktak a magyarok az értelmetlenné vált befektetésen

Van egy módszer, ami visszafordíthatná a globális felmelegedést, de sokan félnek tőle

Megjelent a 100 leggazdagabb magyar listája, mutatjuk a százmilliárdos vagyonokat

Friss hírek

Vegyesen zártak az amerikai tőzsdék, új rekordot ért el a Nasdaq

Sejtelmes választ adott a világ egyik legnagyobb bankjának vezetője, hogy mi lesz a jövőben

Nagyobb veszélyben van „a Föld tüdeje”, mint korábban bárki gondolta volna

Zelenszkij szerint nem mennek NATO-katonák Ukrajnába, 62 drónnal támadtak reggel orosz területekre - Háborús híreink hétfőn

Lejárt Zelenszkij mandátuma, mégis beláthatatlan ideig maradhat még ukrán elnök

Zelenszkij szerint nem fognak harcolni NATO-katonák Ukrajnában, ennek pedig egyetlen oka van

Kiderült, hogy mi vezetett a világ egyik legrettegettebb vezetőjének halálához

Ismét visszatér a koronavírus hullámhatása – Egymillió autós készülhet a hosszú sorban állásra

Véget ért a nagy menetelés, rég nem látott bajban a német szélsőjobb – Ők lehetnek az AfD utolsó reménysugara?

Egyedül rontott neki az ukrán állásoknak egy hírhedtté vált orosz „teknőstank”, de nem sült el jól az akció

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF