Mutatunk egy ábrát, hogy miért remeghetnek a Magyarországon terjeszkedő autóipari óriás miatt a versenytársak

Mutatunk egy ábrát, hogy miért remeghetnek a Magyarországon terjeszkedő autóipari óriás miatt a versenytársak

A globális autópiac 2024-ben mérsékelt növekedést mutatott, azonban a vezető autógyártók vegyes eredményeket produkáltak. Miután a két legnagyobb szereplőnek számító Toyota és Volkswagen visszaesést könyvelhetett el, a kínai BYD és a Geely látványos növekedést ért el, ami jól mutatja az iparágat alakító egyik legfontosabb trendet: kíméletlenül törnek előre a kínai gyártók.

Kellemetlen adat érkezett Kínából: - 12 százalék

Kellemetlen adat érkezett Kínából: - 12 százalék

A kínai autópiac jelentős visszaesést mutatott januárban, miközben az elektromos járművek eladásai továbbra is növekedtek. Az autógyártók fokozódó versenyre számítanak a világ legnagyobb autópiacán, ami további kihívások elé állíthatja az iparágat.

Bezuhantak a Tesla eladásai az elektromos autózás fellegvárában

Bezuhantak a Tesla eladásai az elektromos autózás fellegvárában

A Tesla piaci részesedése jelentősen csökkent Svédországban és Norvégiában januárban, miközben az autóeladások összességében növekedtek a két skandináv országban. Az amerikai elektromosautó-gyártó népszerűsége láthatóan megingott, ami részben Elon Musk vezérigazgató politikai megnyilvánulásaival hozható összefüggésbe.

Idén is tarol a BYD, miközben a legtöbb autógyártó szenved

Idén is tarol a BYD, miközben a legtöbb autógyártó szenved

Tavaly a világ hetedik legnagyobb autógyártója lett az eladások alapján a BYD, és év végén voltak olyan hónapok, amikor világszinten a második volt. 2025-öt ott folytatja a cég, ahol 2024-et abba hagyta, idén januárban másfélszer annyi autót adott el a kínai cég, mint egy éve.

Gigantikus fúzió jöhet, megszülethet a világ egyik legnagyobb autógyártója

Gigantikus fúzió jöhet, megszülethet a világ egyik legnagyobb autógyártója

Nagy bajban van a Nissan, a japán autógyártó eladásai az elmúlt években nagyot estek, két legfontosabb piacán, Kínában és Észak-Amerikában kiszorítja őket a konkurencia, a gyártás nem hatékony, összeesett a profit, idén brutálisan gyorsan, néhány hónap alatt drámaian megváltozott a cég működési környezete, egyelőre nem úgy néz ki, hogy saját erőből meg tudnák fordítani a rossz trendeket. Ezért is jöhet jól egy partner, lapértesülések alapján a Nissan a Hondával, később pedig akár a Mitsubishivel is összeállhat, sőt, a Foxconn is részesedést szerezhet a bajba jutott japán autógyártóban.

Halasztja, de nem enged elektrifikációs terveiből a Mercedes

Halasztja, de nem enged elektrifikációs terveiből a Mercedes

Megjelent a Portfolio Business Podcast legújabb adása, amelyben a globális és hazai autóeladásokat, a luxusautóipari trendeket, illetve a Mercedes jelenlegi helyzetét elemeztük Szabó Andrással, a Mercedes Benz Hungária Kft. személyautó üzletágának értékesítési vezetőjével. A műsorban magyarázatot találtunk a vállalat profitjának csökkenésére és a lehetséges megoldásokra és az elektrifikációs törekvések halasztásának hátterére, de arra is, hogy miért lehetnek a kínai márkák sikeresek az európai piacon.

Kijöttek a legfrissebb számok, tényleg baj van a Volkswagennél

Kijöttek a legfrissebb számok, tényleg baj van a Volkswagennél

A kínai eladások csúnyán alakulnak, nem fogynak jól a konszern prémium és luxusautói, a marzsok szűkülnek, a likviditás fogy, a Volkswagen legfrissebb számai alátámasztják, hogy miért nyúlna a menedzsment drasztikus intézkedésekhez, gyárbezárásokhoz, elbocsátásokhoz, bércsökkentéshez.

Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.

Nagy a baj a Mercedesnél

Nagy a baj a Mercedesnél

A Mercedes-Benz bejelentette, hogy fokozza költségcsökkentő intézkedéseit, miután a vállalat nyereségessége jelentősen visszaesett a harmadik negyedévben. A német autógyártó különösen a kínai piacon szembesül kihívásokkal, ahol az éles verseny és a gazdasági lassulás is erősen befolyásolja az értékesítést és a nyereségességet - számolt be a Bloomberg.

Mérföldkő a világ legnagyobb autópiacán: már több elektromos autót adnak el, mint hagyományost

Mérföldkő a világ legnagyobb autópiacán: már több elektromos autót adnak el, mint hagyományost

A Kínai Személygépkocsi Szövetség (CPCA) legfrissebb adatai szerint júliusban először fordult elő, hogy az új energia járművek havi eladásai meghaladták a hagyományos üzemanyaggal hajtott személygépkocsikét. Az új energia járművek közé tartoznak a kizárólag akkumulátoros és a hibrid meghajtású autók, amelyek a múlt hónapban a Kínában eladott új személygépkocsik 51 százalékát tették ki - írta meg a Cnbc.

Izgalmas autóipari sztori: kiderült, ki lehet a BYD beszállítója Magyarországon

Izgalmas autóipari sztori: kiderült, ki lehet a BYD beszállítója Magyarországon

A világ hetedik legnagyobb autóalkatrész-beszállítója, a Forvia, újabb mérföldkőhöz érkezett. A kínai BYD akkumulátor- és autógyártóval kötött partnerségét Európára is kiterjeszti, amelynek köszönhetően Magyarországon is együtt dolgoznak majd  - jelentette be a vállalat kedden.

Bajban a kínai autópiac? Meglepő számok érkeztek

Bajban a kínai autópiac? Meglepő számok érkeztek

A kínai autóeladások júniusban 6,9%-kal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest - az adatokból arra lehet következtetni, hogy a kormányzati ösztönzők nem tudták megfelelően felpörgetni a fogyasztói keresletet a dadogó gazdasági fellendülés közepette, írja a Reuters.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Borzasztó rossz GDP-adat érkezett! Ismét visszaesett a magyar gazdaság
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.