Nagyot ment a magyar lízingpiac, csodát műveltek az autóknál a lízingcégek

Nagyot ment a magyar lízingpiac, csodát műveltek az autóknál a lízingcégek

A körülményekhez képest nagyot alakított tavaly a magyar lízingpiac, hiszen miközben a hitelpiac visszaesett, a lízingfinanszírozásban mérsékelt növekedést hozott a tavalyi év a Magyar Lízingszövetség tagjainál. A gépjármű-kereskedői árengedményeket a lízingcégek kamatkedvezménnyel egészítették ki, így a szélesebb piaci trenddel szembe menve az autószegmens 22%-kal tudott növekedni az előző évhez képest. A lízingpiac egésze 5,5%-kal nőtt, és megtört a szerződéses darabszám csökkenő trendje is. A kamatok csökkenése ellenére a piac kilátásai ma bizonytalanok.

Az elektromos autózás sötét oldala: csúnyán lemaradhat az átállásban a régió és Magyarország

Az elektromos autózás sötét oldala: csúnyán lemaradhat az átállásban a régió és Magyarország

Nagy téttel fogad Európa az autóipari elektromos átállásra, azonban a benzines és dízeles autók értékesítésének 2035-re kitűzött betiltása eltérő mértékben érinheti a különböző EU-s piacokat. Amíg az észak- és nyugat-európai piacok jobban pozícionáltak a növekvő EV-értékesítésre, addig Közép-Kelet-Európában egészen más piaci viszonyok uralkodnak, így megfelelő támogatások nélkül az európai autópiacon jelentős eltolódásra lehet számítani az előbbiek javára - derült ki a Top Tier Consultants legfrissebb előrejelzéséből.

30 percenként talált gazdára egy új Toyota tavaly Magyarországon

30 percenként talált gazdára egy új Toyota tavaly Magyarországon

15 százalékkal tudta növelni az eladásait, így utcahosszal előzte meg a Toyota a többi autómárkát a hazai piacon, annak ellenére, hogy - Európában egyedül - Magyarországon csökkentek az autóeladások. A gyártó mind a személyautó, mind a kishaszonjármű szegmensben megszerezte az első helyet, és a céges vásárlók körében is a legnépszerűbbnek bizonyult. A magánvásárlók az összes adásvétel negyedét teszik csak ki, körükben viszont minden ötödik vásárló a Toyotát választotta - tudta meg a Portfolio a Toyota évindító sajtóeseményén. Közép-Európa jelenti egyértelműen a márka európai eladásainak motorját, de globális szinten is újra a világ legtöbb járművét értékesítő vállalatává vált. Idén a Lexussal közösen 18 új modell és modellfrissítés érkezik, megújul többek között a C-HR és a Yaris, de a haszongépjármű szegmensben is várhatók újdonságok.

Kiderült: ezért kerül be egyre több Suzuki a céges flottákba

Kiderült: ezért kerül be egyre több Suzuki a céges flottákba

Nincs jó állapotban a hazai új autó piac, az elmúlt egy évben legalább 10 százalékkal kevesebb autót adtak el Magyarországon, mint tavaly. A piacot továbbra is a vállalati szegmens vásárlásai hajtják, bár a Suzuki esetében kiegyenlítettebb az arány, hagyományosan a magánvásárlók körében is igen népszerű. A Vitara és S-CROSS modellek egyre több nagyvállalati flottában, autókölcsönzőknél jelennek meg, de hamarosan akár a carsharing felhasználók is találkozhatnak velük. Iparági szereplők szerint a kínai autók megjelenése az alacsonyabb árkategóriájú márkák számára jelenthetnek erős konkurenciát. A Suzuki azonban nem tart az új szereplőktől, modelljei mind a flottás-, mind a magánvásárlók igényeit kielégítik, ráadásul már nem kell sokat várni az első teljesen elektromos modelljükre sem. A Portfolio Business podcastjének vendége dr. Barta Anita, a Suzuki Barta tulajdonosa volt, akivel az új autó piac helyzetéről, flottás értékesítésről és elektromobilitásról beszélgettünk.

Új autóipari szuperhatalom jelent meg, amely Európát is leigázná

Új autóipari szuperhatalom jelent meg, amely Európát is leigázná

Egyre jelentősebb szerephez jutnak a globális autópiacon a kínai márkák, az előrejelzések szerint belföldön az összértékesítésen belüli részarányuk elérheti az 50 százalékot idén, de a világ más régióiban is egyre dominánsabbá válnak. Ez a változás Európában is tetten érhető, míg néhány évvel ezelőtt nullához konvergált a részarányuk, addig 2022-re már mérhető szeletet hasítottak ki a kontinens autópiacából és ez a tendencia várhatóan a következő években csak még jobban begyorsul. De mi vezetett ahhoz, hogy a kínai autómárkák globális hódításba kezdtek, és mire számíthatunk a következő időszakban? Ezekenek a kérdéseknek jártunk utána.

Eltalálták a magyar adórendszer Achilles-inát – Hogy lesz itt jövőre kilábalás?

Eltalálták a magyar adórendszer Achilles-inát – Hogy lesz itt jövőre kilábalás?

Már meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adása. A mai műsor első részében a Magyar Nemzeti Bank keddi kamatdöntéséről, valamint a jövő évi gazdasági növekedés előtt álló kihívásokról volt szó, köztük arról, hogy miképpen állhat helyre a belső fogyasztás, a hazai adórendszer egyfajta Achilles-ina. A témával kapcsolatban Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője lesz a vendégünk. Adásunk második részében arról beszéltünk, hogy mit tanulhatnának a nagy autógyártók az Appletől és annak ökoszisztéma-kontrolljáról. Erről Nagy Viktort, a Portfolio Részvény rovatának vezető elemzőjét kérdeztük.  

Van még esély az izraeli túszok kiszabadítására?

Van még esély az izraeli túszok kiszabadítására?

Már meghallgatható a Portfolio Checklist csütörtöki adása. A műsor első részében a gázai helyzettel foglalkoztunk, ugyanis már zajlik Izrael szárazföldi hadművelete, amely egyértelműen egy újabb szakasza ennek a konfliktusnak. Vendégünk volt Huszák Dániel, a Portfolio Globál rovatának vezető elemzője. A második blokkban arról volt szó, hogy csökken az elektromos autók iránti kereslet, amely felülírja a nagy autógyártók ambiciózus terveit. Hogy ennek milyen következményei lesznek, arról Kövesy Károlyt, a Portfolio autópiaci elemzőjét kérdeztük.

Soha nem vezettek ennyire idős autókat az amerikaiak

Soha nem vezettek ennyire idős autókat az amerikaiak

Az Egyesült Államokban a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek átlagos kora idén rekordmagasra, 12,5 évre emelkedett - derült ki az S&P Global Mobility gazdaságkutató intézet hétfőn közzétett adataiból.

Megvan az autópiac 2021-es királya

Megvan az autópiac 2021-es királya

A Toyota pénteken közölte, hogy járműeladásai 10,1 százalékkal nőttek tavaly, amivel a világ legnagyobb autógyártójává vált már második egymást követő évben, és még jobban megelőzte legközelebbi riválisát, a Volkswagent.

Összeomlás után feltámadás: úgy viszik az új autókat, mintha ingyen adnák

Összeomlás után feltámadás: úgy viszik az új autókat, mintha ingyen adnák

Jelentős mértékben emelkedett a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban júniusban is; immár a negyedik egymást követő hónapban mértek erőteljes növekedést, ami nem meglepő, mivel a koronavírus-járvány miatti szigorú korlátozások és a súlyos bizonytalanság miatt jelentősen visszaesett az autópiac, tehát az erős számok nagyrészt a bázishatásnak tudhatók be. Mindazonáltal elvitathatatlan, hogy blokk legnagyobb piacain jellemzően szépen folytatódik a talpra állás, bár például a második legnagyobb autópiacnak számító Franciaországban csökkentek a júniusi eladások a tavalyi év azonos időszakához képest.

Idei csúcsán volt a belföldi használtautó-piac májusban

Idei csúcsán volt a belföldi használtautó-piac májusban

Gyorsan korrigálta áprilisi visszaesését a hazai használtautó-piac, több mint 66 ezer használt személygépkocsi cserélt tulajdonost májusban Magyarországon, az idén eddig ez volt a legtöbb adásvétel - közölte a JóAutók.hu az MTI-vel pénteken a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai alapján.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hiába mennek megint a fegyverek, megoldhatatlan problémától szenved az ukrán hadsereg
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.