A DataHouse legfrissebb előzetes adatai szerint márciusban minden eddiginél magasabban alakult a belföldi használtautó-adásvételek száma: a hazai piacon az elmúlt hónapban mintegy 84 500 személygépkocsi cserélt gazdát. Ez az érték közel 13 százalékkal haladja meg a tavaly márciusi értéket. Bár az elmúlt egy év során a havi forgalom több esetben is ostromolta a 80 ezres szintet, először fordult elő, hogy ilyen látványosan meg is haladta azt, olvasható a vonatkozó közleményben.
Komoly ellenszenvet váltott ki a fogyasztókból Elon Musk politikai tevékenysége, a Tesla ellen a világ több pontján tüntettek, megrongálták a bemutatótermeket, és magukat az autókat is. Számos országból érkeztek jelentések arról, hogy a tulajdonosok megválnak az autóiktól Elon Musk politikai aktivitása miatt, ami már a piaci adatokban is elkezdett megmutatkozni. A témával kapcsolatban megkerestünk több hazai szakértőt annak megértésére, hogy itthon is elindult-e hasonló tiltakozási, illetve eladási hullám. A magyar használtautós platformok adatai azonban nem illenek bele a sztoriba, sőt, egészen másról árulkodnak.
Európai szervezetek koalíciója nyílt levélben tiltakozik az Európai Bizottság elnökénél az amerikai járműbiztonsági szabványok esetleges elismerése ellen. A szakértők szerint ez súlyosan veszélyeztetné az európai közlekedésbiztonságot és tisztességtelen versenyt eredményezne az autópiacon - írta meg az ETSC.
A német Volkswagen és kínai partnere, a FAW Group stratégiai együttműködési megállapodást írt alá 11 új autómodell bevezetéséről a kínai piacon 2026-tól – jelentette be a VW. A német cég reményei szerint ennek nyomán jelentősen, 24%-kal megugorhat az autóértékesítése a kínai autópiacon tavalyhoz képest 2030-ig.
Rekordszámú tisztán elektromos autót helyeztek forgalomba februárban Magyarországon - derült ki a Belügyminisztérium adataiból.
A hazánkban vásárolt gépjárművek kétharmadát cégek, vagy vállalkozások helyezik üzembe. A Pénzcentrum most kikérte a Datahouse-tól azokat az adatokat, amelyekből kiderül, hogy a magánszemélyek milyen kocsikat vásárolnak maguknak. A Suzuki még mindig örökzöld, de jönnek fölfelé a kínai autók is, sőt, valaki egy McLarent is vett magának.
Az AutoWallis február végén tette közzé negyedik negyedéves számait, amelyek fényében az OTP felülvizsgálta modelljét és várakozásait. Az elemzőház továbbra is vételre ajánlja a részvényt, a célárfolyamát pedig 210 forintra emelte.
Története során először ért el egymilliárd eurónak megfelelő árbevételt az AutoWallis, amivel már az európai térképre is felkerült a vállalat. Ennek kiemelt jelentősége van, mivel tavaly frissített, ambiciózus stratégiával jött ki a cég, amely az organikus növekedés mellett nagy hangsúlyt fektet az akvizíciókra. A méretugrás, és az erősödő régiós konszolidátori szerep új lehetőségeket nyitott meg a vállalat számára, így folytatódik az intenzív akvizíciós időszak. Mindeközben az iparág helyzetét olyan tényezők alakítják, mint a kínai gyártók előretörése, az EU-s szabályozásban beálló fordulat, és a kereskedelmi feszültségek. Ormosy Gábort, az AutoWallis vezérigazgatóját kérdeztük a frissített stratégia mentén tett eddigi lépésekről, az iparági környezetről, és a jövőbeli tervekről.
A Tesla kínai szállítási adatai jelentős visszaesést mutatnak: februárban 49%-kal csökkentek az eladások az előző év azonos időszakához képest, miközben a kínai elektromos járműpiac továbbra is dinamikusan növekszik - számolt be a Yahoo Finance. A hír hatására alaposan megütötték a befektetők a részvényt.
Az Európai Unió autópiaca visszaesett januárban, annak ellenére, hogy az elektromos, és hibrid autók értékesítése két számjegyű növekedést mutatott. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb jelentése az egyes gyártók eladásainak alakulásában is érdekes számokat mutat: a kínai gyártók közül a SAIC értékesítése ugrásszerű, több mint 76 százalékos emelkedést ért el, miközben a Tesla eladásai lefeleződtek januárban.
A kínai autópiac jelentős visszaesést mutatott januárban, miközben az elektromos járművek eladásai továbbra is növekedtek. Az autógyártók fokozódó versenyre számítanak a világ legnagyobb autópiacán, ami további kihívások elé állíthatja az iparágat.
2024-ben alig nőtt az európai autópiac, miközben a teljesen elektromos autók iránti kereslet visszaesett, főként a legnagyobb piacnak számító Németországban, ahol a támogatások megszűnése erősen meglátszott az eladások alakulásán. A hibridek azonban szárnyaltak, eladásaik több hónapon át megelőzték a benzineseket, így ezekben az időszakokban a legkeresett hajtáslánccá váltak az európai piacon. Magyarország eközben kiemelkedett az EU-s mezőnyből: az autóeladások kétszámjegyű növekedést mutattak, köszönhetően a hibridek erős növekedésnek, és a támogatott elektromos autók sikerének. A gyártók tekintében érdekes átrendeződések történtek, a Volkswagen ugyan legnagyobbként még növelni is tudta piaci részesedését, de a japán és más keleti gyártók szépen elkezdtek feljönni, többnyire a nyugati gyártók kárára.
A kínai személyautó szövetség (CPCA) adatai szerint tovább nőtt a világ legnagyobb autópiaca, az eladott autók fele már alternatív hajtású.
A zöldautózás terén jelentős előrelépés történt Magyarországon az elmúlt évben. 2024 végére a tisztán elektromos gépjárművek száma meghaladta a 70 ezret, ami kiemelkedő növekedést jelent az előző évekhez képest - közölte az Energiaügyi Minisztérium a Facebook-oldalán.
A személyautók piaca 2024-ben jelentős növekedést mutatott Magyarországon, 2024-ben 121 607 személyautót regisztráltak az országban, 13 százalékkal többet az előző évinél - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) pénteken.
A brazil kikötőkben ragadt több tízezer kínai elektromos autó azt jelzi, hogy a világ egyik legnagyobb autópiacán is új folyamatok indultak meg. A külföldi elektromos autók behozatali vámkedvezményének megszűnése a brazil autóipar védelmét célozza, és a lépés megkérdőjelezi a BYD és Great Wall Motor (GWM) kínai autógyártók jövőbeli terjeszkedési terveit - írta meg a Bloomberg.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Elismerték azt, amit régóta tagadnak.
37 500 forintot jelent egy munkavállalóra nézve idén.
A válasz nem az, amit elsőre gondolnánk!
Eljött a kicsik ideje.
Évről évre újabb meglepetések érik a gazdákat a földeken, egyre kisebb a mozgástér.