Újra beveti láthatatlan fegyverét az Egyesült Államok ellen Putyin

Portfolio
A Microsoft szerint az elmúlt 45 napban újra megindultak az amerikai elnökválasztást befolyásolni akaró orosz online kampányok, de most az előző két választásnál tapasztaltaknál lassabb ütemben – írja a Reuters.

A cég kutatói szerint az orosz trollfarmokhoz köthető fiókok megosztó tartalmakkal bombázzák az amerikai közönséget, különösen Ukrajna amerikai támogatását kritizálják.

A Kreml korábban cáfolta, hogy be akarna avatkozni az amerikai elnökválasztásba, illetve azt is, hogy ezt 2016-ban és 2020-ban megtette.

Bár a Microsoft által észlelt orosz aktivitás jelenleg nem éri el a korábbi választási időszakok intenzitását, a kutatók előrejelzése szerint ez a tevékenység a következő hónapokban fokozódhat.

A Microsoft szerint az elmúlt két hónapban felgyorsult az Ukrajnával kapcsolatos kommunikáció a közösségi és a hagyományos médiában is.

A legaktívabb kampányok egyike közvetlenül az orosz elnöki adminisztrációhoz kötődik.

Egy másik jelentős tevékenység a dezinformáció terjesztése több nyelven, amely gyakran egy állítólagos informátor vagy civil újságíró videós tartalmának publikálásával kezdődik. Ezeket a tartalmakat olyan weboldalak hálózata veszi át és terjeszti tovább, mint például a DC Weekly, a Miami Chronical és The Intel Drop.

Miután ezek a narratívák napokig vagy hetekig terjengenek az interneten, az amerikai közönség gyakran ismétli és osztja meg őket anélkül, hogy tudnák az eredeti forrásukat

– hívja fel a figyelmet a Microsoft.

Ezenfelül a vállalat figyelemreméltó fellendülést észlelt bizonyos hackertámadásokban, amelyeket egy Star Blizzardnak vagy Cold Rivernek nevezett orosz csoport hajtott végre. Ezek elsősorban nyugati agytrösztök ellen irányulnak, de előrejelezhetik, hogy hasonló támadások várhatók az amerikai politikai személyiségek és körök ellen november felé közeledve.

A mesterséges intelligencia rosszindulatú felhasználása jelenti az egyik legnagyobb aggodalmat, azonban a Microsoft szerint eddig inkább az egyszerű digitális hamisítványok voltak jellemzők, nem pedig a bonyolult deep fake videók. Az audiotartalmaknak nagyobb hatása van, mint a videós tartalmaknak.

Valószínűleg a legegyszerűbb manipulációk, nem pedig a mesterséges intelligencia legbonyolultabb alkalmazása lesz az a tartalom, amelynek a legnagyobb hatása lesz

– írta a Microsoft.

Címlapkép forrása: Getty Images

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF