Új stratégia alapján építenék újra a magyar bor nemzetközi hírnevét

Orosz Márton
Bánhidi Bálint
2022 nyarán nevezték ki nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosnak Rókusfalvy Pál borászt, kommunikációs szakembert, korábbi rádiós és televíziós műsorvezetőt. A hazai borágazat ismerői szerint a feladat könnyűnek semmiképp sem nevezhető: az elmúlt évtizedekben több próbálkozással találkozhattunk már, stratégiák születtek és tűntek el szinte nyomtalanul, miközben sokszor még borrégiókon belül sincs egységes marketing, a pincészetek jóval kisebb kérdésekben sem jutnak egységes álláspontra.

A műsor már meghallgatható a Spotify-on, az Apple Podcasten, a többi nagy podcast platformon, és itt, a cikkbe ágyazott lejátszóban is:

Rókusfalvy Pállal a márciusi Borkonferencia előtt többek között arról beszélgettünk, hogy

  • Mi pontosan a feladata nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosként? Milyen szervezet kapcsolódik a pozícióhoz? Mik a kormánybiztosi pozíció konkrét céljai?
  • Van nemzetközi minta a magyar bormarketing-stratégia előtt?
  • Kiket kell megszólítania ennek a stratégiának? Milyen arányban allokálnak forrást a magyar piacra és külföldre?
  • Ki a magyar bor külföldi célcsoportja?
  • Kiket szólít meg a bormarketing-stratégia Magyarországon? A magyar piacon mennyire cél a fiatal fogyasztók megszólítása?
  • Hogy dolgoznak együtt borászatokkal? Mennyire állnak jól/rosszul a borászatok a marketing szempontjából, hol kellene erősíteniük?

Címlapkép forrása: Miniszterelnökség

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF