Az Egyesült Államok által bevezetett 20%-os vám komoly aggodalmakat kelt az olasz borexportőrök körében, akik jelentős bevételkiesésre számítanak a kulcsfontosságú amerikai piacon - írta az ESM kiskereskedelmi szakportál.
Több nyugat-európai nagy ország agráripara komoly kárvallottja lesz Donald Trump amerikai elnök agresszív vámpolitikájának. Egyes tartományok és régiók olyan mértékben függnek az USA-ba prémium termékként exportált árucikkeiktől, hogy ha azt a vámok után már túl drágának találják az amerikai fogyasztók, akkor teljesen át kell gondolniuk milyen piacokon, mennyiért tudják majd eladni a megmaradt többletük.
A Bizottság beterjesztette legújabb stratégiáját az európai boripar megmentésére. A klímaváltozás, az amerikai vámok és a fogyasztási szokások változásai mind megnehezítik a szektor helyzetét, és Brüsszel nagy részben az alkoholmentes borok népszerűsítésében látja a megoldást.
Franciaország miniszterelnöke, François Bayrou vasárnap bírálta az Európai Bizottság döntését, amelynek értelmében több amerikai termékre, köztük bourbonra vetettek ki büntetővámokat az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi konfliktus részeként. Bayrou szerint hiba volt Kentucky whiskyt célba venni, mintha az jelentős kereskedelmi fenyegetést jelentene. A politikus szerint Brüsszel egy régi listát használt fel anélkül, hogy azt alaposan átnézte volna – számolt be a Politico.
Donald Trump amerikai elnök azzal fenyegetőzik, hogy 200%-os vámot vet ki az európai borokra, pezsgőkre és más alkoholtartalmú italokra, ez az USA és az EU közötti kereskedelmi háború legújabb eszkalációja - számol be a Bloomberg.
Az Európai Unió a borok egységesített címkézésével próbálhat teret nyerni más fajta bortermékeknek. A kereslethez képest túltermelés alakult ki a piacon, így a gazdálkodási területek szabályozása mellett az alkoholmentes borok is segíthetnek az iparág termelőinek.
A globális borpiac jelentősen visszaesett az elmúlt évben, ami a szőlőültetvények értékének drasztikus csökkenéséhez vezetett. A Knight Frank legfrissebb jelentése szerint a világ legfontosabb borvidékei közül alig akad olyan, amely ne tapasztalta volna meg a kereslet csökkenésének hatásait.
A francia pezsgőipar jelentős visszaesést tapasztalt az elmúlt évben, ami a gazdasági és politikai bizonytalanságoknak tudható be. A Comité Champagne (Champagne Bizottság) adatai szerint a szállítások 9,2%-kal csökkentek 2023-hoz képest, összesen 271,4 millió palackra. A visszaesés különösen érzékelhető volt olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Franciaország és az Egyesült Államok - számolt be az ESM kiskereskedelmi szakportál.
Nagyon nehéz éven van túl a luxusipar, amely meglepő ahhoz képest, hogy 2024 elején mit vártunk ettől az 1500 milliárd eurós szektortól. Ugyan vannak olyan márkák, amelyek értékesítése kiugróan nőtt, a többség csak stagnálni tudott vagy még azt sem - mondta Orbók Ilona luxusipari szakértő, a BDO Magyarország ügyvezetője a Portfolio Checklist különkiadásában.
Nincs könnyű helyzetben a magyar borágazat, a csökkenő borfogyasztás és az újvilági borok térnyerése egyre nagyobb versenyre készteti a termelőket, akik a klímaváltozás hatásait is egyre inkább a bőrükön érzik, miközben a fiatalok szinte teljesen elfordultak a borivástól. Ugyanakkor az idei szüret az átlagosnál jobbnak bizonyult, a reprezentációs adó tavalyi eltörlésével pedig nőtt az ünnepi időszakban értékesített borok száma, és az exportpiacok tekintetében is biztatóak a kilátások a Magyar Bormarketing Ügynökség szerint.
A prémium borpiac nehéz évet zár, mivel a burgundik és vintage pezsgők ára jelentősen csökkent a kínai kereslet visszaesése és a globális gazdasági bizonytalanság miatt. Az elmúlt évek pandémia okozta bummja után a piac most komoly korrekcióval szembesül.
A globális borágazat egyre nagyobb kihívással szembesül: hogyan lehet az gazdasági növekedést összehangolni a környezeti felelősségvállalással. A vízfogyasztás és vegyszerhasználat csökkentésétől a szén-dioxid-kibocsátás minimalizálásáig a borászok világszerte keresik a fenntartható innováció lehetőségeit. Magyarország, amely híres gazdag borkészítési hagyományairól, szintén nem kivétel. Kutatásunkban azt vizsgáljuk, hogyan alkalmazzák a magyar borászatok az öko-innovációs gyakorlatokat, és az egyes vállalatok stratégiái miben különböznek egymástól.
Alig egy év telt el a borok reprezentációs adójáról szóló kormányrendelet életbe lépésétől, amelyben a közvetlenül a termelőtől vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel, vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borászati termékek mentesülnek a reprezentációs adó fizetési kötelezettsége alól. Az intézkedés meghozta a pozitív hatását, a megkérdezett borászatok tavaly közel 20 százalékos eladásnövekedésről számoltak be, a Magyar Bormarketing Ügynökség pedig idén is nagy várakozással tekint az ünnepi időszakra. A trend egyértelmű: a fogyasztók egyre inkább az alacsonyabb alkoholtartalmú és „buborékos” termékeket keresik, ezért az Ügynökség nyáron nagyszabású kampányt indított a magyar pezsgők és habzóborok népszerűsítésére. Nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi célpiacokon, Dél-Koreában, Kínában és az Egyesült Királyságban is különböző aktivitásokon keresztül növeli a magyar bor láthatóságát. A Portfolio Rókusfalvy Pált, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztost kérdezte a borajándékozásról, mint vállalati identitásformáló eszközről, a magyar bor külföldi megítéléséről, illetve a natúrborokban, pét-natokban rejlő lehetőségekről.
A Lidl Magyarország 2004. november 18-án nyitotta meg első 12 üzletét Magyarországon, többek között Szegeden, Tapolcán, Békéscsabán és Keszthelyen. Az üzletlánc gyorsan növekvő népszerűségét mutatja, hogy a következő évben már 50 üzlettel rendelkezett országszerte, jelenleg pedig 210 áruházzal, 4 logisztikai központtal és közel 10 ezer munkavállalóval van jelen az országban, akik közül több mint százan a kezdetektől fogva a cégnél dolgoznak.
Magyarországon az alkoholizmus népbetegség, így elsőre furcsa lehet a tény: az elmúlt években folyamatosan csökkent az alkoholfogyasztás. Bár a költések nőnek, ennek az üteme nem éri el a szeszek inflációjának mértékét. A forgalom mérséklődése látszik abból is, hogy mennyi ital után fizetik meg a jövedéki adót.
Január eleje és július vége között a borászok 5 százalékkal többet kértek a borokért, mint egy évvel korábban. Így átlagosan 30,1 ezer forintot kaptak egy hektoliter borért a termelők, ami literenként 301 forintot jelent – írja a Világgazdaság.
Kettéválasztják az elnök-vezérigazgatói pozíciót.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
A brit kormányfő szerint már nyáron jöhet a tűzszünet.
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.
A Checklistben Hortobágyi T. Cirill főapátot, a Pannonhalmi Főapátság vezetőjét kérdeztük.
Estek a piacok a beszéd hatására.