A Nestlé átfogó stratégiai változtatásokat jelentett be kedden. A vállalat célja, hogy felgyorsítsák a növekedést és növeljék a hatékonyságot. A cég az új vezérigazgató, Laurent Freixe vezetésével több területen is fontos lépéseket tervez, beleértve a marketing erősítését, a költségcsökkentést és a szervezeti átalakításokat is.
Alig egy év telt el a borok reprezentációs adójáról szóló kormányrendelet életbe lépésétől, amelyben a közvetlenül a termelőtől vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel, vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borászati termékek mentesülnek a reprezentációs adó fizetési kötelezettsége alól. Az intézkedés meghozta a pozitív hatását, a megkérdezett borászatok tavaly közel 20 százalékos eladásnövekedésről számoltak be, a Magyar Bormarketing Ügynökség pedig idén is nagy várakozással tekint az ünnepi időszakra. A trend egyértelmű: a fogyasztók egyre inkább az alacsonyabb alkoholtartalmú és „buborékos” termékeket keresik, ezért az Ügynökség nyáron nagyszabású kampányt indított a magyar pezsgők és habzóborok népszerűsítésére. Nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi célpiacokon, Dél-Koreában, Kínában és az Egyesült Királyságban is különböző aktivitásokon keresztül növeli a magyar bor láthatóságát. A Portfolio Rókusfalvy Pált, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztost kérdezte a borajándékozásról, mint vállalati identitásformáló eszközről, a magyar bor külföldi megítéléséről, illetve a natúrborokban, pét-natokban rejlő lehetőségekről.
A svájci Lindt csokimárka valószínűleg mindenki szemében úgy él, mint egy minőségi desszert, amely okkal jóval drágább más hasonló termékeknél. Egy az Egyesült Államokban zajló fogyasztóvédelmi per most alaposan meg fogja tépázni ezt a renomét, hiszen a cég ügyvédjei lényegében beismerték: üres reklámszöveg az egész - írja a Telex.
A Comói-tó levegőjét palackozzák és árulják egy új turisztikai kezdeményezés keretében. A szokatlan szuvenír ötlete a népszerű olasz úti cél növekvő látogatottságára épít - írja a CNN.
A magyar kávéfogyasztók egyik kedvence, a Tchibo Family hamarosan új köntösben jelenik meg a boltok polcain. A jól ismert sárga csomagolású darált kávé átalakuláson megy keresztül, ami sokakat meglephet a következő bevásárlás alkalmával - közölte a Mindmegette.
A karácsonyi szezon egyre korábban kezdődik az Egyesült Királyságban, derül ki a Guardian elemzéséből. A jelenség, amelyet "karácsonyi lopódzásnak" neveznek, több területen is megfigyelhető, beleértve a kiskereskedelmet, a zeneipart és a helyi rendezvényeket - tudósított a The Guardian.
A helyi rendőrség és a média beszámolói szerint a Volkswagen egyik magas rangú vezetőjét Kínából Németországba toloncolták, miután állítólagos kábítószer-fogyasztás miatt őrizetbe vették, miközben Brüsszel és Peking között egyre fokozódik a kereskedelmi feszültség.
A McDonald's igyekszik semleges maradni az amerikai elnökválasztási versenyben, annak ellenére, hogy Donald Trump volt elnök nemrég meglátogatott egy Pennsylvania-i éttermet. A vállalat hangsúlyozza, hogy nem támogat politikai jelölteket - tudósított a Cnbc.
Több mint hatvanöt milliárd forint értékű uniós forrás válhat elérhetővé aktív turisztikai fejlesztésekre ebben a ciklusban, ebből juthat pénz egyebek között a víziturizmus fejlesztésére is - közölte a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára szombaton Szentgotthárdon az Aktív Rába - Akadályból élményt címet viselő konferencián.
A túlturizmus egyre nagyobb kihívást jelent világszerte, de a megoldás nem a turisták hibáztatásában, hanem a hatékonyabb menedzsmentben rejlik - állítja Randy Durband, a Globális Fenntartható Turizmus Tanács vezérigazgatója – írja a CNBC. A szakember szerint a kormányoknak és a turisztikai szervezeteknek át kell értékelniük szerepüket az ágazat irányításában.
A McDonald's új csirkés Big Mac szendvicsét hamarosan bevezetik az Egyesült Államokban, ami a vállalat csirketermékekre összpontosító stratégiájának újabb lépése. A korlátozott ideig elérhető újdonság október 10-től kerül az étlapokra, miután sikeresen tesztelték az Egyesült Királyságban és Miamiban egyes éttermekben - közölte a CBS.
Szeptember 26-án, a Turizmus Világnapja alkalmából megtartott Fővárosi Turisztikai Kerekasztal és Budapest Kártya partnertalálkozón a főváros turisztikai szakemberei számoltak be az ágazat helyzetéről és jövőbeli terveiről.
A Coca-Cola Company bejelentette, hogy hét hónap után megszünteti a Coca-Cola Spiced gyártását. Az italt, amelyet eredetileg, több mint három év óta az első állandó kínálatának szántak, kivezetik a piacról. A vállalat tervei szerint 2025-ben új ízzel jelentkeznek majd - jelentette a Food Dive.
3. alkalommal írták ki a Signature 40 talentpályázatot: a verseny a jövő marketing- és kommunikációs reménységeinek felkutatására és elismerésére szolgál. Az idei év egyik újdonsága volt, hogy a Portfolio szakmai gondozásában Finance tematikus listával bővült a talentplatform.
Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és a PR-vezetőket tartalmazó rangsorok élére is – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap összeállításából. A kilencedik alkalommal elkészített marketingvezetői lista szereplőinek negyede, a másodszorra összeállított PR-vezetői rangsor esetében pedig a résztvevők 20 százaléka cserélődött. A szakmai zsűri szavazatai alapján Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója lett a marketingvezetők közül az első, a PR-vezetők toplistájának élére pedig Beke Zsuzsát, a Richter Gedeon Nyrt. csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetőjét választották.
Alapjaiban határozza meg a hazai vállalati piacot az, hogy mennyire lehet felgyorsítani a digitalizációt az élet minden területén. Magyarország lemaradása jelentős, a fejlesztésekhez pedig szükséges az IT- rendszerintegrátorok hatékony működése és tudásbázisa is – mondta el a Portfolio-nak Kóté László, a Delta Systems nemrég kinevezett operatív és marketing vezérigazgató-helyettese. A szakembert a piaci folyamatok és a cégcsoport növekedési tervei mellett az iparági marketing-kihívásokról is kérdeztük.
A lázadók elfoglalták Damaszkuszt.
Először készült interjú a lázadókkal az állami tévében.
Mi történik az ukrán fronton?
Újabb „színes forradalom”? Grúz Majdan? – Az értelmezési küzdelem is elindult a grúziai események kapcsán.
Ismertette 2025-ös terveit és várakozásait az Államadósság Kezelő Központ.
Megjelent a Préda, a Portfolio kiberbűnögyi podcastjének negyedik epizódja.
Van még erő a kriptovalutában?