Ennyi volt: több kedvelt tévécsatorna megszűnik év végével

2025. november 06. 09:23 | Portfolio

Ennyi volt: több kedvelt tévécsatorna megszűnik év végével

A Paramount Global több népszerű tévécsatornája, köztük a Comedy Central, a Teen Nick és a Paramount Network is megszűnik 2025. december 31-én, amit most egy újabb hivatalos dokumentum is megerősít. A változás az RTL Magyarország reklámértékesítési portfólióját is negatívan érinti - tudósított a Media 1.

Kampány indult a kulturált borfogyasztásért, neves orvosok is csatlakoztak

2025. október 28. 14:00 | Portfolio

Kampány indult a kulturált borfogyasztásért, neves orvosok is csatlakoztak

A Tiéd a mérték! 2025-ben szemlélet- és magatartásformáló edukációra épít a Wine in Moderation elvei mentén. A kezdeményezés célcsoportja szinte mindenkit magában foglal, beleértve a fiatal felnőtteket, a vendéglátás és a helyi közösségek véleményformálóit is. A felelős alkoholfogyasztás és a borkultúra fejlesztése közti feszültséget a felelős és minőségi borfogyasztás elvével oldják: a zéró tolerancia a befolyásoltság ellen a volánnál, kiskorúak védelme, terhesség alatti mellőzés, egyértelmű etikai irányelvek - mondta el a Portfolio Business Podcastben Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.

Elkaszálja népszerű modelljét a Kia

2025. október 06. 21:12 | Portfolio

Elkaszálja népszerű modelljét a Kia

A Kia bejelentette, hogy októberben végleg leáll a Soul gyártása, ezzel búcsút intve a 2009 óta gyártott, karakteres kisautónak, amely megfizethető árával és egyedi megjelenésével szerzett rajongókat - írta a Jalopnik autós portál.

Magyar piactól a világmárkákig: így hangolják újra a BDPST Konceptet

2025. október 02. 14:00 | Portfolio

Magyar piactól a világmárkákig: így hangolják újra a BDPST Konceptet

Jelentős átalakuláson ment keresztül a BDPST Koncept, a BDPST Group 2021-ben alapított kreatív és stratégiai kommunikációs ügynöksége. Az ügynökség az elmúlt évben új területekkel erősítette szakembergárdáját és szolgáltatási portfólióját, ennek keretében tavasszal csatlakozott a csapathoz márkafejlesztési és stratégiai igazgatóként a hazai reklámszakma ismert kreatív szakembere Márton Szabolcs. A cél, hogy az ügynökség a cégcsoporthoz kapcsolódó projektek támogatása mellett a versenypiacon is megerősítse a működését egy hosszú távú, stratégiai gondolkodásra épülő kreatív és kommunikációs műhelyként, nemzetközi szinten is. A magyar reklámpiac jelenlegi helyzetéről és a hosszú távú értékteremtés fontosságáról is kérdezte a Portfolio Márton Szabolcs márkafejlesztési és stratégiai igazgatót.

A könyv megmarad, csak már másképp hívják

2025. október 02. 07:00 | Osztovits Ádám

A könyv megmarad, csak már másképp hívják

2025-ben a könyv nem egyszerűen tárgy, hanem platform. Az író tartalomgyártó, a kiadó algoritmusvadász, az olvasó pedig követő, aki sztorit vesz, nem kötetet. A könyv sosem haldoklott, csak a figyelem iránta. Több cím jelenik meg, mint valaha – kisebb példányszámban, kevesebb olvasóval, több illúzióval. Gondolatok a ma kezdődő jubileumi 30. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál margójára.

2025. szeptember 23. 10:00 | Fodor Eszter

"Legjobb", "kedvenc", "egyedülálló" – mi megy át a GVH rostáján?

A reklámok világában a figyelem megszerzése mindennél fontosabb. Napi több tucat hirdetéssel találkozunk, ezért a vállalkozások igyekeznek minél ütősebb üzenetekkel kitűnni. Az egyik bevett eszköz, ha azt állítják magukról, hogy valamiben ők a „legjobbak” vagy „elsők”. Mivel az ilyen üzenetek jellegüknél fogva különösen alkalmasak a fogyasztói ügyleti döntés befolyásolására, ezért azok folyamatosan a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálati fókuszában vannak. Márpedig a GVH nagyon szigorú mérce alapján szokott dönteni.

Nagyon másként dönt a nyaralásról a Z generáció – Így érdemes megszólítani a különböző nemzedékeket

2025. szeptember 20. 08:00 | Kupi Marcell, Ivancsóné Horváth Zsuzsanna, Kundi Viktória

Nagyon másként dönt a nyaralásról a Z generáció – Így érdemes megszólítani a különböző nemzedékeket

A turizmus világa az utóbbi években látványosan digitalizálódott. Nem csupán az utazásszervezés költözött át az online térbe, hanem maga a turisztikai élmény is egyre szorosabban kapcsolódik az okoseszközökhöz, applikációkhoz, közösségi platformokhoz. Ebben a gyorsan változó környezetben nekünk, kutatóknak és szakembereknek egyaránt érdemes megértenünk, hogyan alakul át az utazók döntéshozatali mechanizmusa – és különösen azt, hogy ebben milyen szerepet játszik az, hogy melyik generációhoz tartoznak.

380 ezer magyar felhasználót érinthet a nagy nyelvtanuló app elleni eljárás

2025. szeptember 17. 09:22 | Portfolio

380 ezer magyar felhasználót érinthet a nagy nyelvtanuló app elleni eljárás

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Duolingo amerikai vállalkozással szemben. A GVH gyanúja szerint a nyelvtanulási szolgáltatásokat nyújtó cég kereskedelmi gyakorlata több okból is tisztességtelen, egyebek között valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat az általa kínált nyelvtanulási módszer hatékonyságát illetően, és megalapozatlan piacelsőségi állítást is tesz. Továbbá a vállalkozás vélhetően kéretlen és gyakori direkt marketing üzenetekkel helyez pszichés nyomást a fogyasztókra annak érdekében, hogy a szolgáltatásának az igénybevételére és a fizetős verzióra való áttérésre ösztönözzön, valamint nem megfelelően nyújt tájékoztatást szolgáltatásainak felhasználási feltételeiről, különösen az ingyenes igénybevétel korlátairól.

Ínyencfalatok a profiktól - Itt vannak a meglepő befektetések!

2025. szeptember 16. 17:30 | Nagy Viktor

Ínyencfalatok a profiktól - Itt vannak a meglepő befektetések!

A mesterséges intelligencia hájp hullámokban jön a tőzsdékre, most éppen megint nagy az őrület. A szokásos nevekről, mint az Nvidia, a Meta, az Alphabet vagy a Palantir sok szó esik, de vannak a profi befektetők portfólióiban olyan papírok is, amik első ránézésre meglepőek lehetnek, például olyan is van köztük, ahol a vállalat még bevételt sem termel, mégis megőrülnek érte a befektetők. Mutatunk három csemegét!

Részletes keresés