Újabb Duna-híd épül EU-s pénzből a magyar-szlovák határon

MTI
Már beérkeztek a kiviteli terv készítését tartalmazó közbeszerzési ajánlatok a Drégelypalánk-Ipolyhídvég közötti híd esetében, így az Ipoly áthidalására épülő 48,5 méter szabad nyílású acélhíd építése nemsokára elindulhat, 2020 tavaszára pedig be is fejeződhet - derült ki a két ország közlekedési minisztere által ma kötött új megállapodás aláírásán.
Az MTI által közölt összefoglaló emlékeztet arra, hogy a magyar-szlovák határon 2018 áprilisában négy, helyi közúti kapcsolatokat segítő híd részesült uniós támogatásban az Interreg Program keretében. A két ország közlekedési szaktárcája kidolgozta a hidak megépítéséhez szükséges nemzetközi szerződéseket, amelyek közül hármat már aláírtak (Dunakiliti-Doborgaz közötti gyalogos-kerékpáros híd; Ipolydamásd-Helemba közötti Ipoly-híd; Őrhalom-Ipolyvarbó közötti Ipoly-híd).

Ma került sor Révkomáromban a negyedik megállapodás aláírására, amely egy új Ipoly-híd megépítéséről szól a Nógrád megyei Drégelypalánk és a szlovákiai Ipolyhídvég között. Az eseményen Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Érsek Árpád, Szlovákia építésügyi és közlekedési minisztere vett részt. A megállapodás aláírása előtt a két miniszter közös munkalátogatáson tekintette meg az új komáromi Duna-híd építésének előrehaladását.

Komárom, 2018. október 25., a Komárom és Révkomárom (Komarnó) között ma is közúti összeköttetést biztosító Erzsébet híd a Duna fölött. A 415 méter hosszú fémhíd 1891-1892 között épült Feketeházy János tervei szerint. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Palkovics László kiemelte, a mintegy 670 kilométeres magyar-szlovák határszakasz Európa egyik leghosszabb határszakasza. A múlt században megszakadt közlekedési kapcsolatok megújítását nehezíti, hogy közel 250 kilométeren a Duna és az Ipoly választja el a két országot egymástól. A miniszter hozzátette, a határszakaszon jelenleg összesen 32 közúti átkelőhely működik, ezek közül nyolcat 2010 óta adtak át. A Drégelypalánkot Ipolyhídvéggel összekötő híd újjáépítéséről szóló megállapodás egy év alatt a negyedik magyar-szlovák szerződés, amely határhidak építéséről született.

Érsek Árpád kiemelte, a közlekedők 2020 tavaszán vehetik birtokba az új komáromi Duna-hidat.

A Drégelypalánk-Ipolyhídvég közötti híd esetében már beérkeztek a kiviteli terv készítését tartalmazó közbeszerzési ajánlatok. A két település között a természetes határt adó Ipoly áthidalására egy 48,5 méter szabad nyílású, acél ívhíd épül. A kapcsolódó közút Drégelypalánk belterületéről indulva keresztezi a Vác-Balassagyarmat vasútvonalat, majd a régi hídhoz vezető töltésen az Ipoly árterét és Ipolyhídvég polgármesteri hivatala mellett elhaladva éri el az 527-es, másodrendű utat. A tervezett út teljes hossza a magyarországi oldalon 1017 méter.

Címlapkép és kép forrása: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF