Már a gyorséttermek is megérzik a lassulást - Utcai harcos üzemmódban a McDonald's
Üzlet

Már a gyorséttermek is megérzik a lassulást - Utcai harcos üzemmódban a McDonald's

Portfolio
A Starbucks, a Pizza Hut, a KFC, de még a McDonald's is csökkenő eladásokról számolt be az év első negyedévben. A visszaesés összhangban van a közgazdászok által előre jelzett tendenciával, miszerint a fogyasztók a magasabb árak és kamatlábak miatt kevesebbet költenek - írja a CNBC.

A gyorsétteremláncok hosszú ideje figyelmeztetnek arra, hogy az alacsony jövedelmű fogyasztók pénzügyi helyzete romlik, és sokan olcsóbb alternatívák felé fordulnak.

A Starbucks rossz időjárásra, míg a Yum Brands (a Pizza Hut, KFC és Taco Bell anyavállalata) a januári hóviharokra és az előző év erős első negyedévére vezette vissza gyenge teljesítményét. Azonban ezek az okok nem magyarázzák teljes mértékben az eladások csökkenését: a verseny egyre élesebbé válik, mivel a fogyasztók egyre tudatosabban költik pénzüket.

Mindenki azért küzd, hogy megtartsa vagy ritkábban látogató vásárlóit megnyerje, éppen ezért meg kell bizonyosodnunk arról, hogy megvan bennünk az az utcai harcos mentalitás, ami a győzelemhez szükséges

- mondta Ian Borden, a McDonald's pénzügyi igazgatója.

A gyorsétteremláncok különböző stratégiák alkalmazását tervezik eladásaik helyreállítása érdekében. Például a McDonald's olcsóbb menütkészül bevezetni annak ellenére is, hogy franchise-tulajdonosaiktól ellenállást tapasztaltak.

Chris Kempczinski, a McDonald's vezérigazgatója szerint világszerte óvatosság tapasztalható a költekezés terén jelenleg, Laxman Narasimhan, a Starbucks vezérigazgatója és David Gibbs, a Yum vezérigazgatója pedig kiemelték a fogyasztóknak adott érték fontosságát és azt, hogy hogyan reagálnak erre a vevőik.

A visszaesés ellenére azonban volt néhány olyan gyorsétteremlánc, amely pozitív eredményekről számolt be: a Wingstop 21,6%-os növekedést ért el az Egyesült Államokban lévő üzleteiben, míg a Chipotle Mexican Grill 5,4%-os forgalomnövekedést könyvelt el az első negyedévben. A Restaurant Brands International Popeyes márkája pedig 5,7%-os forgalomnövekedésről számolt be.

Michael Skipworth, a Wingstop vezérigazgatója szerint bár nyomás alatt állnak a fogyasztók, akik ezért hajlandóak visszaszorítani a gyakori éttermi látogatásaikat is, a Wingstop esetében megfigyelhető volt az alacsony jövedelmű fogyasztók gyakoribb visszatérése.

Címlapkép forrása: Getty Images

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Válságban az autóipar, hatalmas a zuhanás
Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Property X 2024
2024. május 29.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Portfolio AgroFood 2024
2024. május 22.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
GettyImages-1185508590