Vadásznak a cégek a legnagyobb tudású dizájnerekre: hiány van belőlük Magyarországon is

Portfolio
Elindultak a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) első, teljes egészében angol nyelvű mesterképzései a Photography MA és az Interaction Design MA. Utóbbi szakterület hiánypótló az egyetem és a közép-kelet-európai régió számára is. A Portfolio Fogarasy Tamás szakvezetőt kérdezte a részletekről.

Az Interaction Design képzésen a hallgatók a legfrissebb technológiák felhasználásával gyakorolják az innovatív digitális szolgáltatások tervezését és a design eszközeivel kutatják azt, hogy mi vár társadalmunkra egy még jelentősebben digitalizált jövőben. Feladatuk, hogy kísérletezzenek emergens technológiákkal, kiterjesztett valósággal, mesterséges intelligenciával és a IoT okos eszközökkel. A számos vállalati együttműködés mentén megvalósuló képzésben vezető hazai és nemzetközi cégek szakemberei vállalnak konzultációs és oktatói szerepet.

"Az egyetem számára továbbra is fontos, hogy üzleti partnereket kapcsoljon a képzésekhez. Az elmúlt években a digitalizáció felgyorsulásába intenzíven bekapcsolódtak a dizájnerek is, sőt, egyre fontosabbá váltak a szervezeten belül. Az Interction Design képzés erre a szerepre készíti fel a hallgatókat" - mondta a Portfolio-nak Fogarasy Tamás.

A szak célkitűzése, hogy a felhasználói élmény tervezés (UX) hiányterületén tudatos és reziliens szakértőket képezzenek, akik állandóan változó környezetben, új kihívásokhoz igazodva mind a hazai, mind a nemzetközi szcénában magabiztosan megállják a helyüket.

A cikk megjelenését a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem támogatta.

Címlapkép: Portfolio

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF