Elárulta a Mercedes, mekkorát fog bukni az elektromos autózás miatt

2017. szeptember 13. 10:28    
nyomtatás
 
  • Angela Merkel a választási kampány hajrájában folyamatosan ostorozza a német autógyártókat
  • A nyomásgyakorlás szemmel láthatóan működik, de az autógyártókat sem kell félteni, a Daimler vezére feleződő profitmarzsról és megszűnő német munkahelyekről beszélt
  • A német luxusautó-gyártó volt az első az iparágban, amely elárulta, milyen hatással lesz a profitabilitására az elektromos autózás


Kereskedés Daimler-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!


Angela Merkel választási kampányának fontos eleme a német autógyártók ostorozása, amelyeknek véleménye szerint jóvá kell tenni azt a hatalmas kárt, amelyet a dízelbotránnyal a "Made in Germany" imázsnak okoztak. Ennek érdekében felszólította az iparág szereplőit, hogy fordítsanak még nagyobb összegeket a kutatás és fejlesztésre, az elektromos autózás elterjesztésére, hogy ezzel is segítsék a vásárlók bizalmának visszaállítását.

A nyomásgyakorlás szemmel láthatóan működik, a Frankfurti Autószalon hivatalosan még meg sem kezdődött, a Daimler és a Volkswagen már jelezte, hogy euró tízmilliárdokat fordítanak majd arra, hogy elektromos autókat fejlesszenek és gyártsanak, ennek eredményeként pedig rengeteg új modellt dobnak a következő években a piacra és a teljes modellpalettájuk elérhető lesz elektromos változatban is.

Ugyanakkor az autógyártókat sem kell félteni, fordított esetben is működik a nyomásgyakorlás. A Daimler vezére, Dieter Zetsche például most bejelentette, az elektromos járművek irányába történő eltolódás hatására a vállalat profitmarzsa az első időszakban le fog feleződni. Ráadásul annak hatására, hogy olyan meghatározó alkatrészek, mint például a belsőégésű motor, vagy éppen a többfokozatú sebességváltó ki fognak kerülni a járművekből, rengeteg munkahely fog megszűnni.

Becslések szerint csak az elektromos hajtáslánc gyártására történő átállás 40 százalékkal kevesebb munkaerőt igényelne a jelenlegi hajtásláncok gyártásához képest. Az Ifo gazdasági kutatóintézet tanulmánya alapján, ha 2030-ig betiltják a dízel meghajtású járműveket és kötelezően zéró kibocsátású járműveket kell majd értékesíteni, akkor közvetlenül 426 ezer gyári állás és közvetve más iparágakban, például a beszállítóknál 174 ezer állást érinthet a szabályozás.

Ezeket a számokat látva nem csoda, hogy a német választási kampány hajrájában Merkel nem csak bírálja az autógyártókat, hanem igyekszik őket támogatásukról is biztosítani. Többször nyilatkozott már úgy, hogy a politika segíteni fogja az átállást és már dolgoznak egy olyan terven, amelynek keretében még több ösztönzőt biztosítanak majd.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium