A Mercedes a luxusvilág tetején

2017. január 10. 12:30    
nyomtatás
 
A Mercedes visszaszerezte a világ elsőszámú luxusautó-gyártójának járó címet, amit 2005-ben veszített el, miután kevesebb autót értékesített globálisan, mint a BMW.

Kereskedés BMW-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!


A Mercedes járműeladásai 11,3 százalékkal 2,08 millió darabra nőttek tavaly, így sikerült visszahódítania a világ elsőszámú luxusautó-gyártójának járó címet, amit 2005-ben veszített el a BMW-vel szemben. Az első hely megszerzése részben annak a modelloffenzívának volt köszönhető, amelyet a Mercedes az elmúlt években folytatott. Persze ez önmagában kevés lett volna a győzelemhez, hiszen a versenytársak is folyamatosan új modelleket dobnak piacra, illetve a már futó modelljeik esnek át ráncfelvarráson. Az eladások megugrásában nagy szerepe volt még a sportosabb dizájnak és a kompakt szegmensnek, amivel sikerült sok fiatal vásárlót megnyernie a vállalatnak. Ráadásul nagyon jól ment a C-osztály és az SUV kategória értékesítése is, míg az egyes régiók közül Kína volt az, amely a leginkább megnyomta az eladásokat.

Azért a BMW-nek sem lehet oka a szégyenkezésre, csupán 80 ezer autóval maradtak le a versenyben, vagyis kicsivel több, mint 2 millió járművet értékesítettek globálisan, amely 5,2 százalékos növekedést jelentett tavaly. Ezt döntően az SUV kategória és a 2-es sorozat jó teljesítményének volt köszönhető, illetve annak, hogy az európai és kínai autópiacon növelték eladásaikat a bajorok, amivel ellensúlyozták a csökkenő eladásaikat Amerikában.



A világ vezető luxusautó-gyártójának járó cím marketing szempontból hasznos, viszont a befektetőket hidegen hagyja, számukra sokkal fontosabb, hogy mennyire eredményesen működik az adott vállalat. Némi keserű szájízzel valószínűleg erre játszva hangsúlyozta a BMW vezére, hogy a cégénél nem az eladások, hanem a profitabilis működés van a fókuszban. Harald Krueger hangsúlyozta, hogy arra törekednek, minél több pénzt tudjanak fektetni az elektromos hajtás fejlesztésébe és alkalmazásába, illetve az automatizált vezetésbe. Minderre pedig azért van nagy szükség, hogy a jövőben ne kerüljenek hátrányba az olyan kisebb luxusautó-gyártókkal szemben, mint a Jaguar vagy a Volvo, amelyek folyamatosan erősítenek ezeken a területeken.

Ha a luxusautó-gyártók eladásairól beszélünk, illik néhány szót ejteni az Audiról is, amely 3,8 százalékkal több járművet értékesített, mint egy évvel korábban. Ez pedig azt jelentette, hogy a dízel-botrány ellenére is sikerült 1,87 millió autót eladniuk, amivel stabilan őrizték harmadik helyüket a versenyben.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

F?rum
 
 

Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
Prémium