Előfizetői tartalom

Egy érdekes történet véletlen egybeesésekkel: új buszgyártó lép tőzsdére

Portfolio
Befektetői szemmel meglehetősen keserű tapasztalatokat hozott az elmúlt másfél év a buszgyártókat illetően. A NABI története ismert, a nagy iparági szereplők közül Mayflower csődbe ment, a Henlys pedig bejelentette, hogy elhagyja a tőzsdét (a befektetők érdekeit sértő lépéssorozat előtt), a nagyobb buszgyártó kapacitással rendelkező komplex autóipari szereplők pedig továbbra is csoport átlag alatti marginnal üzemelnek. Ebben a környezetben jelentette be a részben családi tulajdonban lévő lengyel Solaris buszösszeszerelő, hogy expanziós terveinek finanszírozása érdekében tőzsdén keresztüli tőkebevonást kíván végrehajtani. A lengyel IPO-k meglehetősen sikeresek voltak az idei évben, mindazonáltal az iparág keserű nemzetközi tapasztalatai miatt kérdéses számunkra, hogy milyen árazás érhető el.

A Solaris sztori. A lengyel Solaris korábban a Neoplan leányvállalataként üzemelt, azt követően azonban, hogy az MAN megvásárolta a Neoplant, versenyhatósági intézkedések miatt kénytelen volt eladni a lengyel gyártókapacitást, melyet a menedzsment vásárolt meg banki támogatással, s új cégnévvel létrejött a Solaris. A társaság meglehetősen széles termék palettával...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés