Portfolio signature

Digitalizációs szuperhullámot gerjesztett a koronavírus, az Apple a helyzet nagy nyertese

A koronavírus-világjárvány érdemben meglökte az előző évtizedek digitalizációs megatrendjét. A 2020-as évben ennek még mindenféle technológiai vállalat hatalmas nyertese volt, és még 2021-ben is sok kiváló teljesítményt figyelhettünk meg a Nasdaq vezető papírjainál. Ha azonban 2022 novemberében vetünk egy pillantást a szűk három évet magába foglaló érára, akkor egyetlen legény maradt a gáton: az Apple.
November 18-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni!

Nagy lehetőség volt a világjárvány

A koronavírus időszakának és kifejezetten a 2020-as és 2021-es évnek az egyik legnagyobb megatrendje a körülményváltozások által kikényszerített digitális ugrás volt. Legyen szó akár a tanulásról, munkavégzésről vagy pusztán a családi és baráti kapcsolattartásról, a világ nagy részén több hullámban és hosszú hónapokra vált lehetetlenné a korábban megszokott intenzitású fizikai lét, amit több milliárd ember egyszerre próbált meg valamilyen online helyettesítővel pótolni. Egyszerre igyekeztek a vállalatok és a magánszemélyek is felnőni ehhez a feladathoz, a digitális költségvetések megugrottak,

a folyamat nyertesei a technológiai vállalatok és kifejezetten a behemót techcégek voltak.

Két ábra álljon itt arról, hogy a technológiai behemótok számára mekkora lehetőséget hozott a világjárvány. Az első grafikonon a 2010-es évek öt kiemelkedő amerikai technológiai vállalatának (Apple, Microsoft, Alphabet-Google, Amazon, Meta Platforms-Facebook) az összesített éves árbevétele látható 2009 és 2022 között (az adatok milliárd dollárban vannak, a 2022-es adat a legutolsó gyorsjelentések kapcsán rendelkezésre álló gördülő 12 hónap, forrás: macrotrends.net):

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés