Előfizetői tartalom

Digitalizációs szuperhullámot gerjesztett a koronavírus, az Apple a helyzet nagy nyertese

A koronavírus-világjárvány érdemben meglökte az előző évtizedek digitalizációs megatrendjét. A 2020-as évben ennek még mindenféle technológiai vállalat hatalmas nyertese volt, és még 2021-ben is sok kiváló teljesítményt figyelhettünk meg a Nasdaq vezető papírjainál. Ha azonban 2022 novemberében vetünk egy pillantást a szűk három évet magába foglaló érára, akkor egyetlen legény maradt a gáton: az Apple.

Nagy lehetőség volt a világjárvány

A koronavírus időszakának és kifejezetten a 2020-as és 2021-es évnek az egyik legnagyobb megatrendje a körülményváltozások által kikényszerített digitális ugrás volt. Legyen szó akár a tanulásról, munkavégzésről vagy pusztán a családi és baráti kapcsolattartásról, a világ nagy részén több hullámban és hosszú hónapokra vált lehetetlenné a korábban megszokott intenzitású fizikai lét, amit több milliárd ember egyszerre próbált meg valamilyen online helyettesítővel pótolni. Egyszerre igyekeztek a vállalatok és a magánszemélyek is felnőni ehhez a feladathoz, a digitális költségvetések megugrottak,

a folyamat nyertesei a technológiai vállalatok és kifejezetten a behemót techcégek voltak.

Két ábra álljon itt arról, hogy a technológiai behemótok számára mekkora lehetőséget hozott a világjárvány. Az első grafikonon a 2010-es évek öt kiemelkedő amerikai technológiai vállalatának (Apple, Microsoft, Alphabet-Google, Amazon, Meta Platforms-Facebook) az összesített éves árbevétele látható 2009 és 2022 között (az adatok milliárd dollárban vannak, a 2022-es adat a legutolsó gyorsjelentések kapcsán rendelkezésre álló gördülő 12 hónap, forrás: macrotrends.net):

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

1 943 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái