Portfolio signature

Az egekben marad a dízelár, a hiány minden gazdasági fellendülésnek keresztbe tehet

Portfolio
Az orosz tengeri nyersolajimport decemberi teljes betiltásának kis túlzással semmi komolyabb negatív következménye nem lett az európai finomítók és a fogyasztók számára, a februári finomított termék embargó kapcsán azonban sok hozzáértő kongatja a vészharangot - nem véletlenül, emeli ki Horváth Ágnes energiapiaci szakértő a Guruló Hordó blogon. Az orosz dízel lecserélése a közgazdász szerint egy kevésbé triviális történet a globális dízelhiány, a nyersolajtól teljesen eltérő kereskedelmi partnerkör és a különböző régiós üzemanyagspecifikációk miatt. Az árak is magasan maradhatnak és átmeneti fizikai hiány is lehet a következő félévben, a teherszállításban és az ipari termelésben betöltött szerepe miatt pedig egy esetleges dízelhiány minden gazdasági fellendülésnek keresztbe tehet.
A magyar gazdaság kilátásaival, helyével az újraformálódó világgazdasági rendben kiemelten foglalkozunk a Portfolio gazdasági csúcskonferenciáján, a Budapest Economic Forumon. Ne maradj le róla, jelentkezz Te is!

Megvolt a teszt? Hát...

Tavaly december 5-től tengeri úton nem lehet orosz nyersolajat importálni az Európai Unióba, ami a gyakorlatban is érvényesül, egy kisebb Bulgáriába irányuló mennyiségtől eltekintve.

A világ ebből meglepően keveset tapasztalhatott.

Oroszország sikeresen átirányította nyersolaj exportját India, Kína és más ázsiai országok (pl. Sri Lanka, Pakisztán) felé, igazából már tavaly nyáron, jóval a hivatalos embargó életbe lépését megelőzően, az akkor még önkéntes európai import tilalmak miatt. Az Európai Unió pedig növelte beszerzéseit Norvégia, az Egyesült Államok, Szaúdi Arábia, Guyana és Azerbajdzsán felől. A zökkenőmentes átállásban segített az is, hogy a csővezetékes orosz olajszállításokra nem vonatkozott az embargó, illetve hogy az orosz kőolaj ára a 60 dollár/hordós olajársapka alatt maradt, így az európai hajók is legálisan tudtak szállítást vállalni az oroszok részére is.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés