FONTOS Beleszerettek a magyarok, de a kormány hallani sem akar róla – Itt lenne az idő lecserélni euróra a forintot?
 
Portfolio signature

Az egekben marad a dízelár, a hiány minden gazdasági fellendülésnek keresztbe tehet

Portfolio
Az orosz tengeri nyersolajimport decemberi teljes betiltásának kis túlzással semmi komolyabb negatív következménye nem lett az európai finomítók és a fogyasztók számára, a februári finomított termék embargó kapcsán azonban sok hozzáértő kongatja a vészharangot - nem véletlenül, emeli ki Horváth Ágnes energiapiaci szakértő a Guruló Hordó blogon. Az orosz dízel lecserélése a közgazdász szerint egy kevésbé triviális történet a globális dízelhiány, a nyersolajtól teljesen eltérő kereskedelmi partnerkör és a különböző régiós üzemanyagspecifikációk miatt. Az árak is magasan maradhatnak és átmeneti fizikai hiány is lehet a következő félévben, a teherszállításban és az ipari termelésben betöltött szerepe miatt pedig egy esetleges dízelhiány minden gazdasági fellendülésnek keresztbe tehet.
A magyar gazdaság kilátásaival, helyével az újraformálódó világgazdasági rendben kiemelten foglalkozunk a Portfolio gazdasági csúcskonferenciáján, a Budapest Economic Forumon. Ne maradj le róla, jelentkezz Te is!

Megvolt a teszt? Hát...

Tavaly december 5-től tengeri úton nem lehet orosz nyersolajat importálni az Európai Unióba, ami a gyakorlatban is érvényesül, egy kisebb Bulgáriába irányuló mennyiségtől eltekintve.

A világ ebből meglepően keveset tapasztalhatott.

Oroszország sikeresen átirányította nyersolaj exportját India, Kína és más ázsiai országok (pl. Sri Lanka, Pakisztán) felé, igazából már tavaly nyáron, jóval a hivatalos embargó életbe lépését megelőzően, az akkor még önkéntes európai import tilalmak miatt. Az Európai Unió pedig növelte beszerzéseit Norvégia, az Egyesült Államok, Szaúdi Arábia, Guyana és Azerbajdzsán felől. A zökkenőmentes átállásban segített az is, hogy a csővezetékes orosz olajszállításokra nem vonatkozott az embargó, illetve hogy az orosz kőolaj ára a 60 dollár/hordós olajársapka alatt maradt, így az európai hajók is legálisan tudtak szállítást vállalni az oroszok részére is.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés