Százezrek használhatják ezt az alkalmazást: a hétvégén a Balatonnál is segíthet

Portfolio
2019. július 5. 09:41    
nyomtatás
 
Izgalmas technológiai, programszervezési fejlesztést mutattak be a Balaton Sound fesztivál szervezői. A 2018-ban indult Safety First kampány a fesztivál speciális önkéntesprogramja, amihez kapcsolódik egy okostelefonos megoldás is. A rendszer segítségével sokkal hatékonyabb lehet az elsősegélynyújtás, a veszélyhelyzetek kezelése azokon a rendezvényeken, ahol egyszerre akár százezernél is több ember tartózkodik.


A magyar rendezvényszervezésben egyedülállónak mondható programot indítottak tavaly a Balaton Sound szervezői. A Safety First kampány a fesztivál speciális önkéntesprogramjának célja, hogy a lehető legkevesebbre szorítsák a fesztiválokon előforduló egészségügyi, biztonsági, technikai problémákat. A programban 100 fős nemzetközi és magyar önkéntesekből álló csapat dolgozik, a rendezvény okostelefonos applikációjában pedig van egy olyan funkció, amellyel a látogatók közvetlenül is segítséget kérhetnek.

Az elmúlt években azt tapasztaltuk, hogy a Balaton Sound biztonsági intézkedéseit egyre erősödő negatív megítélés övezte. Ennek hatása többek között a látogatószám csökkenésében is megmutatkozott. A tavalyi évben ezért hívtuk életre a Safety First programot, melynek célja, hogy edukálja a fesztiválozókat a tudatos szórakozásra, illetve hogy lehetővé tegye az azonnali segítségkérést
- mondta el a Portfolio-nak Fülöp Zoltán, a Balaton Sound főszervezője.

Az idei évben a program révén a Balaton Sound applikáció egy új, "SoundWatch" elnevezésű funkcióval bővül, amely az azonnali segítségkérésben lesz a fesztiválozók segítségére. A folyamatot úgy kell elképzelni, hogy a felhasználó egy térképen láthatja azokat az elsősegély (Safety first) pontokat, ahol azonnal segítséget tud kérni. Ha engedélyt adott, akkor láthatja a saját helyzetét a pontokhoz viszonyítva. Ha olyan helyzetben van, hogy nem tud elmenni egy ilyen ponthoz, akkor lehetősége van egy gombnyomással segélyhívást kérni. A hívást egy központi diszpécser fogadja, és azonnal be tudja azonosítani a hívó pozícióját, ha ő bemondta a háromjegyű azonosítókódját.

Százezrek használhatják ezt az alkalmazást: a hétvégén a Balatonnál is segíthet

Fülöp Zoltán Fotó: Stiller Ákos/Portfolio

Mivel egy fesztiválon előfordul, hogy éppen hangos zene mellett nem lehet telefonálni, ezért egy gombnyomással egy előre megszerkesztett SMS-t tudunk küldeni a diszpécsernek, aki az abban szereplő kóddal be tud minket azonosítani. A díszpécser a gép előtt ülve látja a helyzetünket, így pontosan meg tudja mutatni a mentősöknek, hogy hova kell menniük segítséget nyújtani.

Fülöp Zoltán szerint léteznek olyan alkalmazások, amik vészhelyzetekben nyújtanak segítséget, de nem találtak olyan rendszert, ami a Sziget Csoporthoz tartozó rendezvények adottságaira, a meglévő applikáció sajátosságaira szabható lett volna - ezért egészítették ki a fesztivál applikációját ezzel az egyedi megoldással. A rendszer alapját olyan, már jól bejáratott technikai megoldások biztosítják, mint az egyszerű telefonhívás, szöveges üzenet, és a térképes nyomkövetés. Ezeket a technológiákat kombinálva az idei évre továbbfejlesztett alkalmazásban sokkal hatékonyabban lehet vészhelyzeteket kezelni - akár három gombnyomással közvetlen segítséghez juthatnak a fiatalok.

Fontosak az appok a fesztiválokon


A Sziget nagyfesztiváljain (Sziget, VOLT, Balaton Sound)a rendezvény hivatalos applikációját a fesztiválozók körülbelül 60 százaléka használja. A funkciók közül általánosnak tekinthető a programok közötti böngészés, az információszerzés és a térképen való eligazodás.

Tavaly az egyik legfontosabb újítás a karszalag applikáción keresztüli feltöltése volt, aminek segítségével a fesztiválozók akár már a fesztivál előtt feltölthetik a karszalagjukat, így nem kell sorban állniuk.

A fesztivál applikációknak nagyon fontos szerepük van továbbá a vészhelyzetekkel kapcsolatos tájékoztatásban, hiszen bármilyen információt azonnal a vendégünk zsebébe tudunk juttatni a segítségével (például azt, hogy vihar közeledik) - így ez az egyik leghatékonyabb kommunikációs eszköz a rendezvények alatt.


Ugyanakkor egy ekkora fesztiválon (tavaly öt nap alatt 165 ezer látogatót regisztráltak) gyakorlatilag mindenféle egészségügyi probléma előfordulhat. A látogatók javarészt rosszullét, leégés, szédülés, hányinger, ittas állapot és hőguta miatt fordulnak az önkéntesekhez vagy az egészségügyi szolgálathoz.

Fülöp kiemelte: az újítás a GDPR vonatkozásban kiemelt figyelmet kapott, hiszen előfordulhat, hogy egy vészhelyzet során érzékeny adatokat kezelhetnek. Fontos, hogy csak a felhasználó kezdeményezésére követik a pozícióját, és minden teljesen anonimizálva történik.

Hozzátette: ha a SoundWatch jól vizsgázik, akkor a tervek szerint használni fogják más rendezvényeken is.


(Címlapkép: Balaton Sound Facebook)

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Tematikus cikk

Az ügyfélközpontú innovátoroké a jövő (x)

Értékes tudással is támogatja a jövőbe mutató ötleteket az MVM. 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Könyvelő
Senior befektetési tanácsadó
 
 
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium