Sokat ülsz a gép előtt és fáj a fejed? Ne fájdalomcsillapítóval kezdd!

Webbeteg.hu
2016. november 25. 12:30    
nyomtatás
Sok ember, aki több órán át mozdulatlanul ül a számítógép monitora előtt nap mint nap, kellemetlen, tompa, néha erős lüktető, görcsös tarkótáji, esetenként homloktáji-halántéktáji fejfájásra panaszkodik. Mi okozhatja a számítógépezés utáni fejfájást?


Szemünk izmai görcsösen megfeszülnek, ha órákon át mereven nézzük a számítógép monitorát. Az éles látáshoz a szemek megfelelő beállításáért a szemizmok felelősek. A szemizmok görcse elsősorban halántéktáji, szemkörnyéki, illetve homloktáji fájdalmat okozhat. Mivel ez a fájdalom pihenésre szűnik, nem javasolt fájdalomcsillapítót szedni.

A számítógép előtt ülve nyakunkat rendellenesen, mereven tartjuk, ami a nyakizmok görcsét okozza, tarkótáji, fejtetőtáji fejfájáshoz vezet, ami erős is lehet, szédülés, hányinger kísérheti.

A szempanaszok egy részéért a nem megfelelő környezet a felelős, például a rossz fényviszonyok, régi monitorok vibrálása, légkondicionáló. A helytelen fejtartás és az izomzat huzamos megfeszülése miatt a szemet közvetlenül érő hatások mellett a kényelmetlen szék, a nem megfelelő csuklóalátámasztás is okozhat szempanaszokat.


Néhány hasznos tanács a monitor előtti munkavégzés okozta fejfájás megelőzéséért


Ne vegyen be fájdalomcsillapítót, amíg nem próbálta meg egyéb módszerekkel megszüntetni a panaszokat.

Mit tehet fejfájás ellen, és hogyan óvja szemét a monitor előtt?

  • Félóránként néhány percre tekintsen el a monitorról,
  • viseljen védőréteggel ellátott, illetve ha látáskorrekcióra van szüksége, akkor megfelelő erősségű és védőréteggel ellátott szemüveget,
  • válasszon ki egy távoli pontot és nézze azt lazán,
  • tekintsen minden irányba, anélkül, hogy bármit mereven nézne,
  • a száraz szem okozta panaszok elkerülése érdekében a védő könnyfilm pótlásáért időnként pislogjon tudatosan, vagy műkönny készítményeket is használhat,
  • masszírozza át homlokát, halántékát, használhat gyógynövényes krémet is,
  • a párologtatóba csöppenthet néhány csepp izomlazító hatású illóolajat,
  • masszírozza át lazán a nyakizmait,
  • hajlítsa fejét többször minden irányba,
  • végezzen fejkörzést,
  • sportoljon rendszeresen, végezzen rendszeresen gerinctornát!
  • A törvényben előírt óránkénti 10 perces, össze nem vonható szünet betartása a relaxációs, lazító gyakorlatok elvégzésére alkalmas.
  • Lehetőleg a gerinc megfelelő tartását biztosító ülőalkalmatosságot (pl. speciális számítógépszék, gimnasztikai labda) használjon.

Amennyiben panaszai erősek és/vagy rendszeresen visszatérnek és/vagy nem szűnnek, feltétlenül forduljon orvoshoz!

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Könyvelő
Senior befektetési tanácsadó
 
 
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium