Lego-guru: állandóan ezen buknak el a cégek

2018. június 12. 10:15    
nyomtatás
 
Piaci részesedést növelni csak úgy lehet, ha egy vállalat az innovációban, a márkaépítésben és az ügyfélélmény nyújtásában is előrébb jár a versenytársakhoz képest. Christian Majgaard, a Lego globális márka és üzletfejlesztési részlegének korábbi vezetője szerint sok cég nem tudja, hogy a logó és a márka két különböző dolog. A HVCA-Portfolio Investment Conference nyitóelőadója kitért arra is, milyen tulajdonságokkal rendelkezik egy erős márka, és felvásárlóként mikor kell elgondolkodni egy már meglévő márka fenntartásában vagy teljes újragondolásában.


A konferencia nyitóelőadója Christian Majgaard, a Lego globális márka és üzletfejlesztési részlegének korábbi vezetője volt, aki előadásában az innováció és a márkaépítés kihívásairól beszélt:
  • Előadásának elején a vállalati értékteremtésről beszélt, ennek példáján hozta fel a First Hotelt, amely szlogenjével hívta fel magára a figyelmet, de mögötte nem volt olyan érték, amelyet a szlogennel hirdettek.
  • Szerinte a piaci részesedést úgy lehet növelni, ha egy vállalat az innovációban, az ügyfélélményben és a márkaépítésben is előnnyel bír a versenytársaihoz képest.
  • A szakember szerint egy cég logója nem egyenlő annak márkájával, mivel utóbbi a benyomás, előbbi ennek kifejezése. Egy erős márka az, amelyet az emberek ismernek, elképzelnek, tapasztalnak és amelyhez hűségesek, tehát egy erős márka az ügyfélélményre épít - teszi hozzá.
  • Fontos kérdés az is, hogy ha felvásárolnak egy céget, érdemes-e annak a márkáját megtartani vagy inkább új márkát érdemes a piacra dobni. Az előadó szerint, ha az emberek ismerik a márkát, akkor érdemes megtartani, ha felismerik és jó tapasztalatuk is van vele, akkor mindenképp, ha azonban ezek nincsenek meg, akkor érdemes új márkaépítésben gondolkodni.
  • Márkastruktúra oldaláról az anyacég márkafeltüntetését akkor ajánlja minden terméken, ha olyan cég felvásárlásáról van szó, amely hasonló üzleti modellel bír, mint az akvizíciót végrehajtó cég (pl. Kraft - Philadelphia és Buko). A "multi brand" példájára hozta fel a P&G termékeit, amelynek több tucat márkája van, és ezeket nem is feltétlenül hozza összefüggésbe egymással.
  • Az innovációra áttérve elárulta, nagyon nehéz megtervezni az innovációt, így nem baj, ha egy cég hibázik, mert ezekből a hibákból tanul később. A Lego-kockáknál jól ismert cső-technológiát (ahol összeillesztik az elemeket) azért hozták létre, hogy javítsák a gyerekek játékélményét és építkezési lehetőségeit. Fontos, hogy nem az építőkockák eladása volt a cél, hanem az építkezés élményét átadni és megteremteni.
  • Szerinte az a jó irány egy vállalati innovációban, ha az az újdonság a világ számára is új, nem csak a vállalatnak. Ha pedig egy vállalat új irányba indul, fontos, hogy olyan emberek legyenek a projekten, akiknek van tapasztalatuk ebben.
  • Ebben a felgyorsult világban fontos, hogy egy márka iránymutatást adjon az embereknek. Szerinte egy új tulajdonos esetében fontos, hogy átnézze az akvirált cég márkamenedzsmentjét, és ha szükséges, úgy átalakítani azt, hogy működőképes legyen.

Lego-guru: állandóan ezen buknak el a cégek

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Új Portfolio hírlevél

Szerkesztett hírlevél - Segítség a
MIFID 2-ben

Feliratkozás
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium