Ahogy a megnövekedett termékárak átmeneti árugrás helyett lassan a normális állapotot jelentik, ez a korábbinál jobban befolyásolja a vásárlói magatartást, illetve a kereskedői és szállítói stratégiákat - derül ki a Deloitte Touche Tohmatsu “Food and Beverage 2012 - a taste of things to come" című új jelentéséből. Míg az élelmiszer-termékek árai még csökkenhetnek a jelenlegi csúcshoz képest, az élelmiszerek tényleges költségében bekövetkezett emelkedés már állandó változást jelent. A magasabb energiaárak, a gazdasági bizonytalanság és a kedvező hitellehetőségek apadása mellett ez jelentős hatással lehet a fogyasztókra.
2005-től - a 70-es évek óta először - az élelmiszerárak drasztikusan megemelkedtek. Ennek eredményeképpen a kukorica és rizs ára a 2000-es év óta duplájára nőtt, míg a gabona ára megháromszorozódott. Csak 2007-et tekintve a gabonaárak 52 százalékkal nőttek, míg az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezetének jelentése szerint a globális élelmiszer-árindex a 2006-os...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés