autóipar dolgozó munkás szoftverfejlesztő
Gazdaság

Egyetlen ábra arról, miért vagyunk vonzóak a nagy európai játékosok szemében

Portfolio
Egyre nehezebb dolguk van a nyugat-európai autógyártóknak, ha a határaikon belül akarnak jólképzett szoftverfejlesztőt felvenni és ezek a munkavállalók nem is olcsók, mert a legnagyobb techcégekkel kell értük versenyezni. Nem árt ebben a helyzetben Kelet-Közép-Európára tekinteni.
Minden a hazai járműiparról, jön a Portfolio-MAGE Járműipar 2020 konferencia!

Részletesen beszámoltunk a McKinsey globális tanácsadó cég nyugat-európai autógyártók kihívásairól szóló jelentéséről. Az elemzés azzal foglalkozik, hogy a fejlett autógyártóknak növelni kell kutatás-fejlesztési tevékenységüket, azonban ennek korlátja lehet többek között a rendelkezésre álló jólképzett munkaerő, amely nem olcsó Nyugat-Európában. 

A tanácsadó cég elemzése szerint a gyártók ezt a kihívást és költség oldali nyomást is kezelni tudnák, ha K+F-tevékenységeket, illetve központokat telepítenének a kelet-európai régióban. 

Elismerik a szakértők, hogy az elmúlt időszakban jelentősen, és a nyugat-európai ütemnél gyorsabban növekedtek a fizetések a térségben, azonban még mindig 60%-kal kisebbek a fizetések a régióban. Arra is kitérnek, hogy természetesen a bérek az országokon belül is különböznek, a fővárosokban természetesen drágább a munkaerő. Kiemelik ugyanakkor, hogy a vidéki egyetemek is "kitermelik" a szoftverfejlesztői tudással rendelkező tehetségeket, és így a jólképzett munkaerő az alacsonyabb bérköltségű vidéki helyszíneken is rendelkezésre állhat. Külön szólnak arról, hogy például Magyarországon három alacsonyabb bérrel rendelkező városban is található műszaki oktatást kínáló egyetem. 

A nyugat- és kelet-európai bérek közötti nominális különbség tovább nőtt annak ellenére, hogy a térség országaiban bérfelzárkózás történt. Az is látványos továbbá, hogy épp a szoftverfejlesztők esetében a legnagyobb a bérkülönbség Kelet és Nyugat között.

Ez pedig azt jelenti, hogy a kelet-közép-európai régió még vonzóbb a nyugat-európai autógyártók szemében.

Mindez pedig összefoglalva a McKinsey ábráján (éves bérek, ezer euróban kifejezve).

kelet europa berek
Érdekel, hogy mi a véleménye a szakembereknek a globális és a magyar járműipar legnagyobb kihívásairól és az azokra adható legjobb válaszokról, megoldásokról? Jelentkezz még ma a Járműipar 2020 konferenciára!

Címlapkép forrása: Getty Images

Koronavírus
Koronavírus
OTP
koronavírus coronavirus virus
Koronavírus Észak-Olaszország
szentendrei hév megálló
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Tőzsdetanfolyam
Alapoktól a kereskedési, befektetési stratégiákig.
Online előadás
Online előadás a tőzsdei befektetésekről, kezdőknek.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
2020. március 18.
Lakás Konferencia 2020
koronavírus coronavirus virus